Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18321 til 18340 af 47497
-
Drengene fra Sankt Petri
ForumindlægHejjeg skal skrive om Bjarne Reuters roman "Drengene fra Sankt Petri" i min 1.g danskopgave. Så jeg ville lige høre om der evt. er nogle, som har skrevet en god analyse og fortolkning af bogen? For ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme igang med opgaven. P.S. Jeg har set opgaverne so... -
Dansk analyse
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg skal bygge en analyse af en novelle op i dansk (1.g). Den jeg afleverede sidst var overfortolket og havde en rodet oplysning. Det ville være rart med nogle fif og evt. eksempler. Hvad skal man lægge mest vægt på? Hvordan skal den opbygges osv. o... -
Tyngdeacceleration 2 !!!
ForumindlægATT.: H03Jeg tror ikke, at jeg skal have hjælp af dig, da du kun går i 1.g og endnu ikke har fysik på A-niveau!Tyngdeaccelerationen er IKKE det samme som tyndekraften! Og desuden er der forskel på tyngdeaccelerationen på jorden og i rummet!Til andre der kan løse denne opgave: "Hvordan kan ma... -
Analyse af novellesamlingen Rester af Helle Helle
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive den afsluttende opgave i 1.g, nemlig DHO. Jeg har valgt Dansk, og har dermed valgt at analysere novellesamlingen Rester af Helle Helle, men holde mit fokuspunkt på novellen To Kilometer. Er der nogen af jer som har lavet en analyse af novellesamlingen inkl. To K... -
Danskopgaven - det moderne gennembrud
ForumindlægHej Alle! Som så mange alle 1.g'ere, skal jeg lave danskopgave i år. Vi skal behandle litteratur fra "det moderne gennembrud", og jeg har intet clue om, hvilken bog, novelle etc. jeg skal vælge. Jeg kender godt forfatternavnene og det er ikke det jeg søger, men konkrete titler og et... -
Blive god til engelsk
ForumindlægHej derude.. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan blive bedre til engelsk, jeg har haft svært ved det siden 4 klasse, og nu går jeg i 1.g.. Jeg læser og skriver engelske tekster, men synes stadig ikke det har hjulpet ret meget.. Ville det være en god idé at tage til ekstra engelske... -
Valg af 3 HCA eventyr
ForumindlægHej jeg skal til at skrive Dansk opgave i 1.g om HCA, jeg har tænkt mig at vælge følgende eventyr:ElverhøiDen grimme ÆllingEvt. Lille TukNogen der vil give mig feedback på, hvor smart det er at analysere de 2 eventyr?Den sidst nævnte er jeg meget i tvivl om jeg skal tage eller ej. -
Cecil Bødker.
ForumindlægJeg skal til at skrive danskopgave i 1.g. Jeg har valgt at skrive om hendholdsvisDet Land Ulydighed og Cementens Vilkår, begge af Cecil Bødker.Nu står jeg og mangler sekundær littæratur. Evt. info om Cecil Bødker eller anmeldelser/analyser og tolkninger af digtene. Jeg ville blive meget glad for ... -
Minimalistisk skrivestil...??
ForumindlægHey derude...Sidder midt i danskopgaven (1.g) og gik pludselig i stå, for da jeg skulle forklare hvorfor det var minimalistisk skrivestil sortnede det for mine øjne! -nogle der kan give en beskrivelse af minimalist skrivestil? Hvad kan jeg evt. lede efter i min roman for at bevise dette...Hjæææææ... -
Hjææælp! -er gået i stå...
ForumindlægHey derude... Sidder midt i danskopgaven (1.g) og gik pludselig i stå, for da jeg skulle forklare hvorfor det var minimalistisk skrivestil sortnede det for mine øjne! -nogle der kan give en beskrivelse af minimalist skrivestil? Hvad kan jeg evt. lede efter i min roman for at bevise dette... Hjæææ... -
Studiejob i Australien
ForumindlægJeg går i 1.g og overvejer lidt hvad jeg skal efter 3. Vil enormt gerne rejse til australien i 4 måske 6 måneder eller sådan noget. Ville høre om der er nogle der har nogen erfaringer med at rejse til oceanien? Og kan man få et job og lejlighed hjemme fra, så man ved at man kan leve når man komme... -
Kemi-eksamen:(
ForumindlægEr desværre kommet i den uheldige situation, at jeg skal til kemi-eksamen her i 1.g. Da jeg ikke er den bedste til kemi, vil jeg bare høre om I skulle have et par gode råd/tips/tricks til at komme ud med skindet på næsen...Forsat God weekend!!Der Ackerman aus Böhmen. -
Kan man efter Pre-IB tager 1g på STX
ForumindlægHej Jeg vil bare høre om jeg efter et år på Pre-IB kan tage 1.g på STX eller skal jeg tage 2.g. Det er måske et mærkeligt spørgsmål, men jeg vil gerne tage STX fra start af, og være i den klasse i 3 år. Er bange for at det vil påvirke min karaktere, hvis jeg tager 2.g efter Pre-IB. -
Overordnet emne: Den Rette Linje
ForumindlægHej StudiePortalen, jeg er lige startet i 1.g, og vores første emne er den rette linje. Det har været meget let at forstå indtil videre, men i dag skulle vi læse en tekst som lektie, der omhandlede noget med X0 og Y0. Det forstår jeg ikke helt. Altså mit problem er, at jeg ikke ved hvad de bet... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg er så heldig (!) at jeg har fået verdens dårligste engelsklærer, og gennem 1.g er mine karakterer blevet lavere og lavere..Nogen der ved hvordan jeg selv kan blive bedre til engelsk på egen hånd, uden at jeg skal tage ekstra kurser, tage på udlandstur el.lign hvor jeg skal bruge en masse peng... -
Ved I hvor jeg kan finde..?
ForumindlægHejsa Alle! Jeg vil gerne lave lidt selv-forberedelse til årsprøve i englesk B-niveau 1.g, og tænkte derfor, om der er nogen af jer som har selve opgavehæfterne og derved ikke opgavebesvarelserne, således, at jeg selv kan forsøge at besvare dem på tid - som øvelse - ?? Ved det er lidt nørdet ;D S... -
EMNE DANSK/HISTORIE??
ForumindlægHej alle her på SP, Jeg går i 1.g og skal så småt til at begynde med min dansk/historie opgave.. Begge fag skal høre ind under da det er blevet bestemt af min lærer :( Har virkelig INGEN ide om hvad jeg skal skrive om, eftersom begge fag skal være med ! Nogen der vil hjælpe med forslag??? På fo... -
1. års SSO
ForumindlægJeg kan ikke lige huske hvad den hedder i 1.g, men det er den, der er tilsvarende for 3.g'eres SSO. Jeg skal skrive en danskopgave, skal finde noget at analysere, sammenligne etc., altså ingen særlige kriterier. Det kan være en roman, en novelle, en film, et digt, en digtsamling, to film til ... -
Filmanmeldelsesmodel
ForumindlægHejJeg går i 1.G, og er blevet bedt om at anmelde filmen "nordkræft". Da jeg ikke har lavet en anmeldelse siden 6. klasse, har jeg overhovedet ingen idé om hvad sådan en skal indeholde!Hvis der er nogen som har en model til en anmeldelse, eller bare en idé til en, vil jeg blive MEGET gl... -
Nogen der vil læse min opgave igennem?
ForumindlægHeyJeg har skrevet en anmeldelse af Erasmus Montanus, er der nogen der vil læse korrektur på min opgave? Det er en 1.g opgave, er ikke særlig lang og skulle være nem at læse!Den skal afleveres tirsdag d. 8/11-05, så hvis du kunne læse den i morgen evt. eftermiddag/aften.På forhånd tak!P.s jeg er ...
