Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18061 til 18080 af 25375
-
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
Har lige et spørgsmål
ForumindlægHej. Hvis jeg nu i min problemformulering kan se at jeg skal lave en vurdering af beatles i forhold til samtiden og jeg har en bog der hedder "beatles, deres historie, musik og samtid". Er det så okay at finde kilder i den? eller vil det være snyd? altså skal vurderingen være efter min... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
Sandy and Her Beautiful Sisters
ForumindlægHey :)Er der nogen herinde, der har skrevet et essay om "Sandy and Her Beautiful Sisters", som ikke ligger herinde? Jeg synes nemlig, at jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt noget mere at skrive og måske en andens tilgang til historien... Hvis nogen har en de gider dele med mig, er de... -
Forslag til analyse
ForumindlægHej Studieportalen, jeg søger lidt hjælp til min SRP opgave. Jeg skriver i samfundsfag og historie. Har I nogle gode forslag til løsning af min analyse del. Undersøg, hvad der er af forskelle på og ligheder mellem den nazistiske ideologi, som den oprindeligt tog sig ud, og som den ser ud i dag. ... -
Redegørelse - kilder?
ForumindlægJeg skriver en redegørelse i historie, og til mit emne har jeg en masse litteratur og en del kilder ligeså. Skal også skrive en diskussion og analyse men er i tivl om hvorvidt jeg skal have kilder og citater med i redegørelsen? Skal jeg bare skrive en lang redegørelse og så først begynde at inddr... -
Stor hjælp til forståelse af AT
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i religion og historie og jeg har skrevet om Hajj. Jeg forstår imidlertid intet af hvad jeg skal og ikke skal. Skal jeg svare uddybende på problemformuleringen, kun koncentrere mig om metoder og teorier? Min synopsis er vedlagt, så håber jeg nogen kan give mig et lille skub... -
Sandy and her beautiful sisters genre?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en engelsk analyse af ''Sandy and her beautiful sisters'' men jeg forstår ikke hvilken genren historien er? Den bliver kaldt en moderne eventyr ( A modern fairytale) men samtidig også en novelle ( short story) Så jeg forstår ikke helt. Er det et eventyr... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Indledning Essay
ForumindlægHej alle, jeg mangler lidt inspiration til hvad man kan skrive i indedningen til Hilary Matels short story The long QT udover at beskrive hvad Long Qt er :)))) Eventuelle ideér modtages med kyshånd I kan finde historien via dette link: http://www.theguardian.com/books/2012/oct/19/hilary-man... -
Perspektivering?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til AT-eksamen på fredag d. 29. Jeg har lidt problemer med hvilket nutidigt emne jeg kan perspektivere til. Jeg skriver om emnet "Pilgrimsrejser til Mekka" i religion og historie. Nogle der har forslag til hvad jeg kan perspektivere til i nutiden? På forhånd tak .. -
klumme? karakteristisk?
ForumindlægJeg har bare et hurtigt spørgsmål. Når man laver en klumme, hvad er så egentlig karakteristisk ved den? Er det ikke lidt ligesom en novelle, altså kort eller lang historie? kort personkarakteristik? skal den være beskrivende? eller ej? få personer? så mit spørgsmål er der noget jeg s... -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
Oversættelse
ForumindlægHey.. har brug for hjælp til at oversætte dette til tysk, håber der er hjælp at hente:Generelt for Goethes digtning er det, at de udtrykker et moderne syn på menneskets forhold til naturen, historie og samfund; i hans skuespil og romaner finder man reflektioner over en forståelse for menneskelig ... -
Mundtlig eksamensmetode
ForumindlægJeg skal op i historie den 9. og 10. juni, og jeg har aldrig rigtig lært, hvad ord som diskutere, overveje, problematisere og perspektivere betyder i den sammenhæng. Redegørelse har jeg styr på, men kan nogen forklare på almindelig dansk og måske med eksempler, hvad de andre ord betyder, så jeg k... -
Verdensbillederne
ForumindlægHej alle Jeg skal op i AT her til sommer (Fysik og historie) Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken tid jeg har med at gøre her, fordi om det både strækker sig over renæssancen, middelalderen oså? også det med kirken altså. Galileo, Aristoteles og alt det. Jeg synes det er lidt forvirrende. Er der... -
Erlend Loe - Doppler
ForumindlægHej, Er der nogle, der ligger inde med materiale om romanen Doppler af den norske forfatter Erlend Loe? Jeg skal lave en analyserende artikel ud fra et uddrag af første kapitel, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Hvilken genre hører teksten til, og hvilken nutidig te... -
Årsprøve!
ForumindlægHej derude!Jeg skal op til mundtlig årsprøve i historie snart! Forberedelsen varer 3 timer, og man bliver eksamineret i 24 min. Er der nogen der kan give råd til, hvilke problemstillinger man evt. skal gøre sig, når man får den udleverede tekst, som fylder 8 - 12 sider?? På hvilken måde skal teks... -
Penges værdi
ForumindlægGodaften.I forbindelse med min læsning til historie har jeg undret mig over noget..Hvad er grunden til at prisen på varer og det være sig stort set alt stiger og stiger i takt med tiden? Et konkret eksempel kunne være en liter mælk, en pakke rugbrød eller en bus billet. Ved godt at vi også får me... -
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør...
