Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18221 til 18240 af 23609
-
Hvad/hvordan er naturgeografi?
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge et fag på c-niveau til 3. g, Jeg tænkte på at vælge naturgeografi, men jeg ved ikke rigtigt hvad det er? Er det ligesom geografi folkeskolen, hvor man lærte om lande, vejrfænomener etc. Er der i øvrigt nogle beregningsopgaver lidt ligesom fysik? Du må meget ... -
Forsøg med Ioner
ForumindlægHej alle! Jeg er vikelig på den, jeg skal op i mundtlig fysik og kemi her om en uge, og jeg har VIRKELIG svært ved at kunne fremstille et forsøg omkring ioner. Jeg er ikke ligefrem en haj i kemi, så hvis nogen har en enkel idé, ville det hjælpe super meget! Om ikke andet så bare noget god info ... -
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
SRP - Rumkapløb
ForumindlægHejsa, jeg er ved at skrive SRP i Historie A og Fysik A og har et spg. vedr. raketfysik. Jeg kan ikke rigtig finde dansk materiale der forklarer mig hvad "Thrust" er. Udover skal jeg ud fra to videoer af raketter der letter bestemme deres Thrust ved hjælp af Logger Pro, hvordan gør ma... -
hjælp til en opgave.
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt?
ForumindlægHej :D Jeg tænkte på: 1. Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt? 2. Hvordan laver man salmiak (fysik, koger man eller hvad?)? Formlen er HCl + NH3 --> NH4Cl Håber i kan og har tid til at svare på mine spørgsmål - kunne godt bruge noget hjælp! :D -
hjælp til SRO
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
helpppp
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik, folkeskolen. Jeg er igang med at lave en disposition til hvert emne, og er nu i gang med syrer og baser. Hvis jeg trækker syrer og baser, vil jeg rigtig gerne perspektivere syre til noget med tænder, der er jo kalk i tænderne og det er jo ikke godt når man nu... -
Ladnings symbol
ForumindlægHej folkens. Er igang med at læse op til fysik eksamen, og jeg er lige stødt på et underligt spørgsmål. Man definerer jo ladningen i coulumb, og bruger symbolet C for dette, men nogle steder står der fx energi/ladning, hvor de har skrevet et 1 i stedet for C. Hvorfor gør de det? Det gør ... -
Måling af "el". 4 forsøg... Hjælp!
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen (9.klasse) i morgen. Vi har fået en forsøgsliste, hvor jeg kan de fleste. Der er dog 4 forsøg jeg ikke aner hvad er for nogen: -Måling af spænding (serieforbindelse) -Måling af spænding (parallelforbindelse) -Måling af strømstyrke (serieforbindelse) -Mål... -
Forsøg
ForumindlægHej drenge og piger Jeg har lidt problemer med min fysik disposition. Jeg har svært ved at finde et forsøg til de følgende emner: Emner jeg kan komme op i: ? Syrer, baser og salte ? Radioaktivitet ? Magnetisme og elektromagnetisme ? Induktion og transformation ? Metaller ? Atomets ... -
Hvad menes der med dette ??????
ForumindlægHej Folkens :) Jeg sidder og laver mine fysik/kemi lektier men forstår ikke helt, hvad der menes med denne sætning: Den termiske energi afhænger af den kinetiske energi, som er forbundet med molekylers eller atomers bevægelse i stoffet. Når atomernes eller mole-kylernes fart vokser, vokser temper... -
SRP
ForumindlægHey guys, jeg har fået min srp tilbage idag, og blev bedømmet til 02 indfor matematik og fysik Hvad er reglerne inden for at klage? Kunne være virkelig fedt hvis nogle personer her inden fra ville læse den igennem og give deres bedømmelse og give mig et råd om jeg overhoved skulle klage. -
Lys og lyd
ForumindlægHej. Sidder og skal forberede mig til afgangsprøve i 9 klasse eksamen i fysik til på torsdag. En af punkterne jeg skal forberede mig til er lys og lyd. Jeg har ikke så meget omkring det, så er der nogle af jer der kan forklare lidt om det kort og forståeligt. Evt, behøver jeg ikke at ku... -
Er blevet taget for snyd
ForumindlægHej. Jeg har været til terminsprøve i fysik sammen med resten af min klasse. Vi har stort set hele klassen brugt skype, og har delt vores opgaver med hinanden. Nu er vi så blevet taget, og skal til samtaler imorgen. Nogen der har en ide om hvilke konsekvenser det kan få.... Jeg ved godt at... -
Mekanisk Energi
ForumindlægEn bil der vejer 750 kg, køre 72 km/h den bremses nu (af bremse, luftmodstand og vejfriktion) bremsearbejdet er 150 kj, hvor hurtigt køre bilen efter nedbremsningen? Hvordan regner jeg den opgave? er lidt skiftet gym, og på mit gamle gym havde vi ikke fysik, så er lidt bagefter :) -
SRP Det skrå kast
ForumindlægJeg uploader hermed, nogle dokumenter tilhørende en matematik og fysik SRP på A-niveau. Opgaven er næsten helt færdiglavet, dog mangler en lille del. Jeg uploader i alt tre dokumenter, som hører til ovennævnte opgave. Disse dokumenter er en del af opgaven, som eleven skal aflevere fredag d. 3 apr... -
Ammoniak - ammonium?
ForumindlægDet er sådan, at jeg pt. sidder og arbejder på noget forberedelse til på fredag, hvor jeg skal op i fysik. Jeg skal blandt andet lave et forsøg om ammoniak. Dog ved jeg ikke, om det har et sammenhæng med ammoniumsgødning. Har jeg forstået det forkert, eller skifter ammoniak navn til ammonium, n... -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
AT emne 2011 - "at være på"
ForumindlægHej Jeg har valgt at have fagene Fysik B og Engelsk B til AT. Emnet er "at være på". Jeg tænkte i den forbindelse på at have om gps'en. Er der nogle som har forslag til en evt. problemformulering, eller måske et helt andet emne? - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da jeg skal hente...
