Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18241 til 18260 af 23684
-
Hjælp til eksamensopgave søges
ForumindlægHej Jeg sidder med dette spørgsmål og er meget i tvivl - nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet er: c. Diskuter med udgangspunkt i det omtalte eksempel betydningen af, at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener. Og opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/op... -
Lev stærkt - dø ung
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal analysere Lev stærkt - dø ung. Men jeg har slet ingen anelse om hvad jeg skal skrive som tema for bogen ? Er der nogen som har nogen forslag ? Det må gerne være hurtige svar, da jeg snart skal have skrevet opgaven færdig. På forhånd tak :) -
Michael struge og romantikken.
ForumindlægHej. jeg har fået stillet til opgave at give en analyse og fortolkning af digtet "når vi sover" af micheal strunge. Hvordan kan man perspektivere dette digt til romantikken, og hvilke romantiske træk findes der i denne tekst, såvel som andre Micheal Strunge digte? Jeg er lidt inde på n... -
Fukuyama - dansk og samfundsfag
ForumindlægJeg skal skrive AT eksamen om Fukuyama's End of History - men er rendt ind i problemer i forhold til faget dansk. Hvordan kan jeg vinkle den? Min vejleder mente at en argumentations/retorik analyse ville være for kedelig (og svær), men nævnte noget i forhold til postmodernisme.. Nogen bud? -
Peter Vandal??
ForumindlægHej, og godt nytår! Jeg er i gang med at analysere en tekst til min Dansk Historie Opgave, og jeg er falder over et udsnit fra en flyveskrift som blev skrevet i forbindelse med Clara Raphael-fejden, og selve flyveskriften er skrevet af Frederik Dreier, men har har skrevet flyveskriftet i pseu... -
Se dagens lys - har brug for hjælp hurtigt
Forumindlæghey :) har fået besked på at skrive lave en synopsis.... og jeg har fået lavet min problemformulering ..... men har svært ved at svare på en af spørgsmålene..: analysere og fortolke bogen ”Se dagens lys” af Svend Åge Madsen med henblik på at belyse samfundskritikken der kommer til udtryk i bogen... -
Diskussion i dk/eng haster
ForumindlægJeg skal skriver diskussionen til denne problemformulering: Med udgangspunkt i en redegørelse for begrebet fantasy ønskes en analyse af J.K. Rowlings Harry Potter og Lene Kaaberbøls Skammeren med særligt henblik på at sammenligne konstruktionen af det fantastiske univers. Diskutèr &ndash... -
Internationalt projekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive projekt om mexicanere der er immigreret fra Mexico til USA. Jeg skal herunder analysere personlige beretninger fra mexicanere og herfra udlede hvordan deres levevilkår osv. var. Jeg vil høre om der var nogen af jer derude der har skrevet et projekt om mexicanske immigranter... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
sekundær litteratur?
Forumindlæger det en nødvendighed at anvende sekundær litteratur på sit hovedværk? jeg skriver i fagene historie/engelsk og har læst og analyseret romanen "A Dry White Season", og har nu ladet mig høre at man skal bruge sekundær litteratur i form af fx. en anmeldelse for at underbygge ens argument... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
HASTER MEGET hjælp, hjælp please
Forumindlægheisa, har virkelig, virkelig brug for hjælp.. skal skrive danskstil for en veninde, da hun er på ferie, og har slet ikke tid til det., er der nogen der har skrevet analyse af "kongesønnerne" af Karen Blixen eller "skolestue" af Suzanna Brøgger eller "Novelle Med Kokain&q... -
Må jeg se dit SRP
ForumindlægHej alle! Sidder og er igang med mit studieretningsprojekt i 3.g og ville høre om der ikke var nogen af jer 3.gere der ville være søde at sende jeres SRP så jeg kan se hvordan i har sat det op osv. Hvis der er nogen der har skrevet i et humanistisk fag hvor i har analyseret en bog, kunne jeg rig... -
Dialog el. Monolog - sang.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere sangen "Kald mig hjem", af Burhan G. Men jeg er lidt i tvivl om der er tale om monolog eller dialog. Sangen er skrevet til hans mor. Link til sangen: https://genius.com/Burhan-g-kalder-mig-hjem-lyrics Vil være en stor hjælp, hvis nogle vil hjælpe. Tu... -
hjemløshed i storbritannien
ForumindlægSkal skrive om hjemløshed i storbritannien i de sidste 20 år, og fagene er engelsk og samfundsfag, mit problem er bare at få bygget nogle samfundsfaglige teorier på mine casestories, som jeg har analyseret, har virkelig stærkt brug for hjælp, b.la. skulle giddens kunne bruges, men kan virkelig ik... -
litterære artikel om Tornrose
ForumindlægHej..:) Jeg er i gang med at skrive en litterære artikel om Tornrose, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive om den. Jeg ved godt nok at man skal analysere og fortolke det først, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal fortolke det, fordi jeg aldrig har skrevet en litterære artikel før. ... -
"Tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder
ForumindlægHej :) er der nogle der har analyseret digtet "tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder som vil hjælpe mig med at gøre det? Har nu siddet i flere timer og kan simpelhent ikke finde ud af hvad jeg skal skrive eftersom jeg hverken kan finde rim, meteforer, sammenligninger eller no... -
Talkshow - emner?
ForumindlægHej. Jeg skal udarbejde et projekt her i slutningen af marts måned, har valgt en problemformulering som lyder: Med udgangspunkt i en analyse af de to talkshows-programmer ....... og ......., skal det vurderes hvorvidt amerikaniseringen har påvirket den måde vi ser på velstand, velfærd og livsk... -
Materiale om Dubai og De Forenede Emirater
ForumindlægDet Internationale Område blev skudt i gang i dag, og jeg leder med lys og lygte efter flere kilder, links og tidligere opgaver som jeg kan bruge informationer fra, til min analyse af Dubai og De Forenede Emirater.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Mvh. Martin Birch -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d...
