Søgning på: analyse william. Resultater: 18321 til 18340 af 24034
-
Hvad er digtets budskab
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået som lektie at jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke forstå det ene. Jeg håber du vil hjælpe mig Hvem afsender digtets budskab? Det er noget med en analyse af i danmark er jeg født, som vi er i gang med. :) Mvh Jens -
biledkunst
Forumindlægjeg skal lave en analyse af Hans Holbein den Yngres "The Body of the Dead Christ in the Tomb" jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en anelse om hvad det betyder at han har strakt sin langefinger imod os ??? -
Downloading
ForumindlægHej. Jeg er ny i studieportalen. Jeg vil gerne spørge om noget andgående dette program. HVis jeg f.eks skal ind og få nogle inspirationer til en opgave. F.eks. Ebbe Skammelsøn, jeg ville bede om nogel inspirationer til denne folkevise. alse noget med analyse og fortolkning. Hvordan kan jeg det? O... -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
En god SRP-opgave ?
ForumindlægHej Jeg vil geren vide, hvordan man laver den bedste SRP-opgave. --> Hvordan kan man får de to fag (bioteknologi og idehistorie) til at overlappe med hinanden. ---> Hvad skal man analysere i bioteknologi-delen? --> Skal man redegøre for et stof, som ligger på et hø... -
Hjæælp !
ForumindlægHej.. Har brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer ... -
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
Oversættelse xb
ForumindlægJeg sidder her og skal lave en analyse af et digt. Da jeg så lige skal finde genren, støtte jeg på nogle ting som jeg ikke ander hvad betyder: -lyddigt -prosadigt -metadigt -systemdigt Så skal jeg finde en litterær stilart, og der er også en masse tig som jeg ikke aner hvad betyder: -Barok -Ro... -
DK SKRIFTLIG - 13-talsstile!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en af de (u)heldige 3.g'ere som skal op i dansk skriftlig i morgen klokken 9.. derfor vil jeg høre om I vil hjælpe mig med at finde stile osv. der har fået 13 herinde til inspiration? Så hvis I nogensinde har set nogen herinde så post ;D! Vh Starish, som gerne ser en... -
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em... -
Den Første Golfkrig
ForumindlægJeg har følgende problemformulering. I forlængelse heraf ønsker jeg at analysere henholdsvis Iraks, Irans og stormagternes handlingsmotiver under krigen. Til slut fortages en diskussion af Den første Golfkrigs betydning for den politiske udvikling i Mellemøsten, med fokus på Iran og for stormagt... -
Haster .
ForumindlægHej . Jeg skal foretage en analyse og en fortolkning af H.C.andersens "den lykkelige familie". Jeg skal have den færdig til kl 21 og er på rimelig bar bund. Sidst jeg havde om det var i ottende. håber derfor en af jer har noget hjælp til hvad jeg skal specielt gå ind på. og evt kender ... -
hermeneutiske spiral
ForumindlægJeg skal forklare min fremgangsmåde i analyse og fortolkning af nazismens kontrol over datidens medier. Jeg kender godt til den hermeneutiske spiral men har problemer med hvordan jeg skal formulere at jeg har benyttet den metode, er der nogen der kan hjælpe?(Min lære vil meget gerne have vi rela... -
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
HJÆLP TIL KATTEN AF NAJA MARIE AIDT
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ved at analysere teksten Katten af Naja Marie Aidt og jeg er gået stå i følgende 2 punkter: (helst med beviser omkring hvor i finder følgende ting i teksten fx s.10 linje 7) *symbolik *miljø Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg har virkelig brug for hjælp -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
Forklaringer
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal forklare og analyser' en arvegang, men ehmm der er lige nogle begreber jeg gerne vil have forklaret. Hvad er ressisiv? (er det det gen som ikke er dominerende (fx a)?) dominant, er det gen som dominerer (A), ikk?.. men hvad er co-dominans så?.. er det når ma... -
Sproget i digtet afsked af johannes v jensen
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en analyse af digtet afsked af johannes v jensen og har lidt problemer med nogle ting. jeg skal finde ud af hvilket af nedenstående slags sprog det er skrevet i og hvorfor. - talesprog, almindeligt skriftsprog, højtideligt sprog eller gammeldags sprog. udover det ... -
Samfundsfag(sociologi)/Engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive srp i sociologi/engelsk og analysere en engelsk roman med sociologiske begreber jeg leder derfor efter en spændende engelsk roman, som tager sted i et engelsk talende samfund. meget gerne omhandlende en speciel karakter... hå¨ber der er nogen som har nogle forslag? -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder...
