Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18321 til 18340 af 48240
-
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
Karakter
ForumindlægEr der nogen der ved hvad karakterkrav er til en optagelsesprøve på HTX. Jeg skal nemlig på optagelses prøve, og jeg vil gerne vide hvad den laveste karakter er for at komme ind på HTX :) -
at lave en ligning
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med at lave en ligning. jeg kender resultatet i denne ligning men skal finde nogle andre resultater. resultatet er 35.5 jeg har tallene 35 og 37. 35.5 er middelværdi af de to størrelser. forholdet er her nemt at finde nemlig ((3*35)+37)/4 men hvordan ser ligningen lige ud. -
SI-enhed for densitet
ForumindlægHey. To ting: Jeg vil gerne have bekræftet at SI-enheden for densitet er kg/m^3? og Når SI-enheden éksempelvis for densitet er kg/m^3, betyder det så at alle mine resultater mht densitet skal være i formen kg/m^3? //out -
Fysikrapport?
ForumindlægHar lavet en fysikrapport om kalk og fødevarer. Ville høre om der var nogen, der ville "rette" den og se om noget er forkert? -
Beregning af PH-værdi
ForumindlægHeej Allesammen ., Er der nogen som kan formel på beregnelse af PH-værdien af en Base og af en syre ? på forhånd taak., -
Alkaner og alkener
ForumindlægHvad brænder bedst, alkaner eller alkener?? -
Fældningsreaktion
ForumindlægHej Nogen der kan forklare mig hvad en fældningsreaktion er?, og hvad tungtopløslige og letopløslige stoffer har med det hele at gøre? På forhånd TAK. -
Rubidium
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan købe Rubidium, jeg skal bruge det til et fyrværkeri projekt i skolen (for at få violette farver) men da skolen ikke har vil jeg høre om jeg kan købe det via et-eller-andet-igennem-skolen-eller-noget-andet ;) -
Tangent
Forumindlæg(ved godt det er anden gang jeg sætter denne opgave ind (SORRY)) men kan det passe at resultatet til dette opgave er y = 1x +1 http://peecee.dk/upload/view/195800 -
klimaændring - vigtigt!
Forumindlæghey folks ved i tilfældigvis hvordan man kan give eksempler på hypoteser og modeller for at naturen selv kan bevirke klimaændringer og på at menneske kan skabe klimaændringer? evt. nogle link please.. -
1 side , hvor mange tegn?
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave. Jeg ha fået at vide at den max må fylde 3 sider. Men hvordan defineres en side? Hvor mange tegn indgår der på en standard side? ( uden mellemrum ) Håber på hurtigt svar :) -
Definition på "syntese"
ForumindlægHvordan kan man definere en "syntese"? En af mine opgaver, er at give en forklaring på ordet "syntese" i kemisk sammenhæng. Nogen der lige vil hjælpe mig lidt? JJ -
Organiske stoffer
ForumindlægHej. Er organiske stoffer det samme som kemisk stof? Jeg skal nævne 4 organiske stoffer som indeholder N. Indtil videre har jeg Aminosyrer, nitrat, ammoniak, urinstof. Men er de organiske stoffer som indeholder N? Håber nogen kan hjælpe. -
Stof navn
ForumindlægHej Hvad kalder man flg. stoffer: a) Fe(NO3)3 b) NaH2PO4 c) AgNO3 Tak :) -
angående forsøget elektrolyse af saltsyre
Forumindlæghar ikke helt forstået hvordan man laver forsøge elektrolyse af saltsyre(HCl) skal man bare putte vand i den der elektrokar, eller? hvor putter man saltsyre hen? -
Ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog hvor man kan slå fysik- og kemiord op? -
OT-tal
Forumindlægjeg har fundet ud af at udregne OT, men har bare et lille probem... kan kun finde ud af de hvis stofferne eller ionerne indeholder O eller H... hvad gør jeg hvis jeg foreksempel skal udregne SF6 el CN-??? -
Carbonhydrider(kulbrinter)
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med med en redegørelse for kemisk opbygning, og egenskaber for nogle forskellige carbonhydrider? Og der udover hjælpe mig med principperne for navnngivning af nogle organiske forbindelser? Håber virkelig I kan hjælpe mig, da jeg har siddet med det her i lang tid,... -
JERES FREMTIDSPLANER
ForumindlægSå er det tre gyldne år snart ovre for 3.g'erne... og vi må videre i livet. Hvad er jeres fremtidsplaner? Jeg regner selv med et sabbtår, hvor jeg vil arbejde et halvår og tage på klassiske backpackerrejse til Asien sammen med to venner. Tiden skal også bruges til at overveje, om jeg vil ...
