Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18481 til 18500 af 33650
-
Billedkunst eksamen
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i billedkunst her snart, og kunne godt tænke mig at høre et eksempel på et eksamensspørgsmål. Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvordan det er bedst at læse.. skal man tage noter til både perioder og "historien"?tak.. Mvh Mette -
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :) -
romantisk digt
ForumindlægHej allesammen. er der nogen som tilfældigvis har beskæftiget sig med romantikken i Tyskland. Jeg sidder og skal analysere et digt af Joseph von Eichendorff som hedder Mondnacht. er der nogen som har nogle noter, må i meget gerne lægge dem ud. Tak -
drama - ny dansk dramatik og absurd teater
ForumindlægHey :)Ville høre om der var noget som lå inde med nogle gode noter eller steder hvor man kan læse om ny dansk dramatik da jeg synes det er svært at vide hvad man skal sige om en sådan tekst hvis man trækker den til dramaeksamen.Håver der er en der kan hjælpe.Mvh Eva -
Herodot - kampen mod perserne - hjælp??
ForumindlægDer er tydeligvis ingen andre der kan hjælpe! Så nu spørger jeg jer! Er det komplet umuligt at få noter til Kampen mod Perserne af Herodot? Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til analysen af den!Nogen der gemmer på noget? Eller bare har et godt foreslag? -
Sidste skoledag
ForumindlægHej alle... Efter vi har givet de stakkels børn vand osv, skal vi arrengere et afslutningsshow for hele skolen. Har i evt. nogle idéer til hvad vi kan lave?? Note: Skolen lukker til sommer.. -
Statistik - Varians og spredning
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians? -
rapport
Forumindlægheyer her nogen som har lidt noter til et par rapporter?omkring optisk gitter, boyle-mariottes lov, og indledende el-målinger??jeg mangler nemlig disse rapporter..håber nogen vil hjælpe? -
generelt.
ForumindlægHej . jeg ville høre hvordan det kan være, at de oploadede noter osv. Ikke kan åbnes i et normalt word-fil Og kan man evt. selv gøre noget så man kan få det i et word-format ? De flestes computere kører jo for det meste i word-format. P.f.t -
Lili Marleen
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag. Og jeg har virkelig ingen gode notater til bogen og filmen Lili Marleen. Det gælder sz. 41+48-71. Hvis nogen tilfældigvis har nogle gode noter, vil i så ikke kontakte mig. -
Induktion, transformation og elektromagnetisme?
ForumindlægEr der nogen der har nogle rigtige gode og overskulie noter til: Induktion, transformation, og eltromagnetisme.Jeg skal måske op i det emne, og jeg fatter bare ikke en meter af det!Jeg er virkelig på spanden!De må meget gerne vare super overskulige!TAK -
kan ikke huske dem!!
Forumindlægder er blevet opgivet nogle tekster fra 1.g som jeg hverken har noter til eller selve teksten, og jeg kan faktisk heller ikke huske dem..kan jeg leve uden, eller har jeg et problem? -
Grammatik 3.G skr.eksamen
ForumindlægHej alle. Nu har jeg terpet engelsk grammatik i utroligt lang tid. Og problemet er fortsat at kunne forklare grammatikken. Hvis der er nogle som ligger inde med nogle gode noter til en grammatikprøve, som I vil af med, så ville jeg blive meget glad. Vh. Birgitte -
HJÆLP til Tysk eksamen:
ForumindlægHej :) Er der nogen herinde, som har noter el. kort referat til novellerne: * Wir wollen es uns schön machen af Angelika Kitsch * Er ist 15 Uhr af Christa Moog Det ville være en kæmpe stor hjælp da jeg skal til eksamen imorgen :) på forhånd tak. -
VIGTIGT!! nogle der har læst Generation X?!
ForumindlægJeg sidder lige nu og skrivr dansk opgave der skal afleveres imorgen. Den skal være 5-6 sider og har fandme kun skrevet 1. Kan ikke finde ud af, hvad den her bog ordenltig handler om og vi høre om der er bare én der kan hjælpe mig som har læst den og har noter eller bare et eller andet til den?! ... -
Påvisning af nitrogen .. HJÆLP! (:
ForumindlægHej.. Jeg skal som så mange andre 9.klasses elever til F/K eksamen i denne måned. Af den grund er jeg igang med at ligge det sidste stykke arbejde på mine 57 siders computerskrevne noter! (: Er der nogen, der ved, hvordan man påviser nitrogen i et forsøg? På forhånd mange tak d; -
Induktion - veksel - og jævnspænding? HJÆLP!
ForumindlægHej:) - Jeg ved at man bruger vekselspænding til induktion. altså ac. Men hvorfor har jeg så et sted noteret mig, at man skal stille den på dc?xb - Hvor bruger man jævnspænding? - Hvad er forskellen på de to? Veksel - og jævnspænding? Meget vigtig. skal til eksamen imorgen. Og er så meget på r... -
Marthas Kleine Reise
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder med en tekst der hedder "Marthas kleine Reise" ,jeg har forstået handlingen i grove træk, men jeg ville hører om der er nogen der har TYSKE noter til teksten som de evt. har lyst til at dele.. På forhånd mange tak -
Fysik eksamen A-niveau
ForumindlægHej alle :D Jeg skal snart op i fysik eksamen (A) og tænkte på om der var nogen som gad fortælle mig pensumet kort, altså med overtitler. Og er også interresseret i at finde nogle brugbare noter angående forskellige eksperimenter. På forhånd tak. -
Spændingskilde beregninger !!
ForumindlægHvordan kan jeg beregne den maksimale strømstyrke og polspænding, som vi har noteret ned efter karakteristik af spændingskilde. Er det noget jeg kan aflæse på min graf, som beskriver sammenhængen mellem strømstyrke og polspænding eller???
