Dansk

perspektivering - hjælp!!

25. april 2016 af Mm98 - Niveau: A-niveau

hej, jeg skal analysere og fortolke novellen af Helle Helles Hedebølge - det er jeg færdig med. Jeg fandt så ud af at jeg deruodver også skulle perspektivere til Herman Bangs skrivestil. Er der nogle, som kan hjælpe mig da jeg ikke ved hvordan jeg "perspektivere" novellen til herman bangs skrivestil  


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. april 2016 af JulieW99

De har begge en "tom" skrivestil, forstået på den måde at det virker som om der ikke sker en skid i deres tekster. Men det gør der, når du læser mellem linjerne. 

- - -

Vh Julie


Svar #2
25. april 2016 af Mm98

når okay, men altså hordan skriver man det så på dansk? altså hedebølge kan perspektiveres til herman bangs skrivestil således at deres skrivestil er tom.? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. april 2016 af JulieW99

Tja, det må du jo selv finde ud af. Jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle beskrive det som. Derfor citationstegn.

Nu kender jeg heller ikke novellen.

- - -

Vh Julie


Svar #4
25. april 2016 af Mm98

 Når okay, men måden jeg har skrevet det på er det rigtigt? Og hvor kan jeg finde herman bangs skrivestil? :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. april 2016 af JulieW99

Tja, den finder du i hans tekster ved at analysrer dem. Om det er rigtigt vil jeg ikke udtale mig om. Jeg er ikke dansklærer.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: perspektivering - hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.