Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18401 til 18420 af 23684
-
Buffalo Soldier -Bob Marley
ForumindlægHej allesammen Jeg skal lave en analyse af nummeret Buffalo Soldier skrevet af Bob Marley. Her sidder jeg desværre fast i spørgsmålet: Hvorledes placerer nummeret sig i forhold til det musikalske landskab i perioden/det tiår, hvor nummeret ligger? Det vil jeg gerne have hjælp til. Det vill... -
Ballerina
ForumindlægTænkte på om nogen havde læst teksten Ballerina af icolas Wieder ( from "True Tales of American Life; ed. Paul Auster") Jeg skal skrive en analyse og komme ind på The setting, The narrator, The patient og The ending. Jeg er virkelig lost, så det ville være super lækkert hv... -
De vilde hjerter
ForumindlægJeg skal analysere et filmklip af dokumentaren, de vilde hjerter af Michael Noer. Genre er dokumentar, men er der nogen der kan hjælpe mig med, at svare på disse spørgsmål omkring dette: Hvorfor har instruktøren/forfatteren valgt den genre? Hvordan er den brugt? Hvad fremhæver den genre i ne... -
Er lost med en mundtlig synopse..
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg laver en mundtlig synopse? Altså f.eks hvordan opstætningen skal se ud og det. Mit overemne er: Arv og Miljø. Og min tekst ejg har valgt er Barndommens gade af tove ditlevsen.. Men ved ikke hvor jeg skal begynde. Er helt lost.. Jeg skal vel ... -
Bestsellers indtrædelse på det kinesiske marked.
ForumindlægHej Jeg skal Analysere Bestsellers indtrædelse på det kinesiske marked i mit eksamensprojekt i Det kinesiske studieområde. Jeg er ikke det store afsætnings geni og har ikke været muligt at få fat i min afsætnings vejleder i 2måneder.. så ville høre om der er nogen der har en ide til hvorda... -
religion og engelsk
ForumindlægHej alle, Jeg har en synopsis der skal afleveres imorgen.. Det er til mit EP (Eksamens projekt) jeg har om: konflikten mellem protostanter og katolikker i Nordirland, med henblik af bogen "Cal" af Bernard MacLaverty.. Er lidt lost i det.. Ved ikke hvilke analyser eller m... -
Paradisæblerne tekst
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave synopse med emnet syndefaldet. Jeg vil gerne have en novelle og har nu set flere analyser og referater af paradisæbler. Jeg synes den lyder god, og med en masse at tage fat i. Jeg har bare ikke teksten og kan ikke finde den på nettet. derfor ville jeg høre om... -
Hjælp!
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive en dansk-historie opgave, og jeg regner med at bruge dansk. Jeg har tænkt lidt på at bruge en eller flere historier fra 1001 nat, men hvordan kan man lave en aflevering på 8 sider? Udover at jeg skal analysere, fortolke historien og skrive om forfattere... -
Eventyr i RELIGION/DANSK
ForumindlægHej derude :D Jeg skal lave synopsis og jeg har valgt fagene religion/dansk. Jeg skal finde et dansk eventyr og et buddhistisk eventyr og analysere og fortolke dem. Nogle derude som har nogle gode eventyr både et dansk og et buddhistisk som ville være relevante at bruge og har nogle tydlige relig... -
Forklaring af vendinger
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet "København, jeg gav dig alt" af Claus Høxbroe. I digtet står der "Nu er der kun få skæve lys i adventskransen tilbage" og "Gøres op i kapitel" er der nogen som kan forklare mig hvad disse vendinger betyder for jeg forstår det vir... -
udtræksfag kortfilm 9 klasse
ForumindlægHey folkz! Jeg har her for lidt siden udtrukket mit fag til dansk eksamen. Jeg trak kortfilm hmm hvad er det nu lige man skal der? Analyse af en kortfilm? Reflektere til filmiske virkemidler? Sammenligne mdd Andre? Syns vinker? Andre ting - evt gode råd, film, eksamen osv.... Tusind ... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
Perspektivering af København, jeg gav dig alt og Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere teksten København, jeg gav dig alt af Claus Høxbroe og jeg skal perspektivere den til Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. Men jeg kan ikke finde meget mere end at de begge gerne vil have noget tilbage til det som det var førhen. Jeg håber i kan hjælpe og p... -
hjælp
ForumindlægEn nærmere analyse af datamaterialet i opgave 3 viser, at hvert procentpoint af variablen arbejdsløshed med tilnærmelse svarer til 26.000 arbejdsløse. Benyt nu denne værdi til omregning af arbejdsløshedsprocenten i datamaterialet i opgave 1 og 2 til en ny variabel Antal ledige. Hvad bliver an... -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Lineær modeller
Forumindlæghej alle Jeg er kommet lidt for sent i gang med en matematik rapport, og kan ikke helt finde brikker i det her. Jeg ved at lineær modeller betyder at en matematisk model er en overførsel af nogle virkelige forhold til en beskrivelse, som kan analyseres med matematik. Men jeg kan ikke forstå at ... -
Blink and you iss it by Alex Garland
ForumindlægHeej alle sammen.. Please hjælp mig.. Skal aflevere en analyse og fortolkning af novellen Blink and you miss it af Alex Garland, men er lidt lost lige nu. Hvis der er nogle som har lavet denne aflevering, ville det være en stor hjælp, hvis jeg måtte se den. Er nemlig i tvivl om symboler og temaer... -
Besvarelse af problemformuleringen.
ForumindlægHej Giv en biologisk og fysisk redegørelse for begrebet fedme. Du skal herunder inddrage ydre og indre forhold, der ligger til grund for udviklingen af fedme og en diskussion af forebyggelse/behandling af fedme, samt give en analyse af et selvvalgt eksempel på fedmemåling Jeg er ikke 100% ... -
Idræt sro
ForumindlægHej alle Sidder lige i øjeblikket med SRO i biologi og idræt. Jeg har fået nogen resulter jeg skal analysere og vurdere. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg finder VO2 max, hvor x'erne er. Jeg vil blive virkelig glad, hvis nogen kan hjælpe mig med det. Jeg har vedlagt resultaterne. -
AT
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil...
