Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18481 til 18500 af 23877
-
Vurdering af Malcolm X og Martin Luther king
ForumindlægHej Jeg sidder og knokler med min SRP opgave og skal lave en vurdering. Mit spørgsmål lyder således: Vurder årsagen til de to fortalere(Malcolm X og Martin Luther Kings) for sortes rettigheders forskellige holdninger. Skal jeg gennem det jeg har skrevet i min redegørelse og analyse, hj... -
Jeg har brug forhjælp :(
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af den her konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. ... -
Precious
ForumindlægHej med jer, Er der nogle af jer, der har set filmen Precious af Sapphire, og evt. kan hjælpe med min srp-opgave? Jeg har valgt de scener, jeg vil analysere, mit problem lige nu er bare, at jeg er i tvivl om, hvor Point Of No Return er. Jeg skal skrive i Dansk og Engelsk på A-niveau Håb... -
Hjælp til valg af emne i DIO - Dansk og engelsk
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart skrive DIO - Det internationale Område på HHX. Vi har om globalisering og jeg har valgt at beskæftige mig med reklame-analyse. Jeg vil gerne have en organisation som UNICEF f.eks. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan komme ind på evt. noget med FN? Eller er der ... -
Rødby-Puttgarden
ForumindlægHej Folkens! Min søster er i gang med at skrive analyse og fortolkning af bogen Rødby-Puttgarden, og der noget hun er i tivil om. Håber nogle vil hjælpe hende! Dør tine til sidst? OG de sidste tre linjer: Det var mig, der var tine. Det var mig, der var vores mor. Det var rigtigt nok. Der var i... -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
zionisme - oprettelse af Israel
ForumindlægHej jeg er gået i stå i min SRP opgave med emnet zionismen og oprettelsen af Israel. Det jeg mangler er argumunter for hvorfor Israel skal oprettes. Jeg mangler kilder til min analyse del, og derfor kan ikke komme videre i opgaven. Det vil være et stort hjælp hvis jeg fik hjælp. Tak på forhånd. -
DIO PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle:D Jeg har virkelig brug for noget hurtigt hjælp, det haster virkelig!!! Jeg skal skrive i Dansk og samtidshistorie. Og jeg har valgt at analysere bogen "Vild Ingefær". Så er det bare at jeg stinker til at lave en problemformulering. Nogen som kan hjælpe mig? Please:) -
Manglende OH-strækning i IR-spekter
ForumindlægHej. Er ved at ligge sidste hånd på min SRP, og finder så ud af, at mit IR-spekter sammenlignet med databasens, mangler en OH-strækning som det eneste. Alt andet er ellers ''identisk''. Jeg har om paracetamol, som er det stof jeg analysere spektrer af. Håber nogen kan hjæ... -
Økonomi - Rentesænkning i EU - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven: "Analyser de væsentligste fordele og ulemper ved en rentesænkning fra ECB (den europæiske centralbank) i den helt aktuelle økonomiske situation." Er der nogen, der har vildt meget forstand på dette, som vil hjælpe mig? Jeg aner bare ikke hvad jeg skal skriv... -
Apartheid
ForumindlægSkal analysere Nelson Mandelas selvbiografi, vejen til frihed. Tilsidst ville jeg stille dette spørgsmål: Hvordan tror du, situationen i Sydafrika ville se ud, hvis der ikke havde været folk som Mandela til at kæmpe mod apartheid? Er der nogen der kan hjælpe med at give et skøn på, hvordan i tro... -
Hjælp
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP og jeg skal lave en kildekritisk analyse af selvvalgte kilder til, at belyse kampen mod apartheidsystmet. Jeg vil høre, om der er nogen der kan hælpe mig med, at finde en hjemmeside med en tale af Nelson Mandela, hvor han hans syn på apartheidsystemet kommer til ... -
Palæstina/Israel??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en opgave om Jersualems betydning for de tre verdens religioner, også vil jeg vurdere om der er en løsning på Israel og Palæstina konflikten. Så altså jeg har styr på min redegørelse del og vurdering, men ved ikke hvad jeg skal inddrage i min analyse del.. Nogen ... -
Freja Andreassen
ForumindlægMin lærer har trukket en novelle til os i klassen, (det er bare en prøve prøve). Vi har alle den samme og vi skal analysere den, hver for sig. Novellen hedder 'En flinker fyr'. Jeg har brug for hjælp til at perspektivere den. Jeg har simpelthen ingen idé om hvad man kan sammenligne den m... -
Gamle reklamer fra Spies eller andre rejsebureauer
ForumindlægJeg skriver SRP om turisme, identitet og forbrugersamfund, og skal bruge en primærkilde til at analysere danskerens rejsevaner efter 2. verdenskrig. Derfor gad jeg godt finde reklamer fra Spies eller Tjæreborg fra 1960'erne (helst Spies), men synes det er helt umuligt at finde. Er der nogen ... -
SRP komm/it A og samfundsfag B:
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive SRP om syndhedsplatformen. jeg har fået dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an ?, "analyser hvilke komunikative udfordringer og muligheder der er ved sundhedsplatformen set ud fra et borger,personale, og samfundsperspektiv jeg er... -
Peter Vandal??
ForumindlægHej, og godt nytår! Jeg er i gang med at analysere en tekst til min Dansk Historie Opgave, og jeg er falder over et udsnit fra en flyveskrift som blev skrevet i forbindelse med Clara Raphael-fejden, og selve flyveskriften er skrevet af Frederik Dreier, men har har skrevet flyveskriftet i pseu... -
hvad betyder ordet?
ForumindlægJeg skal analyser sangen Solitudevej. Men der er en sætning jeg ikke helt forstår. " Hvis Kaj er brændt ud, og så du bli'r brændt af? Det var ikke en tanke, der hu'de mig" Betyder det at den tanke var vedkommende ikke bange for eller hvad? Det ville hjælpe mig enormt, hvis nogen... -
Redegørelse for postmodernisme
ForumindlægHej alle Lige nu er jeg igang med at skrive SRP i mediedag og engelsk om postmodernisme. Jeg skal lave en redegørelse omkring postmodernsimen generelt, men særligt med henblik på film og litteratur, da jeg skal lave en komparativ analyse af filmen og bogen fight club. Nogen der kan hjælpe mig med... -
Ensomme hjerter.
ForumindlægHej med jer! Jeg ville høre jer, om nogle af jer har læst novellen, "Ensomme hjerter" af Vita Andersen. Jeg er i gang med en analyse omkring den. Hvordan ville i beskrive Henry? Manden, som møder Åse og som gør frygtelige ting mod hende? Jeg ville bare have lidt inspiration? På forhå...
