Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18121 til 18140 af 25375
-
Globaliseringen - problemstillinger?
ForumindlægEr kommet op i Globaliseringen fra 1989- til idag, i historie (24timers eksamen - DEN SIDSTE!!), og har fået udleveret nogle tekster, som hver for sig forsvare deres synspunkt på globaliseringen på både godt og ondt. Jeg er virkelig på bar bund, hvad problemstillinger angår, og der må være nogle ... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
velfærdsstat - problemstillinger
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal op i historie i morgen og er i gang med nogle problemstillinger. evt nogen som har nogle? og som kan besvares også? ville være luksus. - har selv lavet denne: hvilken opfattelse havde politikerne af den danske velfærdsstat dengang? - i hvilken grad har velfærdsstaten f... -
Tysk eksamen: Bruder und Bruder
ForumindlægJeg har trukket teksten "Bruder und Bruder" til tysk eksamen i 2.g under emnet Schicksal. Hvis der er nogen, der kender historien, kunne jeg godt bruge noget hjælp til at se, hvordan den har noget at gøre med emnet skæbne. Jeg ved heller ikke, hvordan teksten skal fortolkes? Jeg vil vær... -
Dansk Eksamen
ForumindlægJeg skal her til sommer til mundligt eksamen i dansk. Jeg har i dag trukket overemnet "Drømme". Jeg skal så finde en tekst som handler om drømme eller bare en tekst hvor der indgår en drøm. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogle. Kender I en historie om en drøm eller ligene? Je... -
Fordybelsesemne? - Hvad skal jeg vælge....
ForumindlægJeg skal her til sommer til mundligt eksamen i dansk. Jeg har i dag trukket overemnet "Drømme". Jeg skal så finde en tekst som handler om drømme eller bare en tekst hvor der indgår en drøm. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogle. Kender I en historie om en drøm eller ligene? Je... -
Tove Ditlevsen - Nogle må dø (1944)
ForumindlægHej SP! Er igang med mit 2. års projekt i dansk og historie, og skriver om litteraturen i besættelsestiden... Skal lave en analyse af Tove Ditlevsen - Nogle må dø (1944) .. Nogle der kan bidrage med en forklaring af slutningen, eller evt. ligger inde med en analyse? På forhånd mange tak ! .... -
2.g Histroie opgave
ForumindlægJeg skal skrive 2.g historie opgave om den franske revolution. Jeg synes det ville være rigtig spændende at skrive noget om kvindernes rolle og hvilken betydning revolutionen havde for kvinderne... Så mit spørgsmål er om der er nogen der kan anbefalde bøger, www eller andet?? eller om det er al... -
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Kilde om Hitler
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal i min synopsis til AT-årsprøve (2.g) skrive om OL (i et AT-forløb med idræt og historie). Jeg har i min analyse tænkt mig at skrive om hvad Hitlers synes var det ideelle menneske. Er der nogle der har en kilde omkring dette, man kan analysere? - Signe :-) -
SSO
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive SSO i historie, dog kun i 2.g. Har ikke prøvet det før, så ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Har valgt Aztekerne og spaniernes erobering. Har forstået, at det ikke blot er at skrive et referat af ens bøger? Hvordan udskiller SSO sig udfra andre opgaver? :/ -
Har virkelig brug for hjælp! D:
ForumindlægEr der nogle som har læst ''die rechnung ist falsch und geht doch auf'' af michael ende? Please har virkelig brug for hjælp med at besvare nogle spørgsmål som hører til. Jeg har virkelig svært ved at forstå historien. -
Hvilket et af disse to billeder skal jeg vælge som prøveoplæg??
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig dansk, og til det skal jeg vælge et prøveoplæg. Jeg kan bare virkelig ikke vælge mellem de her to billeder fra smirnoff. Den ene er med amor, den anden er med adam og eva. Jeg føler at historien er bedre i den med adam og eva, men at farv... -
Det slaviske dynasti?
ForumindlægDet står kort beskrevet i en bog (virkelig kort). Jeg skal redegøre for romerrigest historie fra ca. 100 f.kr. til 100 e.kr. og det slaviske dynasti står beskrevet som ca. 69-96 eller sådan noget e.kr. er der nogle der ved hvor jeg kan finde kilder eller literatur om det? eller ved hvad det indeb... -
Tysk!
ForumindlægHej, kan man godt sige denne sætning på tysk? Die Geschichte handelt von Wilfried Kalk, der niemals in seinen Leben zu spät gekommen hat Jeg skal fortælle, at historien handler om Wilfried Kalk, som aldrig nogensinde er/har kommet for sent i sit liv -
Opdragelsen i oplysningstiden?
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en historie opgave, hvor det er at jeg skal skrive om opdragelsen i oplysningstiden. Altså hvordan man opdragede bøn dengang. Men jeg har bare ikke fundet noget materiale om det :S.... Jeg er virkelig desperat så jeg håber at der er en af er der kan hjælpe mig? Måske har... -
"I vor tid" af Ernest Hemingway
ForumindlægHejsa alle Jeg er ved at skrive sso så tænkte på... Er der nogen der har læst "I vor tid" (på engelsk "in our time") og som kan fortælle mig noget om de små historier der fortælles foran hvert kapitel.. Er det en symbolsk fortælling af hvad der sker i kapitlet? jeg er simpel... -
Engelsk resumés placering i SSO
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg skal placere mit engelske resumé i min SSO i Historie. Skal det aller forest, før "forsiden", før indledningen, efter indledningen eller måske til aller sidst? Håber der er nogle der kan hjælpe.. Mvh Mie M.
