Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18041 til 18060 af 25375
-
hvad menes der med denne..
ForumindlægHej. er igang med at lave historie-opg.(2.g) om det osmanniske rige..Jeg stødte på dette afsnit, som jeg ikke helt forstod hvad der menes:"Til de nævnte problemer skal lægges kæmpeudgifterne til meget langvarige krige mod Østrig og Persien. Et gennemprøvet middel var devaluering af sølvindho... -
Bud?
ForumindlægHaj alle! Jeg har en lille samfundsfag/historie opgave til imorgen. Jeg skal svarer på hvilke samfundsgrupper der gjorde op med enevælde i 1849? Er der nogen der kan fortælle mig det. Mit bud er borgerne gjord op..? men jeg skal skrive en halv side om det. det ville være meget rart med nogle fors... -
indledning til historieopgave om ungdomsoprøret
ForumindlægHej..Er netop igang med at skrive historie opgave (2.g)om ungdomsrøret, 1969'erne. Og så var det jeg ville spørge jer om i har gode ideer til hvordan man indleder en historieopgave, altså hvad skal med og hvad skal ikke med. Altså jeg mener, der er jo ikke ligefrem idé i at prænsentere forfat... -
Søger ideer..
ForumindlægHej med jer Jeg har lige afleveret eksamenprojektet på HF. Jeg har valgt emnet atomvåben med fokus på Hiroshima og Nakasaki i fagene samfundsfag og historie. Jeg skal komme med en lille "overraskelse" til min fremlæggelse.. Jeg ved bare ikke lige, hvad "overraskelsen" skal vær... -
Histore Opaven
ForumindlægJeg sidder her og kæmper med min historie opgave, som har emnet om magt systemet i romerriget under kejsertiden.. Jeg sidder her og kan undrene ikke rigtig finde noget ordenligt om senatets rolle, hvilket jeg skal bruge for at have alle led af republikkens range med... Er der nogen der kan give m... -
SSO
ForumindlægHej alleJeg sidder her og skriver SSO i historie om Borgerkrigen i Jugoslavien. Så var det jeg tænkte på om der ikke var et klogt mennesker der lige gad læse den igennem og bare lige sige om det så helt forfærdeligt eller ganske fornuftigt ud. Ikke sådan at du skulle rette den igennem. Bare lige ... -
SSO - kildehenvisninger
ForumindlægHej Jeg sidder med en SSO i historie, og bliver i tvivl mht. kildehenvisninger. Hvis en af mine kilder (en bog af dansk forfatter) henviser til yderligere kilder i hendes værk, bør jeg så notere dette i min SSO, altså skrive kilderne i min kilde, eller blot henvise til min kilde?? -
Eksistentialisme?
ForumindlægHej!Er der nogen, der har arbejdet med "Soldaten og pigen" af Martin A. Hansen? Jeg har læst den, og forstår den da nogenlunde. Hvad jeg dog har problemer med er, hvad de forskellige karakterer i historien symboliserer. Og hvor kommer eksistentialismen ind i billedet? ... I soldatens sp... -
FN's Logo - hvorfor ser det sådan ud?
ForumindlægHej, jeg tænkte lige på, hvad forestiller symbolerne i FN's logo?? Har kigget på det, og mit bud ville være, at det var alle verdensdelene samlet. Jeg vil rigtig gerne høre jeres bud, og hvis der er nogen der kender historien bag logoet, eller ved hvad kransen rundt om betyder, vi... -
En sætning
ForumindlægNogen der vil tjekke denne ene sætning??Filmens konkrete historie giver et indblik i en verden, de færreste kender til: nemlig de døves, gør den yderligere interessant.Die geschichte gibt ein überblick in eine Weld, dass wenige kennen; nämlich der Tauben, und es tun den sehr Spannung -
Bredt spørgsmål
ForumindlægHey jeg har et spørgsmål, som jeg skal fremlægge:Hvad forstås ved den medieskabte virkelighed?HVad kan jeg gå ind på her? jeg ved at jeg skal ind på noget med Danmarks historie, f.eks. jordskredsvalget, hvor Fremskridtspartiet med Glistrup anvender medierne for at få en del stemmer i 1973... men ... -
hvilken metode?
ForumindlægHalløj, Jeg skriver i humaniora (drama) og samfundsvidenskab (historie) Jeg har analyseret et dramastykke og skal endvidere forklare hvilke historiske begivenheder der gør at netop spillestilen er på den måde som den er. Hvilke metoder har jeg brugt? Og hvordan ved jeg, om jeg har brugt hermeneut... -
problemformulering i forhold til golfkrigen (1990-91)
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en synopsis i fagene samfundsfag og historie i emnet krig, medier og teknologi!! Mit underemne har jeg valgt skal være Golfkrigen (1990-1991), og jeg tror umiddelbart at jeg vil holde fokus på medier frem for teknolkogi. Er der nogle der har en god indgangsvinkel til dette, a... -
Neighborhood Bully
ForumindlægHeej :)Jeg tænkte på om der er nogen herinde der har arbejdet med sange "Neighborhood Bully" af Bob Dylan?Jeg skal redegøre for hans synspunkter på temaet i bogen (Israel-Palæstina konflikten) men jeg finder det svært at se sammenhæng mellem konfliktens historie og sangen. Er der nogle ... -
Synopsis
ForumindlægHej med jer, jeg har skrevet AT-synopsis i historie og dansk om terrorisme, og skal op til eksamen om en uge. Jeg vil i den anledning høre om der er nogen, der vil være så venlige at læse min synopsis, og evt. give mig nogle råd om hvad der er godt og dårligt ved den. Det ville være til stor hjæ... -
Hjælp til at finde metaforer i "Min Fucking Familie" af Ina Bruhn
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en analyse af sprog og billedsprog i "Min Fucking Familie" af Ina Bruhn, og jeg sidder fast i at finde metaforer og sammenligninger i historien. Opgaven lyder: Giv eksempler på billedsprog: metaforer og sammenligninger. Overvej, hvad de betyder for fortællingen... -
dansk
ForumindlægMin lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag? -
hvilken slags?
Forumindlæghmm.. ja, jeg sidder her og skrive historie opgave og falder over"until November 1992 Ghana was ruled by a Provisional National Defence Council (PNDC)."hvilken slags styre menes der? for jeg kan ikk rigtigt oversætte det.. -
Legetøj?
Forumindlæghey..jeg sidder her og skal fremlægge bogen"Legetøj" af H.C Branner i morgen! Jeg har læst den, men synes at jeg ikke har fat på slutningen! Er der nogen der kan hjælpe?jeg har kigget under opgaver, men der fortælles NÆSTEN kun om temaet og tiden, men ikke hvad der LIGE sker i historie... -
Darwins teoriers betydning for eftertiden
ForumindlægJeg skal i mit AT-projekt omkring Darwin i biologi og historie redegøre for Darwins teoriers betydning for eftertiden - både historisk og biologisk. Jeg er imidlertid i tvivl om det historiske aspekt. Jeg er kommet ind på noget om socialdarwinisme, men hvilken betydning har teorierne ellers haft ...
