Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18041 til 18060 af 28854
-
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
Iltforsyning
ForumindlægHej Jeg har biologi på c niveau, og vil bare lige spørge om jeg har forstået det rigtig, at kapillær er små tynde blodkar som forgrener sig vidt forskellige steder i kroppen og de sørger for transport af ilt mm til celler, medens arteriolerne forgrener sig på organer og væv og har til opg at sørg... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
Økologi - prøve
Forumindlæghej jeg skal lave en biologi rapport med alle nyttige ting om økosystemet fordi jeg skal til prøve i det. Derfor har jeg dette spørgsmål: hvad betyder iltprofil? er det hvor meget ilt der er i vandet året rundt eller? og spørgsmål 2: hvordan har abiotiske faktorer betydning for hastigheden af ned... -
omsætning af kulhydrat, fedt og protein i kroppen
Forumindlæghjælp jeg skal til eksamen i morgen i biologi b mit emne er omsætning af energi. jeg har fået et spørgsmål der lyder så ledes : forklar omsætningen af kulhydrat, fedt og protein i kroppen? det spørgsmål er jeg meget i tvivl om , jeg syntes jeg har lidt svært ved at forklare det. Nogen der kan... -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
Nitrogenkredsløb
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle biologi spg. som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg har læst lidt om det i bogen, men jeg forstår det ikke rigtig og det står ikke ordentlig forklaret. Vil hører om der er nogle der har noter til det her eller vil forklare mig det, så jeg kan få besvaret de to spø... -
Bøger til sso
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til at skrive sso i biologi under cellebiologi, hvilket er et ret bredt emne i sig selv. Har gået og tænkt på noget med immuncellers reaktion mod bakterier og vira osv. eller planters immunforsvar. Tænkte på om der var nogle gode bøger, velegnet til dette formål, specielt... -
Bst. forurenigsgrad?
ForumindlægHejsa.. I biologi har jeg lige fået til opgave at bestemme forureningsgraden af Vindinge Å vha. makrofauna-index. Hvordan hulen gør jeg det? Er helt lost, vi har fundet lidt forskellige smådyr, men det er vist alt. Hvilke faktorer skal jeg bruge for at udregne forureningsgraden vha. makrofa... -
Bioehanol:Problemformulering
ForumindlægSkal skrive om rapport om bioethanol. rapporten skal indhold 3 fag, kemi,biologi og geografi. jeg har fået en problemformurlering. Problemformulering:Skal vi bruge bioethanol som alternativt brændstof. Ville gerne ha hjælpe til underspørgsmålene. Har skrevet 3 spørgsmål, men ville bare sik... -
Musik teori (AT)
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med noget musik teori. Dvs, jeg har en AT årsprøve i morgen, som er skrevet i musik og biologi, og jeg skal forklare lidt og musik teori / musik metode. Altså hvordan belyser man en problemstilling vja musik teorier? Det er film musik det handler om. Jeg håber ... -
Insulin produktionen
ForumindlægHej ! Jeg er igang med en eksammensopgave i biologi. Den handler om insulin og glukose i blodet, om hvorfor og hvordan de stiger. Jeg er kommet til et punkt for hvor jeg skal forklare reguleringen af insulin produktionen i menneske kroppen. Mit spørgsmål er så hvad kan jeg skrive? Umidd... -
Spg. til mdt. eksamen i morgen
ForumindlægHej med DIG! Jeg har, som man andre der skriver i dette forum, virkelig brug for hjælp, da jeg i morgen skal til mundtlig biologi eksamen. Jeg håber at der der sidder en eller anden der ude, som kan forklare mig i hvilke stoffer/biomolekyler grundstofferne N og P indgår. På forhånd MANGE ta... -
vær sød hjælp mig
Forumindlægjeg skal fremlægge i biologi om systematik og arter og jeg har valgt et dyr som er sangsvane og som skal indeholde beskrivelse af selvvalgt organimes systematike tilhørsforhold,tilpasninger i udseende og adfærd til levested, føde , formering men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal opfylde frem... -
Essay om landbrugspakken
ForumindlægJeg har fået til opgave om at skrive et essay om landbrugspakken. Det lyder nok nemt nok, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte. Jeg vil bare lige spørge, hvis der var nogen der har en ide eller et godt råd til hvordan jeg kan starte med at skrive mit biologi essay. Altså, hvad der er ... -
Den kritiske værdi fortlkning, Chi-i-anden
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive SRO i fagene matematik og biologi. Her er jeg blevet i tvivl om fortolkningen af den kritiske værdi ifh.t. Goodness-of-fit, Chi-i-anden-testformen, og hvorfor man forkaster nulhypotesen, når Q-værdien overskrider den krtiske værdi. På forhånd tak -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHar brug for hjælp med en biologi opgave: En kvinde får efter en genetisk undersø- gelse at vide at hun er bærer af en defekt allel af et autosomalt gen. Individer som er homozygote for den defekte allel, har en meget sjælden sygdom. a) Hvad er sandsynligheden for at kvindens søn er bærer af de... -
Interleukin 6 og PGC-1alpha
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med biologi, og så noget diabetes. Min lærer er meget ustruktureret, og derfor er mine noter jeg har, enormt uklare. Det jeg gerne vil have hjælp til er at finde ud af hvordan Interleukin 6 og PGC-1alpha hænger sammen med diabetes. De research jeg har lavet på interleukin 6 e...
