Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18341 til 18360 af 48240
-
ang. adgangskrav til uddannelsessteder
ForumindlægHej. Jeg vil bare høre om man ved de fleste uddannelsessteder skal have mindst et el. andet i gennemsnit? Altså adgangskvotient. For hvad hvis man har lidt under 8 i gennemsnit? Er der ikke nogle steder hvor man ikke optager ansøgere på baggrund af eksamensgennemsnittet? Jeg skal til at gå i 3... -
partialtryk + ligevægskonstant
Forumindlægen beholder der har et volumen på 2 L indeholder ved ligevægt 2,6 mol carbonmonoxid, 1,5 mol dichlor og 5 mol phosgen C(=O)Cl2. Temp. er 25 C a. Beregn de tre stoffers partialtryk b. beregn ligevægtskonstanten Kp -
Tid til at udfylde sin uddannelsesbog.
ForumindlægHej, nu er det så tid til at skrive til sin videregående uddannelse, jeg har nogle spørgsmål mht. til at udfylde sådan et skema, som skal guide mig igennem den. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg skal skrive i den, men kan der være sådan en måde der fanger læseren der hellere vil have denne ansø... -
hjælp dog!
Forumindlæger der nogen der kan sige mig hvad forskellen på stofmængde og mol er???? -
Stoffernes masse på nettet.
ForumindlægEr der en hjemmeside hvor jeg kan finde stoffernes masse? Jeg har ingen kemibog på mig, & skal jo kigge i det periodiske system. Ville hjælpe meget :) -
hvad betyder titrering
Forumindlæghvad menes der med en titrering med KMnO4- =) -
redoxproces
Forumindlægjeg skal lave en redoxproces af 2-methyl 1-butanol hvoedan gør jeg det ? tak -
Hvad er en NH2 -gruppe, og hvor finder vi den?
ForumindlægSom overkskriften siger, hvad er en NH2 gruppe, og hvor finder vi den? :) MVH -
frækkerten
ForumindlægHej ejg har fået en opgave stillet: Giv en kemisk tolkning af den historiske rækkefølge af stenalderen, bronzealderen og jernalderen. Og jeg er lidt lost her, både med hvad det er der menes med spørgsmålet, og hvordan jeg skal finde ud af det? :( -
Forurener kobber??
ForumindlægHej.. Jeg sad og tænkte lidt på hvorvidt kobber påvirker miljøet i en negativ retning.. ?? evt link!!! PFT :) -
Fordampningsenergien
ForumindlægEr helt lost her, nogle der ved hvordan man regner en fordampningsenergi ud ? -
Reaktionskinetik - 0. eller 1. orden ?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder og skal finde ud af om min graf og tal materiale er af 1. eller 0. orden i forhold til michaelis-menten ligningen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med det, er der nogen der kan hjælpe ???? Min graf er i vedhæftede :) På forhånd tak Kristine -
hexokinase
Forumindlæghvilke aminosyrer er vigtige i det (re)aktive center? (hexokinase) -
Polaritet
ForumindlægHeej hvad har poalritet med overfladespændingen at gøre? er det noget med at overfladespændingen bliver større når atomerne sidder tættere på hinanden og det skyldes så polariteten?? Er total i tvivl:S -
Mesylation
ForumindlægGodaften...! Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvad mesylation er...? -
organisk og uorganisk stof
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at: organisk stof: H2O og CO2 mens organisk stof er: C6H1206 (drusukker/glukose), O2 og H2CO3(kulsyre) -
SRP-om rygning
ForumindlægJeg har et par spørgsmål, og det kunne være en stor hjælp hvis der var nogen der kunne svare på mine spørgsmål. - er benzo(a)pyren en PAH og er PAH en syre? - hvordan og under hvilke betingelser PAH og nitrosaminer dannes i tobaksrøgen. -Hvorfor trænger PAH let igennem cellemembraner. tak ... -
manglende opgave
ForumindlægHvordan kan det være, at min opgave ikke kommer på? -
HJÆLP ( HASTER)!!!
Forumindlæghvad menes der med dette?; lav en matematisk model af en titrerkurve for en stærk syre, der titreres med en stærk base fx. 0.1M HCl , som titreres med NaOH. tegn grafen for sammenhængen i et koordinatsystem og sammenlign med en eksperimentiel tit.kurve... hvordan laver man en matematisk model... -
Røgrensning
ForumindlægHvordan reagerer 2 Ca(OH)2 + 2 SO2 + O2? Håber i kan og vil hjælpe, gerne inden trisdag.
