Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18221 til 18240 af 117955
-
´planteceller
Forumindlægplanteceller i løgskæl: Er cellerne levende eller døde, og er der to ting planteceller har, som en dyrecelle ikke har? -
Oxidation af Eddikesyre
ForumindlægHej, hvordan oxideres eddikesyre(CH_3COOH) med hhv. oxygen(O_2) og nitrat(NO_3^-)? -
biologiske problemstillinger ?
ForumindlægHej alle. Kan i komme med eksempler på biologiske problemstillinger i naturen når man skal tilrettelægge nogle aktiviteter for børn osv? Eller hvad betyder biologiske problemstillinger? Kan det være så noget som giftige planter og svampe? Jeg er ikke helt sikker, håber i kan hjælpe :) -
Hvad betyder deponering??
ForumindlægJa, som overskriften lyder:S Nogen der kan forklare? -
Censor i SRP
ForumindlægEr det muligt at få at vide om hvilket fag censor underviser i? -
GÆR!
ForumindlægJeg har et par spørgsmål ang. gærceller. Hvordan kan jeg argumentere for at gærceller ikke dræbes ved 5 minutter i mikroovnen? Hvad er det, som ikke slår dem ihjel? Hvordan kan gærceller overleve 30 minutter i en fryser? Hvordan kan gærceller overleve UV-lys ?? Håber nogle kan hjælpe mig, fo... -
Aktionspotentialets amplitude
ForumindlægHej SP Jeg har brug for en, som gerne vil give en god forklaring på, hvordan jeg kan løse følgende opgaver ( se billede) Synes altid jeg går helt blank så snart det handler om ekstracellulær elektroder og ekstracelullær målinger. Jeg har desuden svarene til opgaverne hvis der er brug for det, m... -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Bakterier i vand
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ? -
Naturvidenskabelige begreber
ForumindlægEnårig:planter lever et år og dør så Flerårig:planter lever i flere år Enbo:en blomst, som både har en han-og hunblomst Patogen:årsagen til sygdommen f.eks. er HIV patogenet til Aids. Autostrof:er selv i stand til at skaffe sig de ting, det skal have for at overleve Heterotrof:når organismen... -
Hurtigt spørgsmål, om hvordan jeg skal tolke: 15/1-16.7/1.
ForumindlægDet er sikkert forkert forum at post i, men sidder lige og kigger på en kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12442909 Som siger "whereas in Western diets the ratio is 15/1-16.7/1. Western diets are deficient in omega-3 fatty acids" Og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg... -
respiration
ForumindlægHvor og hvornår forekommer respiration i forskellige eukaryote celler? -
Osmose i forhold til gær og for meget sukker
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvordan procesen osmose sker i forhold til gær og hvis gæret får for meget sukker? Vil være en stor hjælp På forhånd Tak -
Vi har brug for hjælp med problemformulering.
ForumindlægVi har brug for hjælp til at finde en problemformulering. Vores overemne er miljø. Så det kan også være Bande eller ghetto miljøer. Vi overvejer lidt ghettomiljøer, men er usikre på problemoformuleringen. Forresten det gælder alt inden for miljø. Tak. -
Bevise slægtskab?
ForumindlægHej med jer!Det er første gang at jeg benytter mig af Studieportalen.dk, så jeg håber på at det ikke vil skuffe mig :)Jeg er igang med 3.g's opgave om evolutionsteorier osv. Bl.a. skal jeg komme ind på metoder til at vise slægtskab mellem arter.Jeg har fundet 2 metoder:- Mitokondrie-DNA- Fysi... -
Sædkrig
ForumindlægJeg skal som et muligt eksamensspørgsmål forklare begrebet "sædkrig". Jeg forstår ikke helt afsnittet i bogen, så håber at nogen herinde vil hjælpe -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Forsøg
Forumindlæghej er der nogen der har lavet et fosøg med rugbrød altså energi og forbrændning hvor man har brændt et rugbrød? -
Fotosyntese!
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvad, Calvin Cyklusen går ud på? Eller hvad ATP og NADPH er? Jeg ville være overlykkelig tak på forhånd! -
Evolutionsteorien !
ForumindlægHej. Er der nogen som kan hjælpe? Er virkelig i tidsnød og har prøvet at komme igang og nu er jeg helt død. Har prøvet at søge rundt på nettet, men der står så meget om alt andet også at jeg slet ikke kan overskue noget som helst. Men det er så disse spørgsmål: Hvilke argumenter holder i Darwin...
