Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18421 til 18440 af 23684
-
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
Reklame uden seksuel undertone
ForumindlægHej. Jeg skal foretage en reklame analyse og jeg har nu en reklame, hvor kvinderne fremstilles direkte seksuelt med meget lidt tøj på, og vil derfor høre, om der er nogle, der kender en god reklame, hvor der ikke fokuseres på det seksuelle, så jeg skal stille en kontrast mod hinanden? Det må gern... -
algeopblomstring og algetoksiner - haster virkelig
ForumindlægJeg mangler virkelig hjem til de tre spørgsmål her. Håber der er nogen der kan hjælpe. Har siddet med dem hele aftenen. a. Forklar, hvorfor netop blågrønalger ofte dominerer i sensommerens algeopblomstringer. b. Analyser og forklar resultaterne i figur 2. (vedhæftet) c. Forklar, hvilke fø... -
opgaveform.
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
Forklaring af vendinger
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet "København, jeg gav dig alt" af Claus Høxbroe. I digtet står der "Nu er der kun få skæve lys i adventskransen tilbage" og "Gøres op i kapitel" er der nogen som kan forklare mig hvad disse vendinger betyder for jeg forstår det vir... -
Perspektivering af København, jeg gav dig alt og Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere teksten København, jeg gav dig alt af Claus Høxbroe og jeg skal perspektivere den til Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. Men jeg kan ikke finde meget mere end at de begge gerne vil have noget tilbage til det som det var førhen. Jeg håber i kan hjælpe og p... -
Hjælp til tysk gramatik??
ForumindlægHej folkens, forstår ikke lige noget med gramatikken håber i kan hjælpe ;D Altså analys og oversættelse til tysk.. Fx der står: Tina elsker farver. det skal jeg overset og analyse så står er på gloser : farve: Farbe ( F) - N skal jeg så sætte et N eller hvad håber i kan hjælpe (: -
ideer til problemstillinger? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer ... -
Indhold
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
AT
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil... -
problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer t... -
Forklaring på Briternes separation fra EU udfra statistik
Forumindlæghttps://knoema.com/potjkhd/brexit-explaining-uk-s-vote-on-eu-membership Skal lave en analyse af hvordan briternes afstemningen af medlemskab i EU har været påvirket af deres totale stemmedeltagelse, ud fra statistikkerne fra linket over, men forstår det ikke helt.. Hvis nogen kan være så venlige... -
EKSAMEN HJÆLP SØGES
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til min old-eksamen til i morgen og har svært ved at forstå hvordan eksamen foregår hvis man trækker en tekst af Platon staten. Hvis man f.eks. trækker Platons dialog med Kriton, hvordan skulle man så gøre? Analyse osv af hvad? Mange tak på forhånd! -
reklame
Forumindlægjeg søger en bestemt trykt reklame. Jeg mener at det er en reklame for appelsinjuice, hvor der er to appelsiner og en flaske i midten, Min lærer i 9. kl gjorde meget ud af at vi skulle finde ud af hvorfor netop appilsinerne og flasken var palceret sådan. Nu går jeg så i 10. og vil gerne analyser ... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
hvad betyder det?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en analyse af Novelle Frk. Caja. Men i teksten står der " Alle Kvarterets Tjenestepiger ansaae det for en Slags Standspligt at forulempe hende det Muligste", og jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet at slå de forskellige ord op, men... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Globalisering - og dens betydning for Danmark
ForumindlægHejj alle sammen :) håber at i kan hjælpe mig med det her spørgsmål: Foretag en analyse af hvilke konsekvenser globaliseringen har for følgende sektorer i det økonomiske kredsløb i Danmark: husholdningerne, virksomhederne og den offentlige sektor. Analysér endvidere hvilke samfundsøkonomiske mål,... -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
Frankenstein - Indflydelse på den danske/udenlandske litteratur?
ForumindlægHej derude. I forbindelse med en opgave skal jeg komme med et bud på, hvordan romanen "Frankenstein" af Mary Shelley kan have påvirket dansk/udenlandsk litteratur? Bogen har jeg allerede analyseret og fortolket og dermed fået en god forståelse af den, men jeg aner simpelthen ikke, hvo...
