Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18101 til 18120 af 25375
-
Billedekunst, Musik C
ForumindlægHej jeg er kommet til det tidspunkt, hvor jeg enten skla vælge billedekunst eller musik, da jeg ikke er særlig god til nogen af delene har jeg lige et par spørgsmål. Hvad bliver man bedømt på, altså er det hvor godt man maler et billede eller er det mere aktivteten og teknikken i timer. Er musi... -
En fortæller i roman
ForumindlægHej!Jeg er igang med en romananalyse og lige nu sidder jeg og tænker over fortælleren. Kan en fortæller godt være en 3.personsfortæller som er personbudet samtidigt med at romanen er en flashback historie?Og er der nogen præcise træk til at finde ud af hvilken synsvinkel det er?Jeg kan ikke helt ... -
Metoder - Biologi
ForumindlægJeg skriver AT i fagene historie og biologi om den spanske syge. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke metoder jeg har brugt i biologi da jeg i princippet kun har brugt viden fra tekster. Så kan i give et bud på hvilke metoder jeg har brugt? Bonus: Jeg skriver i biologi om hvad der ka... -
kvinderettighedserklæring!!??
ForumindlægHey derude Håber der er e venlig sjæl der vil hjælpe mig. Jeg skal opstille en problemstilling til følgende temaet: kvinderettighedserklæring, FN's menneskerettighedserklæring og - Den amerikanske uafhængighedserklæring. Men jeg kan ikke finde på en god problemstilling. Nogen der nolge gode ... -
Metodeafsnit hjælp.
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med min SSO opgave og jeg skriver i historie B. Jeg skal igang med min metodeafsnit, og kan ikke rigtigt skrive noget da jeg ikke ved om metode afsnittet skal stå for sig selv eller om man skal præsentere sine kilder i selve analysen ? håber nogen der kan hjælpe mig med ... -
Værktøj til historisk analyse
ForumindlægHej Jeg mangler nogle værktøjer til at kunne analysere en historisk kilde til historie eksamen. En som man kan følge kronologisk hvor man fx først redegør for hvem har lavet den, hvornår er den fra, hvor høj validitet har den og den slags. Har set en engang som hedder værktøjskassen, men har dev... -
4. korstog
ForumindlægHej.. Jeg sidder netop med historie (24 timers eksamen) Jeg har om det 4.korstog der omhandler erobringen af konstantinopel. Er der nogle der kan hjælp mig med, hvad jeg kan perspektivere til ? Er virkelig på herrens mark. Det hanlder om problematiken mellem de kristne, hvor de andre korstoge ... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
Dansk og engelsk stile
ForumindlægLærerne kigger efter indholdet. De kigger ikke så meget på grammatiske fejl. Og jeg er slet ikke kreative til at finde på historie. Jeg har 2 Spørgsmål! Hvorfor kigger de på inholdet, hvad stilen inholder? Og hvordan bliver jeg kreative? Kreativitet Vil bare ikke komme til mig. Jeg ved godt, ... -
Det Moderne Gennembrud - Georg Brandes
Forumindlæghej alle sammen Jeg går som første års stx og vi har en dansk historie opgave for med perioden det moderne gennembrud. Jeg har så valgt at skrive i dansk og enmet er Georg Brandes, men jeg kan simpelt hen ikke finde noget om det han har skrevet, så hvis der var nogen af jer dejlige mennesker ... -
AT om Israel-Palæstina konflikten.
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med, at lave min AT-synopsis omkring Israel-Palæstina konflikten. Mine to fakulteter er Historie og Samfundsfag. Heri har jeg valgt, at fokusere meget på det internationale samfunds rolle i konflikten. Dog, har jeg lidt svært ved at finde på et analyserende spørgsmål. ... -
forvirret ----
ForumindlægHej alle jer kloge hoveder derude :) Åh, jeg er så forvirret angående historie eksamen. Er der nogen der ved hvordan man skal stille det op, for jeg er blevet så meget i tvivl om der skal være en overordnet problemformulering eller kun underspørgsmål og ingen konklusion? Er der nogen der kan svar... -
Verden efter 1945 ..
ForumindlægHej, Jeg har været oppe og trække emne til historie idag og har trukket emnet "Verden efter 1945" og med underoverskrift "Kold krig, murens fald og europæisk integration" Hvad burde jeg inddrage i min fremlæggelse? Hvilke problemstillinger kunne drages? Er der nogle ting jeg b... -
AT problemstillinger
ForumindlægHej Jeg skriver AT i old+historie. Min opgaveformulering lyder: Hvad er grænserne for at udfolde sig hos sokrates og galile? Jeg vil anvende Sokrates forsvarstale. Jeg har dog det problem at jeg ikke kan finde på nogen gode problemstillinger. Håber I kunne hjæpe mig med nogen :) -
Eksamen: Tysklandsproblemet
ForumindlægHej! Har trukket tekster omkring Tysklandsproblemet til 24 timers eksamen i historie. Er i tvivl om hvorvidt min problemformulering er tilstrækkelig eller simpelthen ikke god nok! Jeg vil, ved hjælp af det udleverede materiale vurdere stormagternes adfærd, og ved hjælp af supplerende materiale ... -
Imperialisme
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig på at skulle op i historie imorgen, og kan ikke finde årsagen til, at man sætter skellet ved tidsperioden imerialismen til 1870-1914... Hvad skete der i 1870, som medvirkede til at der skete et periodeskift? Og kan det passe at man skelner ved 1914, da 1. verden... -
Projektopgave - identitet og forandring - hjælp?
ForumindlægHej SP Min gruppe og jeg skal lave en projektopgave med det overordnede emne ,,Identitet og forandring''. Foreslag på underemner til dette? Samtidigt med det skal opgaven helst strække sig lidt ud over de andre fag end dansk - fx historie, samfundsfag, biologi, geografi osv. Man skal o... -
3.g-opgave
ForumindlægHej Jeg har besluttet mig for at skrive min 3.g-opgave i historie. Jeg har endda indskrænket det til 2. verdenskrig. Mulighederne er utallige, så derfor har jeg svært ved at indskrænke det yderligere. Nogen forslag til et specifikt emne indenfor 2.vk? Jeg er isæt interesseret i respons fra nog... -
Rettelse fra tysk til dansk
ForumindlægHej, Det er sådan, at jeg skal aflevere en opgave, hvor jeg skal skrive et referat, men da jeg ikke helt kan forstå selve historien har jeg prøvet at oversætte den. Og jeg vil derfor høre, om jeg overhovedet har oversat det rigtigt? Håber der er nogle der gider at se på det hurtigts muligt. htt... -
Kilder på nettet?
ForumindlægHej Alle. Jeg har netop trukket eksamens-spørgsmål i historie i dag, og der står at udover det udleverede materiale, skal jeg selv medbringe relevant "ukendt" materiale. Siden det er søndag, og bibliotekerne er lukket finder jeg det lidt svært. Er der nogen der ved om man kan finde kild...
