Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18201 til 18220 af 38620
-
Vurdering af stil?
ForumindlægHej. Hvis der er nogen af jer der har lyst til at læse min stil og give en vurdering vil jeg blive meget glad! Mvh Kenneth -
Tværfagligt - HJÆLP :(
Forumindlæghej alle :) jeg er ved at skrive en opgave om social arv, som skal indeholde 2 fag. der er allerede samfundsfag involveret, så er der nogen der har en ide til hvordan jeg får puttet et mere ind? -
mundt. eksamen gode råd....
Forumindlæghvordan starter med ud til en mundt. engelsk eksamen? -
Virksomhedsanalyse
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med en virksomhedsanalyse? Give mig gode ideer osv.. ? -
disposition til eksamen
ForumindlægHej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ?? -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
Pensum - forfatter.
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her med mine tekstopgivelser og grubler over, om jeg skal terpe en hel litteraturbog igennem (hvilket nok er smartest), eller læse om de forfattere, der har skrevet de tekster, der er opgivet. Men er lidt forvirret. Kan jeg kun komme op i tekster/billeder, som er skrev... -
Roman til SSO opgave?
ForumindlægHej Jeg skal snart finde emne til min SSO opgave, og tror jeg vælger danskfaget. Jeg vil gerne læse en roman, og lave romananalyse dertil. Men jeg ved ikke hvilken roman. Har i nogle idéer? Det skal selvfølgelig være en der er kød på fagligt. -
AT - Odysseus
ForumindlægHjælp! I min AT problem formulering skal jeg svarer på disse 2 spørgsmål om odysseus. Jeg er virkelig på bar bund. • Hvilken form for personlig rejse, er der tale om for Odysseus i odysseen? Og hvordan er det skildret? • Hvilke virkemidler er der brugt i teksten for at signaler... -
skabelsesberetningen
Forumindlæghar hørt at der er to skabelsesberetninger, men kender kun den første fra første kapitel af første mosesbog, så ville lige høre, om der var nogle der kunne fortælle mig, hvor den anden står? -
Strofe og modstrofe?
ForumindlægJah så sidder jeg så med old eksamen og læser noter igennem. Her støder jeg på ordene strofe og modstrofe. Jeg har ikke skrevet noget som helst om hvad det er :( er der nogle der kan forklare hvad en strofe og specielt en modstrofe er? Gerne sådan detaleret. -
Emne til Dansk og Psykologi
Forumindlægjeg har valgt at skrive AT i Dansk og Psykologi da det umiddelbart var de fag jeg helst ville have, men jeg er i tvivl om hvilke emner der er til rådighed, så ville høre om der er nogen der sidder inde med idéer? På forhånd tak! -
Hjælp
ForumindlægHey. Er der nogen som kan give mig ideer til hvad jeg kan læse som selvlæsteværk i dansk. Det må gerne være noget jeg kan bruge til eksamen. -
Dansk A eksamen :)
ForumindlægHej folk Jeg skal op til eksamen i dansk a i morgen. (:S) Jeg har siddet og læst, og syntes jeg har styr på det meste. Mine perdrioder, ismer, forfattere, analysemodeller og resumerer af tekster. Men syntes ligesom der er noget der mangler? kan bare ikke lige komme på hvad. Nogen der har været e... -
hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Hvor kan jeg finde hjælp til mundtlig dansk eksamen. Min lærer sagde jeg skal kunne redegøre, asnalysere og vurdere den tekst som jeg trækker. Men ved ikke helt hvad det er præcist jeg skal. Hvis jeg kunne få noget som beskriver hvert punkt... -
AT - Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg skriver AT i Dansk og samfundsfag. Og jeg tænkte om der var nogle der havde nogle ideer til at kæde Karl Marx, socialrealisme og Henrik Potoppidan sammen? -
hjælp til at finde skriftlig kilder
Forumindlægheej, jeg leder efter nogle gode skriftlige kilder til min Historie opgave om vikingetidens samfunde og togter . please hjælp mig :) -
folkevise
Forumindlægnogen som kender Hr. ebbes døtre ? -
Sprog hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan redegøre for de tre vigtigste skrivegenrer og deres undergenrer (kontekster) -
Emnevalg - engelsk/dansk
ForumindlægHej. Det er jo ved at være tid til studieretningsprojekter, og jeg skal have valgt fag i morgen. Det bliver enten engelsk-dansk eller engelsk-historie, og jeg hælder mest mod engelsk-dansk. Problemet er bare, at jeg ingen idé har om, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg har overvejet at arbejde med ...
