Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18241 til 18260 af 24088
-
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
Madonna Litta - budskab
ForumindlægHej. Jeg sidder med et billede af Leonardo da Vinci. Billedet hedder "Madonna Litta". Jeg har analyseret billedet, men har svært ved at komme frem til en fortolkning/budskab. Måske nogle af jer kan hjælpe mig? - I kan søge 'Madonna Litta' på google, så kommer billedet frem.... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
udlægning af citater???? Historie
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret når det kommer til længere citater fra primær kilder Når jeg i min opgave er noget til analyse delen og skal udlægge nogle citater for at bakke min argumentation op, skal jeg så fx. gøre sådan her ....en af årsagerne til xxxxx var xxxxxx, det kan man se tydelig se &... -
Linux Vs. Windows
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en rapport om sammenligningen af styresystemer. Her har jeg valgt at sammenligne Linux og Windows. I den sammenhæng ville jeg lige høre om der er nogen der har skrevet lignende opgaver, som jeg måske kunne se, og evt bruge til inspiration? Eller om der er nogen der ... -
Billedanalyse
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal analysere billedet 'Eminem and Slim Shady' (se vedhæftet fil). Det jeg er i tvivl om er, hvad selve Eminem står for eller symboliserer i dette billede? Jeg forstår, at billedet fortæller noget om kampen mellem det gode og onde i vores liv. Så hvorfor lige Emin... -
Kjartan Fløgstad, Regn i Juli
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk "analysere og fortolke + inddrage kompositionen" af novellen 'Regn i Juli', skrevet af Kjartan Fløgstad. Er der nogen der ved noget om denne novelle, eller selv har skrevet stil over den? Jeg synes umiddelbart den er lidt svær at finde "meningen&quo... -
Forfatning
ForumindlægDer er et emne i oldtidskundskab, som jeg frygter lidt. Demokrati. Hvad skal man komme ind på, hvis man trækker Herodots Smerdis dialog: "Hvilken forfatning er den bedste?" For man kan jo ikke rigtig analyse den. Blot give et referat af teksten, og det får man sku ikke så meget for. Har... -
opgave
Forumindlæghej, jeg skal skrive om slaveriet i Amerika til stor skriftlig opgave..Men jeg ved ikke helt hvordan min problemstilling/problemformulering skal lyde..? Jeg vil gerne skrive om slaveriet indtil borgerkrigen, men ved ikke helt præsist hvad jeg skal fortælle, analysere og diskutere...? ...hjælp..ka... -
Billed eksempler.
ForumindlægHej. Om nogle dage skal jeg op i billedkunst eksamen. Vi skal selv havde billed eksempler med, fra 4 af tiderne: Renæssancen Samtidskunst Gotikken Impressionisme Nogle der har et godt forslag til et billed der er nemt at analysere fra disse 4 tider? Enten link eller en bog hvor jeg kan finde d... -
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej alle sammen. tænkte på om der var nogle som havde et godt forslag til en fortolkning af novellesamlingen Rester af Helle Helle, eller om nogle har nogle specifikke holdninger til den absurde tiltag. Står selv og skal op i den til Dansk årsprøve i morgen hvor jeg skal analysere og fortolke og ... -
De mange_ Villy Sørensen...
Forumindlæghej! fik en dansk stil, der går ude på at analysere og perspektivere novellen De mange, som er skrevet af Villy Sørensen.. (den drejer sig om den faretruende befolkningstilvækst) synes den er svært.. så håber at nogen kan hjælpe mig lidt med den.. måske er der nogen herind, som har lavet den fø... -
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
stormiljø for bjergarter
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til en naturgeografi opgave på b. niveau. Opgaven handler om bjergarter og i den forbindelse har vi arbejdet med 4 sten, som vi har analyseret og sat navn på. de 4 bjergarter er: granit, Bassalt, Sandsten og Gabbro. Her skal vi skrive hvilket stormiljø, de 4 b... -
Tegn i word
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en analyse af en stil, men er stødt på et problem. Når jeg citere noget fra teksten vil jeg godt have små tal til at stå i teksten, men hvordan får jeg de små tal frem? Er ikke nogen form for haj til word, så håber i kan hjælpe! På forhånd tak. -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andre ... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andr... -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ...
