Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18021 til 18040 af 23877
-
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej alle sammen. tænkte på om der var nogle som havde et godt forslag til en fortolkning af novellesamlingen Rester af Helle Helle, eller om nogle har nogle specifikke holdninger til den absurde tiltag. Står selv og skal op i den til Dansk årsprøve i morgen hvor jeg skal analysere og fortolke og ... -
Provokerende undertone i novelle.
Forumindlæghej. jeg går i 8 klasse, og vi har fået udelt en novelle som vi skal analysere og der efter forklare om hvad/hvordan der er noget provokernede i teksten. jeg har fået tildelt novellen Drivhuset af Anders Bodelsen. jeg har desværre meget svært ved at finde ud af hvad det provokernede i dette værk ... -
perspektivering - hjælp!!
Forumindlæghej, jeg skal analysere og fortolke novellen af Helle Helles Hedebølge - det er jeg færdig med. Jeg fandt så ud af at jeg deruodver også skulle perspektivere til Herman Bangs skrivestil. Er der nogle, som kan hjælpe mig da jeg ikke ved hvordan jeg "perspektivere" novellen til herman ban... -
Forfatning
ForumindlægDer er et emne i oldtidskundskab, som jeg frygter lidt. Demokrati. Hvad skal man komme ind på, hvis man trækker Herodots Smerdis dialog: "Hvilken forfatning er den bedste?" For man kan jo ikke rigtig analyse den. Blot give et referat af teksten, og det får man sku ikke så meget for. Har... -
Tema//forfatterens holdning
ForumindlægHey, jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg har et problem med et skille tema og forfatterens holdning fra hinanden. i hvert fald med en speciel kortfilm, jeg er ved at analysere, som hedder Ærtekontrolløren. Nogen der kan hjælpe mig med at få kastet et lys på, hvad tema er, eller hjælpe mig med, hva... -
Hjælp til ''En flink dreng'' af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej :) Har trukket tove ditlevsen til mundtlig dansk og har valgt at fremlægge om ''En flink dreng''. Kan skam godt forstå teksen og analysere den, men måske er der nogle ''must say'' ting jeg har overgået. Måske en dybere forståelse af det hele? Nogen der noget, ... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ... -
essays
ForumindlægHej alle sammen... jeg sidder for første gang siden folkeskolen og skriver et essay... og jeg ville bare lige høre jer ad hvor langt sådan et normalt skal være på 3.HH(g) - sammenlignet med en analyse og fortolkning... længere eller kortere? eller ca samme længde? Håber nogen kan hjælpe -
hjælp til NF eksamen HF.
Forumindlægjeg skal lave en problem formulering med følgende problemstillinger. er der nogen som kan hjælp mig. plezzz.. jeg kan ikke komme igang vand og landskab. - gør rede for vand og dets betyning for lanskabsdannelsen. - Analyser den økologiske betydning for udlening af nærings salte til vandområde... -
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
Hjælp Vokseværk Kortfilm
ForumindlægHej jeg går i 10'ende klasse og jeg har trukket emnet "Vokseværk - Kortfilm". Jeg spurgte min lærer hvad skal det sådan set handle om osv, han svarede at det skal være en kortfilm hvor det er fra barn til voksen som du skal analyserer. Jeg har søgt og søgt og kan slet ikke finde nog... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
Øvelse i tysk sætninger.
ForumindlægHej. Kan jeg få en til at tjekke mine sætninger igennem. Har gjort mit bedste og analyseret, men selvom man har tjekket igennem mange gange, overser man vel de mest elementære fejl nogen gange. Det drejer sig om 9 korte sætninger, som jeg skulle oversætte, men særligt adjektiverne har været vansk... -
termisk sønderdeling eller syre-baseprocess?
ForumindlægHejsa! i en undersøgelse for kationer i en ammoniumion hældte vi konctreret NaOH på analysen som indeholdt NH4+, og varmede det op i vandbad og så at dampene var basiske med indikatorpapir... Vi kom frem til denne reaktionsligning: NH4+(aq) + OH-(aq) --> NH3(aq) + H2O og NH3(g) der dampede ... -
stormiljø for bjergarter
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til en naturgeografi opgave på b. niveau. Opgaven handler om bjergarter og i den forbindelse har vi arbejdet med 4 sten, som vi har analyseret og sat navn på. de 4 bjergarter er: granit, Bassalt, Sandsten og Gabbro. Her skal vi skrive hvilket stormiljø, de 4 b... -
Litterær artikel- sen eller postmodernisme? HJÆLP
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål...jeg skal skrive en litterær artikel der er fra efter år 2000 (senmodernisme) men selve handlingen foregår i 70-80erne (senmodernisme)....hvad skal jeg så tage udgangspunkt i? Det er vel senmodernisme??? og hvis nogen evt. kunne hjælpe mig med analysen til en litte... -
HURTIG HJÆLP! HASTER
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en DHO, og til det skal jeg bruge nogle tekster at inddrage i min analyse. Jeg har om kvinders udvikling fra 1945-1970. Har i nogle tekster eller andet som kunne være godt i denne sammenhæng? Det haster lidt, da min lærer siger jeg skal nævne den/de teks... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :)
