Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 117955
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    hej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;)
  • dumpet i geo i 2002

    Forumindlæg
    Hej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus?
  • Test-sider

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, som kender nogle sider, hvor man kan teste sin viden inden for alle mulige fag i folkeskolen?
  • Kompendie - FSA

    Forumindlæg
    Hey folkens ;D er der nogen herinde, som fik kompendier/noter dengang de var oppe i biologiprøven sidste år, som de ville/kunne sende til mig? (:
  • hvilket sakkarid?

    Forumindlæg
    hvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa
  • metode/teori til bio/reg.??

    Forumindlæg
    er der nogle der kan hjælpe mig med, hvilke metoder og teorier man bruger til hhv. bio og rel. når man skriver om genterapi? er ikke helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt mht. teori? er det fx at man vil bruge skabelsesberetningen til at sætte noget i perspektiv?
  • hjælp:S

    Forumindlæg
    Hej folkens. Er der en der kan forklare mig Hvilke celler har ikke DNA og kun halvt DNA- hvorfor ? Hvad menes der med Centrale dogme ? Håber, at I kan hjælpe mig. på forhånd tak.
  • DNA

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvilken funktion DNA har i levende celler?
  • Hvad er mikrobiel respiration?

    Forumindlæg
    Som titlen nok siger, så er mit spørgsmål hvad mikrobiel respiration er? Begrebet træder fx i kraft i denne sætning: Den kraftige mikrobielle respiration vil hurtigt dræne spildevandet for ilt.
  • C/T variant

    Forumindlæg
    nogen der kan forklare mig hvad en C/T variant er?
  • hjælp!

    Forumindlæg
    Opskriv en strukturformel for et dipeptid dannet ved 'samling' af to aminosyrer. Sådan lyder spørgsmålet, nogen der kan hjælpe o.o ?
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hvor mange C-atomer går ind i krebs cyklus? Hvilke stoffer går ind og hvilke stoffer afgives fra krebs cyklus??
  • HJÆLP HASTER

    Forumindlæg
    hej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper:
  • hvad betyder sætningen?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid?
  • Pojektopgave en jord- forskellige verdener. Hjææææælp!

    Forumindlæg
    Hej allesammen, vi har snart projektuge, hvor vores overemne er en jord forskellige verdener, og vi står nu og mangler et underemne, vi havde egentlig tænkt på noget i retningen af psykologi, er der nogle der har forslag til hvad vi kan skrive om, altså noget der omhandler psykologi? Eller forsl...
  • Uv

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der ved hvad gør melanin? Hvad anvendes det ultraviolette stråling til? Hvad er uv-stråling?
  • Svar på arbejdsspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej. Har et par spørgsmål jeg super godt kunne bruge en forklaring på. Håber nogle kan hjælpe med npgle besvarelser. 1. Forklar sammenhængen mellem følgende begreber og lav en tegning hvor alle elementer indgår: Promoterm terminator, transkriptionsfaktor, operon, RBS, start/stop-codon, inducer,...
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvilke andre videnskaber grænser psykologien op til ? Er der nogen der kan hjælpe mig hvad de mener, med grænser op til.... Er det f.eks. den naturvdenskabelige paradigme og den hermeneutiske paradigme? som jeg skal forklarer Mange tak
  • AT

    Forumindlæg
    Hej Sp Har virkelig brug for hjælp. Jeg har skulle vælge nyt AT emne, fordi det gamle ikke var godt nok. nu sidder jeg med et nyt problem, da jeg ikke ved hvordan jeg skal kunne få det op på et højere taksonomisk niveau. mit emne er titanic Tusind tak for hjælpen på foorhånd
  • Akut! Hjælp til spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej jeg vil spørger om der er nogle der kan fortælle mig om hæmmende og antagonister er? for oppe i mit hoved er det samme?