Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18461 til 18480 af 23724
-
tre dage i prag
Forumindlæghej allesammen jeg sidder og skal analysere novellen "tre dage i Prag" af Naja Marie Aidt. tror nok, jeg har fat på hvad novellen handler om, men er der nogle, som har nogle guldkorn, de vil af med, så kunne det være great. det er specielt den sidste del af den: Hun er ved at smelte i s... -
EKSAMEN HJÆLP SØGES
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til min old-eksamen til i morgen og har svært ved at forstå hvordan eksamen foregår hvis man trækker en tekst af Platon staten. Hvis man f.eks. trækker Platons dialog med Kriton, hvordan skulle man så gøre? Analyse osv af hvad? Mange tak på forhånd! -
10. Klasses mundtligprøve, dokumentar
ForumindlægJeg trak igår mit emne til min mundtlig prøve i dansk... Var så uheldig at trække dokumentargenren... Nogle der kender en god dokumentar med "kød på", men på samme tid at interesant og ikke alt for svær :-) Måske er det også nogle der ligger inde på en analyse de har lavet, så jeg ... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHej Alle. Jeg har en dansk stil for om Ludvig Holberg og Oplysningstiden... Det i sig selv er ikke så slemt, men vi skal analysere og fortolke en af to mulige tekster. - Epistel 347 om mascarader - Epistel om lærdom og universitetsundervisning Jeg er fuldstændig lost, og der ligger ingen lignende... -
Reklamer med en historie
ForumindlægHej. Jeg skal analysere nogle reklamer og se på, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Den ene er tegnet mens den anden reklame er rigtige mennesker. Den der er tegnet, fortæller nærmest en historie, hvilket jeg mener er blevet moderne. Jeg skal så finde ud af, hvorfor de gør det på to forskelli... -
Skillelinjer i amerikansk politik
ForumindlægHej Jeg har her i 2.g fået den skriftlige opgave at besvare følgende spørgsmål. Jeg er dog helt på bar bund hvad man skal komme ind på, og hvordan. Men spørgsmålet lyder som følger: 1. en analyse af vigtige politiske skillelinjer i amerikansk politik (økonomisk politik på den ene side og på den a... -
DHO
ForumindlægHej alle søde mennesker på studieportalen. Jeg kunne rigtig godt tænkte mig noget hjælp med min DHO. Jeg har valgt dansk og har valgt en novellesamling af Peter Seeberg, der hedder "Efterlysningen". Jeg skal skrive en sides analyse til på tirsdag, men ved ikke rigtig hvor jeg skal ... -
Perspektivering til realisme
ForumindlægJeg har læst "Bo'l" af Johannes V. Jensen, lavet en analyse og fortolkning, og skal nu til at skrive en perspektiveringen til realismen. Problemet er bare at der i 1900-1920 er det folkelige gennembrud og futurisme, men synes bare ikke det stemmer overens med novellen, eller tager... -
Frankenstein - Indflydelse på den danske/udenlandske litteratur?
ForumindlægHej derude. I forbindelse med en opgave skal jeg komme med et bud på, hvordan romanen "Frankenstein" af Mary Shelley kan have påvirket dansk/udenlandsk litteratur? Bogen har jeg allerede analyseret og fortolket og dermed fået en god forståelse af den, men jeg aner simpelthen ikke, hvo... -
National lyrik før og nu - FSA
ForumindlægJeghar trukket fordybelses området national lyrik før og nu & er heeeelt blank! Mangler et skub af en eller anden. Jeg har valgt sangteksten 'gi' mig danmark tilbage' af Natasja. Jeg har analyseret den fra top til tå. Nogle der kan sende mig deres synopse? -
Tarek Omars noveller
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogle af jer, der har beskæftiget sig med novellerne: Renselsen samt Ateisterne og Ayatollaherne af Tarek Omar? Jeg sidder og forbereder til eksamen, og har faktisk brug for hjælp til analyse og fortolkning af novellerne :S jeg har skrevet omkring 3 sider, men ... -
The Prodigy og Cult reklame
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=-OI6BiBIVgo Hej ! Jeg er igang med at analysere denne reklame fra cult, hvis man læser nede i kommentarerne står der en masse om at den er inspireret fra The Prodigy, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken sang det er? Det ville være mega fedt at finde ... -
Opgaveformulering..
ForumindlægHej, er lidt i tvivl om, hvordan man laver en opgaveformulering, når man skriver i faget dansk? Jeg havde tænkt mig at skrive: "Jeg vil i min dansk opgave gå ind og analysere og fortolke Helle Helles novelle, To kilometer, og samtidig gå ind og se på kønsrollerne. Jeg vil desuden også g... -
Emne til SRP
ForumindlægHej alle Jeg vil skrive i Bioteknologi A og Dansk A i min SRP, men er meget i tvivl om hvilket emne der kunne være godt og spændende. Nogle forslag og evt. analyse i danskdelen? KOM MED ALLE FORSLAG I HAR :))) Jeg har en smule overvejer anoreksi med udgangspunkt i noget nutidig skønlitteratur d... -
Hjælp til problemformulering i DHO
ForumindlægSom overemne har jeg valgt korstogene Hvad kendetegne europæernes intolerance overfor muslimerne i middelalderen? - redegørende hvordan bliver mødet tolket idag? - analyserende (empiri) exp. Civilisationernes sammenstød Hvorfor tolkes de som de gør idag?(empiri) diskussion bekræftelse ... -
Tekster om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at... -
Hjælp til kemi/tysk
ForumindlægHejsa! Jeg er ved at analysere en tysk krimi-novelle. I novellen har kvinden lavet en 'solcreme' til manden som er en blanding af WC-rens, vaseline og parfume. Manden er røghåret og har bleg hud, hvilket betyder, at han har solallergi. Hvad gør denne 'solcreme' ved ham, når han læ... -
Louis Pio og arbejderbevægelsen
ForumindlægHej! Jeg har valgt at koncentrere mig om Louis Pio og arbejderbevægelsen. Til opgaven har jeg snakket med min lærer om at jeg skal inddrage en analyse af 1-2 tekster af Louis Pio. Er der nogen der har kendskab til de artikler han har udgivet og kan fortælle hvilke der kunne være interessa... -
Dansk lyrik fordybelsesområde
ForumindlægHejsa! Da jeg er kommet op i Dansk lyrik, skal jeg finde enden en sang eller et digt. Der skal være kød på, digtet eller sangen skal helst være kendt, man skal gerne kunne finde enw eller anden der har lavet en analyse af sangen/digtet. Hvis i ville være søde at hjælpe mig med at finde en ken... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal...
