Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18201 til 18220 af 23724
-
Ion chromatografi
ForumindlægHey.. Jeg sidder og er i gang med mit 3g studieretningsprojekt og skriver om analyse af chlorid og sulfat ioner i fjernvarmevand, vba. ion chromatografi.. Mit problem er så at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvordan det fungerer? Altså, hvorledes ion bytningen foregår i processen.. Hvis der er ... -
Afsætning/Dansk
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var en der kunne hjælpe mig. Jeg har en opgaveformulering der lyder: Med udgangs punkt i de to udvalgte reklamekompagner for KiMs og Lays, skal du analysere dig fremt il, hvilke strategiske overvejelser og beslutninger der ligger bag kampagnerne. Hvilke modeller kan ... -
SRP indledninger
Forumindlæghej hvordan kan man skrive en indledning til SRP når opgaven går ud på at man skal analysere to billeder der handler om teknologiens syn og udvikling. det gør mig forvirrede da indledning til SRP udskiller sig meget fra andre indledninger i andre fag. jeg er lidt lost, håber der er nogen fl... -
Din frihed slutter, hvor andres frihed begynder
ForumindlægHej, Jeg har fåetg til opgave at analysere "Børn af dagen" til min eksamen. Temaet i denne kortfilm er fordomme og racisme. Den omhandler mange citater, og et af dem er "Din frihed slutter, hvor andres frihed begynder". Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette ordsprog skal f... -
Hjælp til hvad er Internationaliserings tiltag: Afsætning +IØ
ForumindlægJeg er gået i gang med min analyse hvor der er kommet på et nøgleord som internationaliserings tiltag. Jeg har søgt i alle mine lærerbøger samt internettet for at få et svar på hvad det præcist er og om der er noget teori bag det. Er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle hvad det er om i h... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
Vælg af novelle
ForumindlægJeg læser Dansk som Andetsprog FED og skal op til E faglig dokumentation. Jeg har ikke tid for at læse en roman, og kan ikke finde lyrik... derfor tænker jeg om at vælge en novelle. Hvor finder du en? Jeg kiggede på ereolen.dk og andre steder, men har ikke fundet noget jeg virkelig kan lide. H... -
mundtlig eksamen i morgen
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med min analyse. Jeg skal snakke om skrivestil men jeg kan ikke finde noget at snakke om. Har læst en masse om handleverber og sanseverber men synes ikke det passer ind i min. Har også lidt problemer med hvilke temaer der er i teksten. Er der nogen der vil læse mit prøv... -
Stænderinstitutionens indførelse?? EKSAMEN I MORGEN PLEASE
ForumindlægHej alle. Jeg analyserer Orla Lehmans tale fra 1842 om Ejderpolitikken, men der står som intro inden selve talen: "Ved mindefesten for stænderinsitutionens inførelse d. 28 maj 1842 på Skydebanen i København .." Hvad er stænderinstitutionens indførelse? Kan ikke finde noget som helst... -
Liberalisme
ForumindlægNogen der har skrevet om liberalisme eller lign eller nogle der vil komem med ideer til en indledning (evt. forslag med kilder) til følgende problemformulering: Der ønsker en redegørelse med udgangspunkt i en analyse i den amerikanske uafhngighedserklæring og den danske grundlov for liberalise... -
statistik
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en eksamensopgave i Statistik. Er lidt i tvivl om nedenstående sætning. "Udfør en deskriptiv analyse" af den gennemsnitlige indkomst pr indbygger i kommunerne.? Hvad går en deskriptiv analyse ud på? Er det gennemsnit, varians, standardafvigelse og sådan noget man ... -
For høj soliditetsgrad eller for høj lividitetsgrad ?
ForumindlægHej jeg er pt igang med at analysere en virksomhedens nøgletal (Tygesen A/S), og jeg ser at dens likviditetsgrad ligger på 1663,90% og dens soliditetsgrad ligger på 96%. jeg har så et par spørgsmål Hvad er fordele og ulemper ved at have så høje tal til begge 2 ? ?kane en soliditetsgrad o... -
Hvad kan tre gamle damer symbolisere
Forumindlæghej allesammen :) jeg skal analysere en tekst af mads brenøe, søger derfor lidt hjælp. har været vidt omkring vedrørende "tre gamle damer" og hvad de mon kan symbolisere. fandt frem til noget om treenigheden fra kristendommen. søger lidt nogle andre muligheder da det måske er og over... -
Modeller fra bogen, fodnote?!
ForumindlægHejsa! Jeg skriver i Afsætning og engelsk. Mit spørgsmål er, om hver gang jeg anvender en model fra afsætning fx; Minerva-modellen, skydeskivemodellen osv. skal lave en fodnote med henvisning til afsætningsbogen? Og om det samme gælder når man anvender en teori, fx; markedsudvælgelse, analyse ... -
srp - selvvalgte politiske tale om integration (dansk + samf)
ForumindlægHej folk på Studieportalen. jeg prøver lige at høre om i har nogle idéer til hvilke taler jeg kunne lave en retorisk og argumentations analyse på. Talen skal være selvvalgt og omhandle integration, jeg vil meget gerne have tale fra evt. VKO og en fra oppositionen . håber i kan hjælpe mig (: ... -
Mangel på oplysninger!
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med at skrive min SRP, som omhandler CULT Shaker. - Jeg skal i min opgave analysere relevante produkt- og markedsforhold på det indiske marked. Til det skal jeg bruge oplysninger, som jeg ikke kan finde nogle steder! - Er der nogle som måske kan hjælpe? Jeg savner is... -
Essayets tre planer
ForumindlægHej derude Jeg sidder og analyserer et essay, og jeg er lidt i tvivl om de tre planer. Hvordan er det, det fungerer? Er lidt i tvivl om, om hele essayet skal deles ind i tre, hvor hvert afsnit er et plan, eller om det svinger... Altså ser er der lidt af det konkrete plan og så lidt af det ekspri... -
fortolkning af Tacones Lejanos/high heels
ForumindlægHej alle (: En del af min SRP bestaar i at analysere udvalgte dele af filmen Tacones Lejanos. Jeg skal fortolke Becky (rebecas mor) og hendes handlinger og har lige brug for lidt hjaelp. Kan ikke komme med et godt bud paa hvorfor hun tog tilbage til datteren efter saa mange aar? -
Dansk stil. Haster guys! x
ForumindlægHey! Jeg er i gang med min alflevering som skal afleveres om cirka to timer. Vi har en novelle vi har analyseret, men vi fik den tilbage. I rettet form. Nu har vi fået en aflevering hvor vi skal skrive mere på den. MEN! Èn af punkterne til opgaven forstår jeg ikke helt. Den lyder: ... -
Modsætning til teksten 'Fru Marie Grubbe' (fra romantikken)
ForumindlægJeg skal finde en tekst som jeg kan sammenligne J.P. Jacobsens 'Fru Marie Grubbe' med. I min analyse af Marie grubbe har jeg fokuseret på de naturalistiske træk i teksten, og jeg skal bruge et eksempel på en tekt med meget romnatiske træk, men hvad ville være godt? Gerne noget med nogle b...
