Søgning på: religion c noter. Resultater: 18301 til 18320 af 76504
-
historisk bagrund?
Forumindlæghej :) Jeg skal op i religion i næste uge og er derfor fuldt i gang med at læse op. Derfor er jeg nu kommet i tvivl om hvor vigtigt det er at have styr på den historiske bagrund inden for kristendom. Altså årstal på hvornår de forskellige episoder skete og hvornår personerne levede osv. hvor vig... -
Eksamen: Kanoniske tekster
ForumindlægHejsa! Er der nogen af jer, som har været til eksamen i religion, der har været så (u)heldige at trække en kanonisk tekst? Jeg vil nemlig gerne vide, hvilket niveau disse tekster nogenlunde ligger på. Så hvis I har trukket en så; skriv lige hvad for en og gerne, hvor jeg og andre kan finde den. -
Romerbrevet
ForumindlægSidder her og skriver stikord til nogle tekster i religion. En der har læst romerbrevet? Der står her i vores pensum at romerbrevet hører ind under temaet: "Dansk identitet". En som har læst det der vil være venlig og forklare mig hvad det helt præcist handler om, og hvordan man jeg ... -
Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?
ForumindlægHej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli... -
karaktere
ForumindlægJeg har fået 12 i religion, så den kommer vel til at stå som ganget med et, men hvad med dansk? Jeg har fået i skriftlig 10 og i mundtlig 7 skal jeg så ik' lægge dem sammen til 17 gange 2 ? For jeg forståer ikke alle de skemaer/tabeller, som man regner det udfra :o) Og hvad så med gennemsnitt... -
HF-enkeltfagskarakter til STX?
ForumindlægHej. Jeg går ikke i skole pt, men skal starte i 3.g efter sommerferien. Imellem tiden vil jeg gerne tage HF-enkeltfag (f.eks. religion) sådan jeg slipper for faget i 3.g. Spørgsmålet lyder således: kan man overføre en HF-enkeltfagskarakter til STX? -
Eksamensprojekt.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive eksamensprojekt i religion og historie med fokus på overgangen fra asatro til kristendom. Hvilke områder/synspunkter vil I foreslå at jeg tager med og hvad skal jeg især lægge vægt på. Jeg har tænkt mig at indddrage noget med Ibn Fadlan, men det er stort set også det eneste j... -
Hjælp til omformulering af problemformulering
ForumindlægJeg er ved at lave AT-synopsis i religion og biologi, hvor jeg har valgt at arbejde med Darwins evolutionsteori. Jeg har en problemformulering, men den skal omformuleres, så den bliver til et spørgsmål. "En undersøgelse af hvordan Charles Darwins evolutionsteori var et videnskabeligt gennemb... -
AT eksame
Forumindlæghey er der nogen som kan komme med nogle eksempler for skal til at skrive en emne om i at og det handler om den 3.gèrne havde sidste år om hvad der sker ude i fremtiden.. har tænkt mig om religion og har valgt inden for dansk og historie ( skal indeholde noget om samfund og ik historie) m... -
Problemformulering til emnet velfærd og integration
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart op til KS (samfundsfag, historie, og religion) og jeg har trukket velfærd og integration. Jeg skal selv lave en problemformulering, men jeg har lidt svært ved det. Kravet lyder, at problemformuleringen skal omhandle ideen om treeinigheden: økonomi - velfærdssamfund - i... -
utopi - dystopi!?
ForumindlægHEY.. jeg skal til AT-årsprøve i år, og har fået overemnet "utopi og dystopi", med fagene engelsk og religion. jeg skal have valgt et emne, jeg vil arbejde med herunder, som rummer både fagene og enten dystopi eller utopi, men er helt lost. nogen der har gode ideer? det kunne være e... -
Ks
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg meget snart skal op til Ks som indholder Historie, religion og samfund. Jeg er den første der skal op, hvilket gøre mig så nervøs, jeg er bange for at de måske i begyndelsen har taget niveauet så højt op, at det bare bliver for svært at få en god karakter. Er det vir... -
Thalidomidskandalen - etik
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at skrive en synopsis om thalidomidskandalen i fagene kemi og religion. Jeg har lidt problemer med etik-delen selvom jeg har fået vejledning. Ville spørger om nogle af jer have en god ide til hvad jeg kunne skrive indenfor etikken omkring denne skandale. -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Teoretikere - metoder
ForumindlægJeg har skrevet AT opgave i samfundsfag og religion, hvor jeg har anvendt teoretikere som Giddens, Weber, Durkheim, Beck og Ziehe til at besvare min problemformulering. Men nogle som kan hjælpe med, hvilke metoder de har anvendt til at komme frem til deres teori? -
Darwin - AT
ForumindlægHej alle - jeg skal til AT eksamen i morgen, og jeg har valgt at skrive om Darwin i biologi og religion. Jeg er meget i tvivl omkring metoder - hvilken metode anvendte Darwin? den hypotetisk-deduktive eller induktive? og hvad er egentlig forskellen? jeg er helt vildt forvirret, og håbet der er no... -
Please hjælp ang. AT synopsis
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har skrevet en AT-synopsis om Marx i samfundsfag og religion og ville blive ufattelig glad, hvis der var en, der havde lyst til at bruge ti minutter på at læse den igennem og give deres mening tilkende. Hvis der er nogen, der har lyst til at hjælpe må I meget gerne skrive, ... -
Middelfart-gym censor engelsk
ForumindlægHalløj Jeg skal i år op til religions eksamen. Censoren til eksamen hedder Poul Storgaard Mikkelsen og er lære på Middelfart gymnasie og HF-kursus Er der nogen der har ham og gerne vil fortælle hvad jeg skal forvente mig.. både udseende mæssigt (lille og tyk, høj og slank, gammel, ung???) og pers... -
Overvejelser om materialer, metoder, og teorier
ForumindlægInden så længe skal jeg op i AT, hvor mit emne er bioetik (biologi + religion). Til selve eksamen har jeg fået at vide, at det vil være en fordel, hvis jeg kommer ind på materialer, metoder og teorier. Men min spørgsmål er: Hvordan gør jeg det ?- hvad er relevant at komme ind på? Tak på forhånd :) -
Søger opgaver med 10 el. 12
ForumindlægHej. Jeg søger opgaver/synopser med karakter på 10 eller 12 (gerne fra eksamener) til inspiration og læring her op til min HF eksamen: - Synopsis til KSH (religion,samfundsfag,historie) B - Englesk skritlig B - Dansk skriftlig A - Matematik B (+ mundlig synopsis) - Samf.B Så har i...
