Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18381 til 18400 af 23784
-
Markedsanalyse
ForumindlægHej har i spørgsmålet følgende opgave Udarbejd – med inspiration fra Danmarks Statistiks rapports resultater – en markedsanalyse, der afdækker køb på internettet blandt unge under 20 år. Brug fasemodellen fra afsnit 2.6 og sammenfat din analyse i en rapport. er godt klar over hvad f... -
Palæstina/Israel??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en opgave om Jersualems betydning for de tre verdens religioner, også vil jeg vurdere om der er en løsning på Israel og Palæstina konflikten. Så altså jeg har styr på min redegørelse del og vurdering, men ved ikke hvad jeg skal inddrage i min analyse del.. Nogen ... -
DIO PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle:D Jeg har virkelig brug for noget hurtigt hjælp, det haster virkelig!!! Jeg skal skrive i Dansk og samtidshistorie. Og jeg har valgt at analysere bogen "Vild Ingefær". Så er det bare at jeg stinker til at lave en problemformulering. Nogen som kan hjælpe mig? Please:) -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
Apartheid
ForumindlægSkal analysere Nelson Mandelas selvbiografi, vejen til frihed. Tilsidst ville jeg stille dette spørgsmål: Hvordan tror du, situationen i Sydafrika ville se ud, hvis der ikke havde været folk som Mandela til at kæmpe mod apartheid? Er der nogen der kan hjælpe med at give et skøn på, hvordan i tro... -
"Tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder
ForumindlægHej :) er der nogle der har analyseret digtet "tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder som vil hjælpe mig med at gøre det? Har nu siddet i flere timer og kan simpelhent ikke finde ud af hvad jeg skal skrive eftersom jeg hverken kan finde rim, meteforer, sammenligninger eller no... -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Ensomme hjerter.
ForumindlægHej med jer! Jeg ville høre jer, om nogle af jer har læst novellen, "Ensomme hjerter" af Vita Andersen. Jeg er i gang med en analyse omkring den. Hvordan ville i beskrive Henry? Manden, som møder Åse og som gør frygtelige ting mod hende? Jeg ville bare have lidt inspiration? På forhå... -
hvad betyder ordet?
ForumindlægJeg skal analyser sangen Solitudevej. Men der er en sætning jeg ikke helt forstår. " Hvis Kaj er brændt ud, og så du bli'r brændt af? Det var ikke en tanke, der hu'de mig" Betyder det at den tanke var vedkommende ikke bange for eller hvad? Det ville hjælpe mig enormt, hvis nogen... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
HMM!!!
ForumindlægNogen der har lyst til at dele sine holdninger til engelske eksamen der var i dag på Aniveau? skriftlig.. Hvad fik i budskabet til at være går og er lidt nervøs over om jeg egentlig forstod den historie 100% eller om jeg bare gøre den mere indviklet end hvad den egentlig er! For egentlig syns je... -
Ændring af problemstilling, tilladt?
ForumindlægHej.. Jeg har fundet ud af at en af mine problemstillinger i synopsen er fuldkomen irrelevant, og der istedet er en andet problemstilling(underspørgsmål) der passer meget bedre ind under min problemformulering, og er en meget bedre naturlig fortsættelse af min analyse... så DERFOR: Er det tilladt... -
Der er et yndigt land
ForumindlægHej. Jeg har analyseret billedet "bøgeskov i maj", også skulle jeg vælge noget der passede til billedet, så valgte jeg den danske nationalsang: "der er et yndigt land" . Vil gerne have i hjælper med at skrive nogle gode argumenter for, hvorfor jeg lige netop har valgt "... -
Patos, etos, logos
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om disse 3 begreber. Til min AT eksamen skal jeg analysere to artikler hvor den ene er for fosterdiagnostik og den anden er imod. Den der er for taler af hensyn til samfundet, familien, barnet selv.. Hvilken ville det være af de tre begreber? Den anden indhenter både ekspert, ... -
Samfundsfaglige metoder - Kvantitativt/Kvalitativt
ForumindlægJeg kunne også godt bruge lidt hjælp her :) Jeg har hovedsageligt, inden for samfundsfag, indsamlet oplysninger fra leksika og lovparagraffer - er det den kvalitative metode? Jeg har et udarbejdet spørgeskema - er det kvantitativt? Desuden har jeg i engelsk lavet en romananalyse og derefter bru... -
Biologi og dansk- gendoping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers s... -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
bio og dansk doping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers... -
Musik A skriftlig eksamen
Forumindlægjeg skal til skriftlig musik i morgen, men har lige fundet ud af, at jeg har smidt min oversigt over de ting, man skal komme ind på i en-timesprøven under melodisk analyse. det er ting som fx brudte akkorder, skalatrin, vippe/dreje-bevægelser osv. er der nogen, der ligger inde med en oversigt ell... -
Teori i historie
ForumindlægJeg skriver om beslutningsprocessen bag atom-bomben over Hiroshima og Nagasaki. Jeg har brugt metoden i humaniora 'kildekritik' til at analysere bl.a. Trumans dagbog og radiotale. Hvilken teori benytter jeg mig heraf? og hvilke teorier kan jeg endvidere tilføje/perspektivere til ?
