Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18221 til 18240 af 38620
-
DK: Problemformulering til Hitchhiker''s Guide to the Galaxy
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en stor dansk opgave i 2g, hvor jeg har valgt at skrive om Douglas Adams' bog "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (den første), fordi jeg synes rigtig godt om den. Jeg skal snart komme med en problemformulering til min opgave, som jeg skal skriv... -
Hører intertekstualitet under sproglige virkemidler eller under perspektivering
ForumindlægJa overskriften siger sig selv :) -
Abort i italien
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT - eksamen om abortproblemet i Italien. Jeg skriver i italiensk og samfundsfag. Jeg er lige i gang med at lave en problemformulering og er indtil videre kommet frem til dette: Hvilken rolle spiller aborten i kampen for det gode liv for de italienske kvinder og hvorfor ... -
Hvordan laver man referat af digt?
ForumindlægHej, nogen der ved, hvordan laver man et referat af et digt ? -
AT problemstillinger
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har i det seneste stykke tid arbejdet med min at synopsis, og ville bare lige høre hvad i syntes om mine problemstillinger. VI har om emnet 'Kampen for det gode liv' og jeg har valgt at skrive om the american dream i fagene engelsk og samfundsfag. Jeg har opst... -
Den universelle velfærdsmodel
ForumindlægHej. Jeg har besluttet at jeg vile skrive om den universelle velfærds model i forhold til det gode liv. Er den universelle velfærdsmod det gode liv eller er man gået for langt væk fra de opridelige tanker. Min problemformulering lyder: Oprindeligt var velfærdsstaten en kamp for det gode li... -
Kongens Fald af J.V.J
ForumindlægHey, En der har læst Kongens Fald af J.V.J ? Jeg har læst to uddrag, af den. 1) Mikkel Synker 2) Otte's Falde Og vi skal udarbejde den, men der er to spørgesmål som jeg kan ikke rigigt finde svar til :( håber dr er en der kan hjælpe. Hvorfor synker Mikkel, og hvad synker han ned i? hvad heste... -
Dansk/Historie Opgave
ForumindlægJeg er i gang med dansk/historie opgave, men skriver kun i historie. Mit opgaveformulering jeg har fået af min lærer lyder: Med udgangspunkt i en redegørelse vil de politiske strømninger efter 1. Verdenskrig, der leder frem til den fascistiske opblomstring i Italien, blive belyst. Ud fra kildea... -
Problemstilling? :s til 28/11-08. ?
ForumindlægHej alle! :) En veninde og jeg har brug for hjælp til hvad det egentlig er en problemstilling er?! Vi har snakket med flere lærer og forældre, samt søgt efter hjælp, men de har givet os 3 forskellige løsninger. Så vi har lidt problemer. Håber virkelig på hjælp, på forhånd tak. :) -
Hvordan skriver jeg en synopses i samfundsfag ?
ForumindlægHvilke ting er vigtige at få med når man skal skrive en synopses i Samfundsfag ? Jeg har en problemformulering der hedder : Hvilke indvirkninger har de socio-kulturelle verden på de etniske minoriteters integration ? problemstillinger: • De etniske unge mænd • Identitetsdannelse (t... -
Historie metode humaniore
ForumindlægHej alle sammen I mit AT projekt har jeg valgt historie som det ene fag. Men med hensyn til metoder, hvad har i tænkt jer at sige der? Min historielærer siger, at det primært er kildekritik jeg skal komme ind på, men det tager jo ikke engang 1 minut at forklare, at man har brugt troværdige kilder... -
Synopsis - empiriske data, kvalitativt, kvantitativt, komparativt.
ForumindlægJeg er igang med, at skrive en samfundsfaglig synopsis og er nu faldet over punktet "metode og teori", hvor jeg skal angive en kort forklaring omkring hvilken følgende type data "empiriske data, kvalitativt, kvantitativt, komparativt" som min opgave er besvaret udfra. Jeg... -
Gennembrud i 1850-1914
ForumindlægNogen der ved hvilke gennembrud der skete i dette tidsrum: 1850-1914. Jeg skal inddrage biologi og engelsk i mit AT-projekt. -
Hjælp-skriftlig engelsk
ForumindlægHvad er : støtteord? stilistiske virkemisdler og forskellen mennem perfektum og imperfektum ???????????????????????????????+ pliis sva tak på forhånd. -
skriftlig engelsk eksamen 2010 b-niveau
ForumindlægHej. Er der nogen som allerede har været oppe i skriftlig engelsk eksamen b-niveau 2010 ? Jeg ville blot høre om hvad dette års emne omhandler, så jeg evt. ville kunne forberede mig inden min skriftlige eksamen. -
Hjælp til: De blå øjne
ForumindlægHej folkens:) jeg tænkte på om der var nogle der havde en analysemodel til de blå øjne? Skal op i den til eksamen på torsdag, så ville være rat med lidt hjælp:) -
hvordan skal synopsen se ud? historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal trække til historie i morgen og midt i min forberedelse af noter osv. kommer jeg pludselig i tvivl om, hvordan en synops til historieeksamen skal se ud! Jeg har dog fået at vide, at vi ikke skal have litteraturliste med. Er det stort set de samme punkter til AT eller er der noget ... -
anvendelse af metoder ?
Forumindlægjeg har trukket et emne og skal lave en synopsis og det er os ok men der er et punkt der hedder anvendte metoder og der er jeg lorst... jeg har AT bogen hvis den kan være en hjælp for mig... -
KONKLUSION! til fremlæggelse!? stress
ForumindlægJeg er rimelig stresset skal til at aflevere min projektopgave ;) Og jeg ved ikke hvordan fa'en jeg skal skal skrive den? -
Samfundsfags opgave
ForumindlægHej. Er der en der kan forklare mig hvad vi egentlig gør herhjemme for at udligne sociale forskelle? Er rimelig blank omkring dette spørgsmål, for at være helt ærlig. - På forhånd tak -
