Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18281 til 18300 af 46276
-
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej folkens! Jeg fik i sidste måned mine årskarakterer i 2g. På eksamensbeviset står dog kun karakterne for de fag jeg ikke skal op i. Et eksempel her er Engelsk. Som årskarakterer fik jeg 10/10, men da jeg trak engelsk mundtlig og ikke har været oppe endnu, er det kun engelsk skriftlig som er k... -
konjunktursvingning eller ej?
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan sige mig, om der tales om en konjunktursvingning her, eller om det er finanskrisens dyk man ser i 2009, på det vedlagte bilag? på forhånd tusind tak, og jeg har brug for svaret meget hurtigt.. -
manglende overensstemmelse ml. problemformulering og opgavens indhold
ForumindlægMin problemformulering stemmer ikke overens med opgavens indhold. Problemformuleringen underlader at nævne pariserkommunen, mens opgaven undersøger hvor vidt pariserkommunen er et praktisk eksempel på historisk materialisme. Hvordan redder jeg denne kendsgerning til den mundtligeeksamen? L. -
Noter, begreber, guder
ForumindlægJeg er lige ved at 'fyldestgøre' min old-notesamling og tænkte, at det kunne være skønt med en samlet oversigt over begreber og guder (de vigtigste). Der ligger selvfølgelig en del her på SP. Men jeg synes, det er svært at 'gennemskue', hvor brugbare de forskellige er - der kan jo... -
AT- Kvinders Stemmeret?
ForumindlægHej Alle.. Er der nogle der har skrevet om kvinders stemmeret evt. i England, i samfundsfag og/eller engelsk? Skal selv op på mandag den 7 og er lidt rundt på gulvet hvad der egentlig forventes? Mange fra min klasse har været oppe og det er meget forskelligt hvad de har gjort? Derfor ville jeg ge... -
Komposition og fortællemåde i novellen konference af Naja Marie Adit
ForumindlægHej Folkens, jeg kunne rigtig godt tænke mig at få hjælp til novellen konference af Naja Marie Adit. Fokus på følgende: komposition og fortællemåde / fortælletype :) -
Basismat noter
ForumindlægHej, nogen der sidder med noter til basismat2? -
Hjælp!!!!!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med at finde matematik eksamenssætet fra 2010? jeg har ikke brug for svarene lige pt. men kun eksamenssætet. -
Årsprøve - Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til min skriftlige matematik prøve i morgen, og kunne godt tænke mig at vide hvad spørgsmålene kan komme til at bestå af. Prøven uden hjælpemidler. er der nogle der kan hjælpe mig med det? Kh. Tesser -Gætter selv på reduktion, sætte en forskrift på nogle funktioner og ... -
Thukydid: Perikle's Gravtale
ForumindlægHej, Ville hører om der er nogle der har hele hans tale som kan sende den til mig? Eller har et link på nettet :-) På forhånd tak! -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
Andres mening??!
ForumindlægHej Er i gang med en perspektivering af kompliceret kærlighed og så har jeg valgt, at jeg gerne vil have sangen "angels" af Robbie Wiliams med....:) men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I andre forstår ved sangen, det ville v&am... -
Formler til diverse
ForumindlægKunne være dejligt, hvis nogle kloge hoveder kunne hjælpe med nogle formler. :) Eksponentialfunktionen - Beregne a og b ud fra to punkter - Forstå grafernes forløb og sammenspil med a og b - Fortolkning af og beregning af relativ tilvækst - Fortolkning af fordoblingskonstant - Regneregle... -
Synopsis rettelse
Forumindlægjeg har lavet en synopsis, omkring en reklame. Har aldrig lavet en synopse før, så håber i vil give lidt feedback :) -
opbygningen af DNA
ForumindlægHej alle sammen. er ikke sikker på at det er den rigtige forklaring at jeg har givet til opbygningen af DNA. Så håber at der er en eller anden som der kan svare mig på det :) DNA er opbygget som for opbygningen af DNAfor opbygningen af DNAet "dobbeltmolekyle", hvor to strenge (polyn... -
At
ForumindlægHVad handler At om ?? og hvad er det for et fag -
Karakter spørgsmål
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder og skal have bestået Matematik, for at kunne komm på det studie jeg skal ind på, men sidder lidt og overvejer om jeg skal supplere faget, da jeg ikke har særlig gode karakter i det. Vi snakker om 00 i mdt og 02 i Skr. og jeg skal op i matematik skr. i næste uge, hvad kr... -
Skriftlige eksamenskarakterer 3.g
ForumindlægHej. Ved i hvornår i ca. får bedømmelsen for jeres skriftlige eksamener? :) -
Dansk til spansk haster hjælp (:
ForumindlægHey' en der kan hjælpe mig med det her oversættelse, fra dansk til spansk (: Har brugt google til nogle af dem men de giver ikke mening. 1. Hvornår begynder du urset i spansk? Når jeg er færdig med IT kurset. Før du begynder, vil jeg derne vide det. 2. Så længe du følger kurset, vil jeg hj...
