Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18001 til 18020 af 135334
-
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Eksamen i morgen - trak solsystemet. HJÆLP
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket spørgsmålet: solsystemet - med særligt henblik på planeter og deres rolle for udviklingen af det moderne astronomiske verdensbillede. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg bør fortælle om? og er der nogle der kan forklare keplers 3. lov, og meget gerne kom... -
ENERGI, eksamen imorgen s:
Forumindlæghej IGEN .. er der nogle der kender nogle geniale forsøg til emnet 'energi' ?? hvad der ville være godt at tale om ? ved godt emnet er rimlig bredt, derfor mangler jet hjælp til at korte det lidt .. tak .. -
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
Kaschmir-Tysk eksamen HASTER
Forumindlægheeej.. nogen der har læst "Kaschmir" af Doris Dörrie ? Jeg skal redegøre for den.. og ved ikke lige hvordan og hvad jegs kal fortæl ? Den kommer under "Leben ind er modernen Gesellschaft". dvs. livet i den moderne tid ? nogen der kan hjælp.. og en der kan hjælp mig med at... -
Pladetektonik og Bornholm (Eksamen 10.juni)
ForumindlægPladetektonik og Bornholm Opgave: I hvilken grad kan pladetektonik-teorien forklare Bornholms tilblivelse? I din besvarelse skal du bl.a. komme ind på geofaglige begreber som pladebevægelser, forskellige pladegrænser, orogenese, vulkanisme, magmabjergarter og magmatisk krystallisation. Desude... -
Dk Eksamen - National Identitet
ForumindlægJeg trak mit fordybelsesområde, der lød på "National identitet - hvad vil det sige at være dansk? Lyrik eller kunstmaleri" Jeg mangler virkelig en hjælpende hånd - et spark i bagen, for jeg kan simpelthen ikke komme i gang, og jeg heller ikke den fjerneste ide om hvordan jeg skal gri... -
Dansk eksamen - Folkevise
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp... Jeg skal finde noget at perspektivere folkevisen Torbens datter til, og vi har fået opgivet 2 andre viser som er Agnete og havmanden og Elvehøj. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal perspektivere til dem. Har I nogle ideér? - Svar hurtigst muligt, sk... -
Læs op til eksamen. Hvordan skal jeg lige læse?
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundlig dansk på mandag! Jeg skal til at læse op! Men hvordan søren gør man det? Vi har prøveform A skulle jeg mene! Det er den med 40 minutters forberedelse! -
Eksamen imorgen i matematik hjælp!
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har så venligt et hjerte, at de vil rette min 10. klasse matematik fremlæggelse lidt senere i dag? Hvis i vil, vil jeg meget gerne have jeres mail, eller et nummer jeg muligvis kan ringe til, så jeg hurtigt kan få fat på jer. Jeg håber virkelig i vil hjælp... -
Hjælp til fysik/kemi eksamen! (folkeskolen)
ForumindlægJeg har fundet forsøg til hvert emne jeg kan komme op i, men jeg vil høre om der er nogen som har nogle forsøg jeg eventuelt kunne lave til nogle af de her emner: Syrer, baser og salte Magnetisme og elektromagnetisme Elektricitet (induktion, vekselspænding, transformation) Metaller De... -
Eksamen - billedkunst (identitet)
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i billenkunst på c-niveau om ikke så længe. Vore overordnede emne er identitet, men jeg har vikelig ikke nogen ide om hvad jeg skal lave for et produkt indenfor det emne... Jeg har tænkt lidt på ensomhed, men det kan hurtigt gå hen og blive for kedeligt... eller noget om hvo... -
FSA Fysik Eksamen Dispossitioner
ForumindlægHej SP :) jeg skal op til fysik her på torsdag, og jeg har lavet nogle dispossitioner.. Men jeg kunne godt tænke mig nogle flere, til inspiration, så vis der er nogle der har nogle, vil i så ikke sige til, for jeg er lidt i tvivl om hvad det er for nogle forsøg jeg kan lave og fortælle om Emnerne... -
Eksamen 1994 med hjælpemidler - DL
ForumindlægHej. Håber der nogen der kan hjælpe her, opgaven lyder: Differentialligningen d^2y/dx^2=-2y Har to løsninger, hvis grafen indeholder punktet O(0,0), og som begge har størsteværdien 5. Bestem en forskrift for hver af de to løsninger. Gør rede for, at arealet af det skraverede område er 10kvar... -
Overgangen fra barn til voksen EKSAMEN
Forumindlæghej alle sammen! jeg har lige trukket emnet "overgangen fra barn til voksen", kender i nogen gode tekter der omhandler den slagt???? eller digt, sange og så videre.... de må også gerne (behøves ikke) omhandle noget omkring dem selv! altså hvordan de har det og hvordan de udvikler sig! d... -
Mundtlig Fysik C eksamen
ForumindlægKære SP, jeg har ligenu 24 timers forberedelse og har trukker "energi og vind" De underemner jeg kommer ind på, er energiformer, energiomdannelse, elektriske apparaters energiforbrug, vindens effekt og vindmøllens nyttevirkning. Problemet er bare, at jeg skal snakke i ca. 12 minutter m... -
Dansk eksamen essay
ForumindlægJeg har trukket essay som fodybelsesområde, og hertil skal jeg finde et essay, der har noget med identitet at gøre - jeg skal kunne perspektivere til “ Mødet med Babooska” og/eller “Hindbærsnitter” Jeg håber inderligt på hjælp, da jeg er helt igennem LOST! På forhånd tak. -
forsøg til naturfaglig eksamen
Forumindlæghej vi er 2 piger der skal op i naturfags eksmane i juni. vi har trukket udledning af stoffer og har valgt tøjproduktion men vi mangler et sidste forsøg og vi er blank for ideer. vi har allerede et forsøg hvor vi lægger en ny trøje i vand for at se hvor mange kemikalier og farvestoffer der bive... -
novelle til eksamen om syndefald
ForumindlægJeg leder efter en novelle som ikke er: Det forbudte sted eller Den blomstrende have: nogle der kender til noget? -
Fransk eksamens-læsning tilbydes
ForumindlægHej Kom du op i fransk til studentereksamen og har brug for intensive private fransk-sessions med erfaren underviser, så er du velkommen til at kontakte mig. Undervisningen foregår i Hellerup. Sincèrement Thomas
