Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18081 til 18100 af 46442
-
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i min AT-prøve i år valgt røntgenstråling som emne til det overordnet emne" Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915". Problemet er, at jeg skal redegøre og analysere for udbredelseu udbredelse og brug af røntgenstrålerne i Danmark i et natur... -
HJÆLP MED EN JULEHISTORIE
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en stil om den perfekte jul, men det er lidt sværet fordi jeg ikke selv holder jul. Jeg ved ikke hvordan det helt bliver holdt, hvad man laver, hvad man spiser og alt muligt. Så skriv til mig den perfekte jul for jer, og så håber jeg på at det går :-) Tak på forhånd. -
kanoturen
ForumindlægMunkeåens kanoudlejning: en kano i 1-6 timer: 55 kr pr time over 6 timer: 45 kr pr time Basses bådudlejning: En 3-pers kano i 4 timer: 190 kr Derefter 55 kr per ekstra time .... Da Lea og Patrick fremlægger prisforslagene for klassen, foreslår Stine, at de rigner igen for at høre om de k... -
filmanalyse...
ForumindlægNogen der kender en god actionfilm til analyse? -
RETORISK ANALYSE AF BUSHs TALER
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en retorisk analyse af udvalgte Bush taler umiddelbart efter 9/11. Har valgt to taler: den d. 11. september samt den d. 20. september Er der nogle der har lavet den før? eller nogle der kan hjælpe! -
hvad betyder det?
Forumindlægkoloni betyder det helt præcist landbrug? -
Et folkeeventyr
ForumindlægNogle der vil være sød, og rette en stil for mig.? Har et par problemer med kommaer og punktummer. SÅ DET VILLE BETYDER MEGET -
DHO
ForumindlægHejsa jeg har en DHO for, hvor jeg skal skrive om alt indenfor ungdomsoprøret, min indtil videre problem formulering ser sådan ud: Hvad var ungdomsoprøret? Indflydelse fra udlandet Forskellige grupper Hippie tiden Det store studenter oprør De unges påklædning Thy lejren Hvilke udviklingstend... -
Manga?
ForumindlægHvilken manga synes du er bedst? Og hvorfor? -
Genoptagelse af kandidat?
ForumindlægHej, Jeg læser Jura på 8. semester, hvorfor jeg ikke har lang tid tilbage af mit studie. Jeg har dog efter megen overvejelse erkendt, at jeg hellere vil læse medicin. Jeg vil søge ind på medicinstudiet til sommer, da jeg er bekendt med kandidatreglen, efter hvilken jeg ikke kan søge ind på en ny ... -
Liberalisme og konservatisme mht. den kolde krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: Forklar: begreberne Diktatur, Ideologierne Liberalisme og Kommunisme, samt hvor man i den Kolde Krig får tydeliggjort de to grundholdninger. - På forhånd tak :) -
Hjælp til projektemne.
ForumindlægHej..... Mangler et emne til projektuge, det overordnede emne er Noget eller nogen der har gjort en forskel. men det ikke så vigtigt. Forslagende må meget gerne have noget med matematik at gøre. Vi har meget brug for hjælp så skriv hvad i tænker :) -
Folkemordet i Rwanda
Forumindlægjeg skal analysere baggrunden for folkemordet og vurderer hvorfor denne konflikt blev så ekstrem i dets udførelse. er gået helt i stå, ved ret meget om emnet. men tror ikke jeg forstår helt hvad det indebære at lave analysen? -
Cuba krisen / kold krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål: Cubakrisen = 1. Hvad var årsagen 2. Hvad var konsekvenserne? Koldkrig= 1. Hvad gik den kolde krig ud på? 2. Hvorfor var cubakrisen "spidsen"/kulminationen på krisen? -
Engelsk AT - Amerikansk nationalisme
ForumindlægHejsa (: Hvor tror I, at den stærke nationalfølelse, som amerikanerne har, stammer fra? Og hvorfor er vi danskere ikke i besidelse af én lige så stærk én? Kunne dette skyldes, historiske begivenheder, samfundet? Eller andre faktorer? Hvad mener I?? -
Malaria medicin
ForumindlægEr der nogle, som har et foreslag til forsøg der kan laves, når ens område er malariamedicin? :) -
Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig
ForumindlægHej derude, jeg ville gerne høre om hvilke Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig? -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Komparative metode
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at finpudse mit AT projekt Jeg skal se på ligheder og forskelle mellem pirater i litteraturen og i virkeligheden Derfor har jeg analyseret nogle kilder og en roman. Taler man om den komparative metode, hvis man sammenligner resultater fra en historisk analyse med d... -
FSA Skriftlig fremstilling - Noter??
ForumindlægMå man gerne medbringe sine noter med til 20 min. samtale ??
