Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18081 til 18100 af 23784
-
ELLY BYDE TEKST HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal analysere teksten Elly Byde, hvor mit første problem allerede opstår ved bestemmelse af tiden. Jeg skal gerne ind på områderne historisk tid, handlingens tid og hvordan teksten er opbygget tidsmæssigt. Jeg er førsteårselev på handelsskolen, hvis i vil tage det i betragtning. Jeg mangler ... -
Haster .
ForumindlægHej . Jeg skal foretage en analyse og en fortolkning af H.C.andersens "den lykkelige familie". Jeg skal have den færdig til kl 21 og er på rimelig bar bund. Sidst jeg havde om det var i ottende. håber derfor en af jer har noget hjælp til hvad jeg skal specielt gå ind på. og evt kender ... -
Forklaringer
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal forklare og analyser' en arvegang, men ehmm der er lige nogle begreber jeg gerne vil have forklaret. Hvad er ressisiv? (er det det gen som ikke er dominerende (fx a)?) dominant, er det gen som dominerer (A), ikk?.. men hvad er co-dominans så?.. er det når ma... -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
hjælp til SRP i samfundsfag og dansk - barndommens gade
ForumindlægHejsa Jeg vil meget gerne bruge barndommens gade af tove ditlevsen som udgangspunkt til analyse af hovedpersonen esthers identitet og dannelsen af denne. Men romanen foregår i 30'erne og det virker lidt som om alle de sociologiske teorier om identitetsdannelse kun kan bruges i senmoderniteten... -
Kontraktmodel til Grantræet
ForumindlægHej Jeg sidder netop og laver min eksamensforberedelse til dansk, hvor jeg har trukket H.C. Andersens tekster. Jeg skal analysere Den grimme ælling og perspektivere til Grantræet. Under Grantræet er et af mine punkter kontraktmodellen, men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan den model... -
HJÆLP ! HASTER MEGET
ForumindlægAnalyse af Asger i Nordkraft - Jacob Ejersbo - Bogen! Jeg sidder her og kæmper med en opgave omkring nordkraft. Skal svarer på et par forskellige spørgsmål i forhold til bogen udfra Asger's synsvinkel. Vil meget gerne have hjælp til denne ting, evt. men en personkarakteristik af Asger, da jeg... -
Nykritisk - valg af lag..
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu analyseret "En stol for lidt" af Helle Helle, med nykritisk metode... Jeg har valgt de 3 lag, syntaks, fortæller og planstruktur. Hvordan argumenterer jeg for valget af dem?.. Tror jeg har nogle ideer.. Men vil lige høre om nogle af jer har noget??? :) Julie K. -
La boît aux lettres
ForumindlægHej alle jer derude! Jeg skal lave en "fremlæggelse" over teksten "La boîte aux lettres" af Régine Detambel. Jeg har selv lavet en analyse og fortolkning osv, men jeg føler, at der mangler noget. Er der en af jer, der måske har nogle noter eller blot nogle arbejdsspørg... -
budskab i dokumentarfilm
Forumindlæghej... er igang med at forberede oplæg til min synopsis i morgen, AT. og er ved at analysere en film og er lidt usikker på om der overhovedet sådan rigtigt findes budskab i dokumentarfilm, Columbus filmen hvis evt nogle har set den?, det jo nærmest en historisk film, så ku budskabet være noget om... -
Spørgsmål omkring Plagiatkontrol
ForumindlægHej SP Jeg har lige et spørgsmål om plagiatkrontrollen når man afleverer en opgave. Jeg ved godt at "plagiatkrontrollen" gå ind og sammenligner en opgave med andre besvarelser, men mit spørgsmål er så: Hvad med besvarelser som der er mange af samme slags af f.eks en novelle eller et ... -
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
Der arme Peter??
ForumindlægEr der nogen som har læst teksten Der arme Peter skrevet af Heinrich Heine? Har brug for lidt hjalp til analyse og fortolkning... Er kommet frem tl at Peter begår selvmord fordi han ikke fik sin elskede Grete... Right? pls help me -
Hvad er det vigtigste?
ForumindlægJa, jeg skal til old eksamen i morgen, og har læst og læst de sidste dage her! Så nu vil jeg spørge, hvad der er det vigtigste? Når man nu sidder der og skal forklare sin tekst, og analysere sit billede, hvad er så vigtigt at få med? Hvad skal man fokusere på, og hvad kan lærer og censor godt li... -
dumpede
ForumindlægJa så dumpede man jo engelsk fordi man havde misforstået teksten, selvom man sad herhjemme og synes bare det kørte for godt og man havde mange pointer og en god analyse!!! Tror næste gang jeg vil spørge herinde om nogen kender noget til teksten så man kan se teksten fra flere sider af :-S -
Fortegnsvariations ananalyse
ForumindlægHej, Nogen som ved hvordan man laver en fortegnsvariation analyse i Maple. Har fulgt diverse guides på Youtube, men kan ikke få det til at fungerer, der står bare '' Warning, solutions may have been lost'' Har vedhæftet filen til vores Maple dokument. -
Eksamen lige om hjørnet!!
ForumindlægHey! Er der nogen, der har en analyse eller bare notater af/fra: - T. Winton, Neighbours ?? - S. Sassoon, The Glory of Women ?? - Joyce Carol Oates, A Manhattan Romance ?? Links til sider på nettet eller andet er også velkomne! Mangler nemlig noter om de pågældende tekster til mundtlig eksame... -
24 Timers prøve - die unwürdige Greisin
ForumindlægJeg har trukket die unwürdige Greisin af Bertolt Brecht til min eksamen. Jeg har endelig læst og forstået den og skal til at analysere den. Jeg håbede på der var nogle af jer studieportale're der har nogle ideer til hvad man kan tage fat på eller nogle noter til teksten. Jeg har set der er... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Spørgsmål vedrørende konklusion
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive min konklusion i min DIO rapport. Jeg har ikke i løbet af analysen delkonkluderet da jeg mente at jeg ville gentage mig selv for meget, og derfor er mit spørgsmål nu, hvor lang skal sådan en konklusion være? Det er ikke konklusion på metode og refleksioner men alene...
