Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18181 til 18200 af 25375
-
om freds alteret
Forumindlæghej alle sammen.. vil lige høre om nogen af jer, kendte nogle supper gode links som omhandler Ara pacis, nemlig freds alteret i Rom.. har været ind og søge på google men fandt ik noget om bl.a.: alterets historie, anvendelse eller indretning.. håber i kan hjælpe mig med et par. info. eller n... -
Hjælpe til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. Vi skal begynde på vores SPR men jeg ved ikke hvad jeg skal skiver om. Min studieretning er: Biologi A, Matematik B og Idræt B ( Dansk A, Spansk A, Historie A og Engelsk B) Jeg ville godt skiver i biologi om sukkersyge meg jeg ved ikke hvad den anden fag skal være. Håber der er nogen der ka... -
The Dress - symboler???????
ForumindlægKære alle. Håber virkelig i kan hjælpe mig, har prøvet og prøvet at finde nogle symboler i ''The Dress'' af Julia Darling, men forgæves. Her efter har jeg forsøgt at søge på nettet, men igen intet. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde nogen i den historie? Håber vi... -
naturvidenskabelige gennembrud
Forumindlæghejsa. jeg har et projekt i historie, som skal omhandle det naturvidenskabelige gennembrud. Jeg ville derfor hører om der er nogen af jer, som har lavet noget om det? Jeg leder efter noget om, hvordan det have betydning på samfundet den gang og nu. Og lidt om de etiske problemer bag det. I m... -
naturvidenskabelige gennembrud
Forumindlæghejsa. jeg har et projekt i historie, som skal omhandle det naturvidenskabelige gennembrud. Jeg ville derfor hører om der er nogen af jer, som har lavet noget om det? Jeg leder efter noget om, hvordan det have betydning på samfundet den gang og nu. Og lidt om de etiske problemer bag det. I m... -
overgangen til kristendommen
ForumindlægWidukind og Adam af Bremen har to forskellige historier om hvordan indførelsen af kristendommen gik til. jeg har fået til opgave, at lave en analyse at disse to kilder. Hvilken gavn har de hver især fået af dette? og hvorfor kunne det tyde på, at kilderne er utroværdige/troværdige? mvh. :-) -
Oktoberkrigen 1973
ForumindlægHejsa allesammen, vi skal til og i gang med et emne i historie omhandlende Israel-Palestina krig nummer fire, Oktoberkrigen 1973. Jeg har selv læst lidt om den men sidder stadig med nogle ting, jeg ikke helt forstår. 1) Hvordan var deres krigsførsel? 2) Hvad var resultatet af Denne krig sammenl... -
Skal man skrive kildekritik i en AT synopsis?
Forumindlæg.. jaa.. jeg skriver AT med overemnet : Rejser, omhandlende Pest i Danmark i 1700-tallet. Jeg skriver i Historie A og biologi B og nu er jeg pludseligt blevet i tvivl om jeg skal skrive noget om kildekritik i synopsen eller om jeg bare skal komme ind på det når jeg skal forsvare opgaven? -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
Mortals??
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige og skal have skrevet årets sidste engelske stil.. Det er til teksten Mortals, som var opgaven fra studentereksamen i august 1998.. Nogen der har skrevet den og som eventuelt kan hjælpe mig lidt i gang? Jeg har læst historien og må indrømme at jeg ikke synes at de... -
Slaverne i Romerriget
ForumindlægHey der... jeg skal til at skrive en stor historie opgave om slaverne i Romerriget... Jeg har selv lavet to problemformuleringer, skal self. kun vælge en! fx: jeg vil gøre rede for slaverne i Romerriget og hvordan de levede. Men har brug for lidt hjælp... Har i nogle ideer til en god problemform... -
Forsvar DHO?
ForumindlægHej Folkens :)! Jeg skal snart op til en årsprøve hvor jeg åbenbart skal forsvare min Dansk Historie Opgave. Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal gengive min DHO, eller om jeg skal komme med "ekstra" viden omkring emnet jeg valgte at beskæftige mig med. Jeg ville sætte pris på, ... -
hjælp haster!
Forumindlæghar en stil for til idag inden kl. 21 i aften! men mangler oplægget på grund af glemsel hos et familie medlem som bor sygt langt væk! historien hedder "How To Be Good" ville bare høre om der er nogle som har novelle/short story, elektronisk og derfor kan sende den til mig min mail! håb... -
Gas og krudt
ForumindlægHej.... Jeg står til pt. at skulle skrive en opgave, som har overskriften Krig, Medier og teknologi. De to fag som skal blandes er Historie og Kemi. Er der nogen som har en idee til emne eller som ligger inde med materiale til mine forslag. De er flg. - Tyskernes udvinding af nitrogen fra luften... -
Teolog ?
ForumindlægHej mine medmennesker på sp.dk .. Er der nogen, der har en bekendt, som er teolog og har ved et tilfælde lidt tid iløbet af næste uge, hvor vedkommende vil være så venlig og læse min STOR skriftlig historie-opgave om Luther ? Måske studerer du selv teologi ?! Hvis der er nogen, vil det være kan... -
Indre Mission
ForumindlægI dansk og historie har vi i denne uge AT uge om 1800-tallet . Jeg vil gerne skrive noget om indre mission , men de sider jeg har fundet indtil videre er nærmest ubrugelige , nok fordi jeg stadig ikke har forstået princippet , det kunne bare være rigtig fedt hvis nogen af jer kunne sende et godt ... -
HJÆLP!
ForumindlægKære *****. Jeg skal til eksamen i historie d. 18/6. 24 timers eksamen. Kan desværre ikke få hjælp hjemme. Er der nogen som der gider at hjælpe mig et par timer der kan mødes/skrive/ringe hvis jeg får brug for det? - Vil gerne betale for det. På forhånd tak! -
SRP om Drageløberen og krigen i Afghanistan
ForumindlægEr der nogen, der har skrevet SRP eller lignende om Drageløberen og/eller krigen i Afghanistan? Eller nogen, der der nogle gode idéer eller andet i den sammenhæng? Alt har interesse! :) Jeg regner med at skrive om det i engelsk og historie, men mangler inspiration til emneafgrænsning, valg af omr... -
synops
Forumindlæghej, jeg skal skrive en synops, og et af punkterne, eller spørgsmålene er Kort om de valgte fags/hovedområders metode: er der nogle herinde der ved hvad jeg skal skrive der? jeg kan fortælle så meget at jeg skriver i kemi og historie om terrorisme... håber i kan hjælpe mig... eller måske sende ... -
SRP - Terrorisme
ForumindlægHey. Da jeg skal skrive SRP, hvor jeg har valgt terrorisme, og skal skrive i Samfundsfag, som hovedfag, og historie som 'underfag', så kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle har nogle gode emner. Og endnu bedre, og nogle har nogle gode bøger om terrorisme? Det var alt fra mig.
