Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18381 til 18400 af 27496
-
reaktionsskema for dioxiner
Forumindlæghej Jeg skriver opgave om agent orange i kemi og skal have lavet et reaktionsskema for, hvordan det bliver fremstillet. Nogle, som kan hjælpe? Jeg ved, at agent orange har formeln 2,3,7,8,-tetrachlorodibenzo-p-dioxin, men ellers er ret blank tak :) -
Vand - Eksamen
ForumindlægHej jeg har den mulighed at komme op i VAND i fysik/kemi eksamen imorgen! jeg har brug for lidt hjælp til nogle forsøg! det må gerne komme hurtigt, kunne være lækkert hvis du/i havde det på et dokument f.eks. ellers lad mig bare høre hvad i har om emnet! tak på forhånd wankers! -
hetogene ligevægte
Forumindlægjeg sidder med et kemi spørgsmål om heterogene ligevægte: anvend opløselighedsproduktet for sølvchromat ( Ag2CrO4) til at beregne stoffets opløselighed i vand ved 25 grader C. er sølvchromat lettere eller tungere opløseligt end sølvchlorid? er det nogle der kan hjælpe mig -
kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser
Forumindlæghej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det. -
methan =methanol er det samme?
Forumindlæghej jeg er nu forvirret er, haster skal till kemi c methan ch4 ethan ch3 - ch3 propan ch3 - ch2 ch3 men hvad er så methanol er det det samme, som methan eller er det noget helt nyt grundsof. også ethanol og propanol -
"Organisk analyse"- What?
ForumindlægHvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe! -
Spændingsrækken
ForumindlægEr der nogen, der ville være så dejlig, at forklare spændingsrækken for mig? Jeg er desværre totalt lost, fordi min fysik/kemi-bog ikke forklarer det ordentligt, men wikipedia igen er alt for fagsprogsagtig.. :( Og hvad har redoxprocesser med det at gøre? -
jernsalte
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min kemi B eksamen og en af overskrifterne lyder: Jern, jernsalte og øvelserne ”undersøgelse af jernsalte og hærdning af stål” og ” fremstilling af jern(II)sulfat”. men jeg har ikke helt styr på hvad jernsalte er, hvad skal man komme ind på? -
En Diode?
ForumindlægSkal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig -
Emission
ForumindlægVille høre om der var nogen, der tilfældigvis havde nogle tal for emissionen af SO2 og NOx for omkring år 2000 og efter? Har kun nogle grafer fra 1985 fra min kemi bog. Har prøvet at søge på google, men uden held. -
Kovalente bindinger
ForumindlægHej ! Lige et kort spørgsmål. Hvad gør enekelt dobbelt og trippelbindinger kemisk set forskellige - har de forskellige egenskaber? Jeg er klar over det med alkaner alkener og alkyner - men der er jo organisk kemi, gælder dette også for ander molekyler der ikke består af carbonatomer ? -
Hvorfor nu det?
ForumindlægÆv, jeg har glemt alt hvad jeg har lært i kemi :( .. Altså næsten. Skal lige have besvaret et spørgsmål: KBr (aq) + AgNo3 (aq) -> KNO3 (aq) + AgBr (s) Hvorfor det? Altså hvorfor vil den gå i reaktion og ikke forblive det samme? =( -
beregning af pH efter.
ForumindlægJa jeg er lidt itvivl om jeg har lavet den her opgave rigtigt, jeg har fulgt et eksempel 7 i min kemi bog, men vil godt lige have nogen til at se om det jeg har lavet overhovedet giver mening eller om det er helt væk. Tak på forhånd! Jeg har bare vedhæftet opgaven i et dokument. -
Hjælp Hjælp.. F/K rapport
Forumindlægheej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget? -
HJÆLP.. Det haster!!
Forumindlægheej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget? -
Redoxreaktion
ForumindlægHej, Jeg har brug for lidt hjælp til noget kemi jeg skal aflevere her kl. 12. Det omhandler nitratindhold i grundvandet og jeg skal opstille en redoxreaktion mellem nitrat og jern(II)ion. Tak på forhånd :) Hilsen Kevin -
privatlære søges
ForumindlægHej Vi er to piger som skal til eksamen d.27/05-10 eller den 28/05-10 og vi søger en som kan hjælpe os med at forberede til vores eksamen. vi har kemi på 0-B. Vi håber at der er nogen som er intresserede!! -
Kig lige her; (:
ForumindlægJeg sidder her midt i en kemi rapport, og ville høre om nogle af jer andre måske havde haft noget med magnesiumoxid? ( MgO) For mangler en del forståelse af hvad det kan bruges til eller lign. På forhånd tak. -
partikler med fart på
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og jeg har et problem med et fysik/kemi emne. Emnet omhandler bl.a. radioaktivitet, betråling, alfa - beta og gamma partikler samt halveringstid. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med emnet -
hvordan aflæses
ForumindlægHey kemi. Hvordan kan man aflæse 2,3-Dimethylbutan? altså hva står 2,3 og dimethyl for? Jeg ved at butan står for 4 C'er. - og forresten hvordan kan man finde ud af at aflæses zigzagfigure for dem? fx. http://en.wikipedia.org/wiki/2,3-dimethylbutane
