Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18461 til 18480 af 46442
-
Teori - Jeg forstår det ikke!
ForumindlægOkay, Nu har jeg brug for noget hjælp, da jeg er på virkelig bar bund! Jeg har skrevet AT-snopsis om doping i sportsverdenen i fagene biologi og idræt. Jeg skal til at skrive noget om, hvilke teorier jeg har brugt inden for faget biologi - men jeg har jo overhovedet ikke brugt nogen teorier?! El... -
AT-årsprøve
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og skal til AT-årsprøve om ikke super længe. For nogen betyder det ikke det helt vilde og for andre betyder det meget. Jeg skal op i dansk og samfundsfag og har et rigtig skidt forhold til min samfundsfagslærer og vil derfor gerne gå op og vise ham, at jeg godt kan, MEN hvord... -
Billedkunst-forum
ForumindlægHvorfor har I ikke et forum for folk der går på gymnasiet og har billedkunst? Det kunne være skønt at få sådan et forum :) -
Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen
ForumindlægHej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak -
isotop og henfald
ForumindlægHej.. Nogle der på folkeskoleniveau kan forklare de to begreber - isotoper - henfald (radioaktivitet) -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej Skal fremlægge i 10 minutter, må have nogle få stikord med, men det hjælper mig ikke rigtig. Har tænkt mig at skrive alt det ned, jeg vil sige og så øve mig på det til jeg kan det. Men er det en god metode? Hvad kan jeg ellers gøre, takker. Må gerne lave et PP -
studierapporter
ForumindlægJeg undrede mig over, hvad man skal bruge studierapporterne til, og hvordan det er bedst at udfylde dem?? -
Ein Haus mit dach..
ForumindlægEr der nogen der har haft noget om Ein Haus mit dach, skrevet af Irina KOrschunow? Jeg vil meget gerne hvis nogen havde en måde at gribe analysen an på. Mvh Jacob. -
Det får mig til at tænke på
ForumindlægHvordan siger man 'Det får mig til at tænke på' på fransk? mvh -
Hjælp til de sidste notater - biologi
ForumindlægER der nogle der vil hjælpe me ig med resten af notaterne til min notatsamling på biologi c inden jeg skal op torsdag? Enæring Hvad bruges de enkelte næringsstoffer til i vores kost? Økologi Hvorfor siger man at "livet er kulstof baseret"? Åndedræt Hvilket respiratorisk pigmen... -
spændigsrækken haster
Forumindlæghej jeg jeg skal fortælle om spædingsrækken, har skrevet håber i vil tjek, om det er rigtig. og om hvad jeg mangler? spædingsrækken K Na Mg Al Zn Fe Pb H2 CU Hg Ag AU Pt a. dem til hørje er svage, derfor kan de ikke oxideres med venstre side, altså metalerne b. dem til v... -
Krydsprodukt og parallelogram
ForumindlægI MAT B til A (3g) hedder det i sætning 1 (s. 188) at længden af krydsproduktet af a og b (vektorer) udregnes !a x b! = !a!*!b!*sinv (hvor !! menes numerisk værdi), men forstår ikke beviset for dette, synes faktisk ikke rigtigt de beviser det overhovedet.. Er er nogen der kan forklare dette for... -
Hvordan siger man, at have noget på hjertet?
ForumindlægHej allesammen Senere skal jeg til tysk årsprøve, og jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan man siger "det var hvad jeg havde på hjertet"... Når man slår det op, står der følgende: have noget på hjertet: etw auf dem Herzen haben. Kan ikk rigtigt sammensætte en sætning. Nogen ... -
9. klasses afgangsprøve
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk på mandag. Har skrevet en synopse med følgende disposition for fortolkningen, som jeg går ud fra er det der tæller. Genre Komposition Ydre træk Indre træk Sprog og tid Tema Budskab Fortolkning Vi har fået en beskikket censor så tror ikke hun er til at løbe om hjør... -
Contexts - hjælp
ForumindlægNogen der har sit pensum i contexts? Vil meget gerne høre fra jer.. -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej! Er der nogen der har eksempler på ekstemporaltekster i old? Fx ifb. med Medea, Menon, Kroisos, odyseen, Iliaden osv. Kunne godt tænke mig at høre nogle eksempler. Kunne "Et dukkehjem" af Ibsen være en ekstemporaltekst til "Medea"? -
Transforamtor, Hjææælp
ForumindlægHeeeej Hvad er det bedst at vise forsøg eller sige, hvis man trækker Transformator? (9.klasse niveau- FSA) Tak for hjælp :D -
det modsatte af "sofrosyne"
ForumindlægAltså Sofrosyne er når en person har indsigt/besindighed. Hvis man har en bestemt indsigt/personlighed, der gør, at man handler klogt ift. skæbnen. Men nu er mit spørgsmål, hvad det modsatte af sofrosyne er? Odysses råber i 9. sang hånene efter kyklopen, hvilket bestemt ikke er at handle klogt... -
Få noget ud af at hjælpe en i nød
ForumindlægHej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow
