Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18321 til 18340 af 27879
-
Historieopgaven (spanien)
ForumindlægHEjsa...Jeg skal i næste uge vælge et emne, omkring spanien, som jeg skal skriv opgaven om. Jeg har tænkt mig at skrive om den kongelige familie, men jeg skal selvfølgelig vælge noget mere specifikt herom. Nogen som har nogle forslag, omkring det med den kongelige familie ELLER NOGET HELT ANDET, ... -
Uorganiske stoffers opbygning og egenskaber
ForumindlægJeg er ved at læse op til et eksamens spørgsmål der lyder at jeg skal gøre rede for uorganiske stoffers opbygning og egenskaber, hvordan vil jeg bedst læse op til det? Hvilke emner skal jeg læse op på? Jeg er ikke helt sikker på hvad forskellen er imellem uorganiske og organiske stoffer. Hils... -
Idéer til projektopgave...
ForumindlægHey... Jeg skal lave en projektopgave under overemnet domme. Det vil sige at jeg må vælge alle emner der ender på -dom. så jeg ville spørge om der er nogen der har nogle gode idéer til det? Jeg har allerede: kristendom, ungdom, jødedom, fordom, rigdom, fattigdom og lærdom... Men hvis du har et fo... -
Gamle opgavesæt uden hjælpemidler! - haster :)
ForumindlægHej! :) Jeg skal op til matematik om lidt, og tænkte på, om nogle ligger inde med gamle opgavesæt i matematik stx A uden hjælpemidler? Det er fordi vi skal have lært emnet "vektorer i planen" selv, og jeg vil meget gerne se, hvilken opgavetyper af vektorer der findes i de forskellige ... -
Bakterieinfektion, naturlige dræberceller
ForumindlægHej. Nogen der kan forklarer lidt om bakterieinfektion og om de naturlige dræberceller. (Rækkefølgen i hvorledes immunforsvarets celler fungerer). Vi har ledt længe på nettet, men det er svært at finde noget, da det er svært at finde noget specifikt om disse emner. Håber i kan hjælpe. Mvh. Suppen. -
Hjælp til selvhjælp :b
ForumindlægDette handler jo om AT ligesom så meget andet lige for tiden, men tænkte på om en kreativ sjæl havde nogle ideer til emnet omkring Pilgrimsrejse i Mekka i fagene Dansk/ (samfundsfaglig) Relegion. Har tænkt mig at læse et værk i dansk, så det er mest religionsdelen jeg kunne bruge noget inspiratio... -
DHO- historieopgave
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med at skrive DHO- opgave, og jeg har valgt at skrive i Historie. mit emne er industrialisering i Danmark. jeg sidder med et underspørgsmål, som er; redegør for industrialiseringens udvikling i Danmark efter 1850 érne? kender i noget til det eller er der nogen herin... -
Multicultural britain - eksamenshjælp
ForumindlægHeeej :-) Jeg har i dag trukket emnet multicultural britain, og har fået teksterne "The lesssons that cricket kan teach us" og "What young british Muslims say can shocking - some of it is also true" Nogle der har lavet analyse eller bare arbejdet med en af dem? :-) -
SSO
ForumindlægHej folk...Jeg skal i gang med at skrive min 3.g opgave, men føler det lidt uoverskueligt. Emnet er i samarbejde med min lærer fastlagt til LINEÆR PROGRAMMERING.Men som sagt har jeg lidt tabt modet så at sige. Så hvis du sidder med et godt råd eller andet så bliver jeg lykkelig over en henvendels... -
Karakterisering af optimeringsproblemer
ForumindlægHej. Jeg har som en form for opsummering af emnet "differentialkvotient og optimering" fået spørgsmålet: Hvilke typer problemer kan karakterises som optimeringsproblemer? Hvilke del-trin kan man overordnet sige indgår i løsningen af et optimeringsproblem? Nogen som kan hjælpe mig med a... -
Freud's personlighedmodel ''Beast''
ForumindlægHej, jeg skal meget snart op til eksamen i dansk, og jeg har trukket emnet skyggesider så derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med at sætte personerne fra kortfilmen ''Beast'' ind i freud's personlighedmodel? Jeg har lidt problemer med at få det gjort, ... -
Det udenrigspolitiske USA efter 9/11
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skriver SRP og mit emne er: 9/11 inflydelse på USA's sikkerheds - og internationale politik Mit spørgsmål er: Agerede USA unilateralt, bilateralt eller multilateralt i aktionerne i Afghanistan efter 9/11? OG Argerede USA unilaterelt, bilateralt eller mul... -
AT
ForumindlægMit AT emne er: Den teknologiske udvikling fra 1970 Jeg tænker på at finde en kilde og kort komme ind på hvad der står i den. Men jeg tænker på om jeg skal fremlægge om hvem der er afsender, modtager, formål, budskab og tendens osv. - eller skal jeg bare kort skal rede gøre for indholdet og s... -
Syrer og metaller - forsøg?
ForumindlægHej! Da jeg skal op i fysik på tirsdag og netop lige har fået at vide, at vi kan trække metaller, hvilket vi aldrig har haft om, er jeg i øjeblikket en smule frustreret og stresset, da jeg ikke kan finde nogle forsøg.. Er der evt. nogle, der har forsøg til emnet "syrer og metaller"? :... -
Afvigelsesprocent?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive rapport til NV, og jeg tænkte på. Hvornår "må" man bruge afvigelsesprocenten til at vise hvor meget x afviger fra y, altså i hvilke sammenhænge. Hvis i forstår hvad jeg mener. Mit emne er noget om hvileeffekten, hvor stor min hvileeffekt er fra en ca.... -
AT - emnehjælp (dansk/biologi)
ForumindlægGodaften alle.. Nu begynder vi 3.g'ere at skrive AT med hovedemne "Rejser". Jeg har valgt at skrive i fagkombinationen dansk/biologi. Ville høre om andre herinde har valgt samme kombination og i så fald nogle ideer til emne. Håber at høre fra nogle af jer.. :-) -
Jordens skatte - HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige og arbejder lidt med emnet Jordens Skatte - og jeg vil lave et forsøg hvor man laver kobber ved elektrolyse. På mit papir står der at jeg skal bruge kobbersulfat, men hvorfor er det lige præcis det jeg skal bruge? Er der nogen der ved det? Hvis I har andre forsøg forsl... -
FYSIK C EKSAMEN HJÆLP| BLÆSEINSTRUMENTER
ForumindlægHej. Hvad kan jeg snakke om her??? Musikinstrumenter Du skal mundtligt præsentere emnet: Blæseinstrumenter. Stikord til den faglige samtale: Journaløvelsen: ”Måling på resonansrør”, interferens, bølger, resonansrør, toneskalaen, lydstyrke. Okay, overemnet er musikins... -
Problemst.
ForumindlægHej folkens, Til dette års AT har jeg valgt at skrive om terrorisme i dansk og historie.. Jeg har tænkt en del over hvilken problemstilling man kunne vælge, så emnet hører ind under "rejser".. Har I nogle forslag? Er åben for alle ideer.. Håber at høre fra jer.. :) -
24 Timers eksamen
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har idag været oppe og trække emne til en 24 timers fysik eksamen, hvor jeg har været så heldig at trække termisk energi, med stikordende "Effekt, Varmefylde og nyttevirkning. Er der evt. nogen som har været oppe i det før? Eller nogen som gide læse hvad...
