Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18481 til 18500 af 27496
-
Kemisk produktion?
ForumindlægJeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-) -
Tag et fag om på aftenskole?
ForumindlægHej! Kan man tag et fag om på aftenskole? Fx. hvis jeg ikke er tilfreds med min eksamenskarakter i fx kemi, kan jeg så tage det om på aftenskole uden at hæve det? Hilsen Sasha-Cecilie -
Carbonsyres påvirkning! Haster!
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen (B) imorgen, og jeg er i gang med øvelsen om titrerkurve af fosforsyre. Der er et sidste spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om: Hvordan vil en rest af carbonsyre påvirke titreringen og bestemmelsen af phosphorsyreindholdet? Har virkelig brug for hjælp til dett... -
Oxidation af ethanol
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen torsdag og vil gerne have lidt hjælp til hvordan alkohol oxideres. Jeg kan godt finde ud af redoxreaktioner, men kan ikke rigtigt gennemskue den med alkohol, da ethanol oxideres i flere trin, men det er noget med ethanol --ox--> ethansyre ikke? CH3CH2OH+ MnO4- &r... -
Byg en generator
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak. -
Ligevægtsloven og reaktionsbrøken
ForumindlægHej SP, jeg skal imorgen op til kemi B mundtlig eksamen, og jeg har problemer med et af spørgsmålene. Det handler om ligevægtsloven, og opskrivning af reaktionsbrøken. De opskrives jo på samme måde(produkter i tælleren, reaktanter i nævneren), men hvad er forskellen mellem de to? på forhånd tak... -
Polært eller upolært ??
Forumindlægkemi c-niveau Stoffet methanal (formaldehyd) har følgende opbygning: H---C=O ⁄ H Er stoffet polært eller upolært? Kan det opløses i vand? Jeg har problemer ? Hvad gør man ? Hjælp :( på forhånd tak -
se?
ForumindlægHejsa venner. Er der en, som har lyst til at kigge min AT-synopsis' faglighed igennem? Jeg skriver i kemi, og vil rigtig gerne have at den faglige del er rigtigt skrevet, for har en vild hård kemilærer :( -
Marvin sketch
ForumindlægHej, Jeg sidder og arbejder i Marvin Sketch til kemi og kom til at tænke på, om det er muligt at få programmet til at identificere de funktionelle grupper for mig? Håber det giver mening:) Tak på forhånd -
HASTER! Xenon og Neon
ForumindlægJeg har en lille problem med en kemi b aflevering: Hvilke type bindinger findes ml atomerne i både xenon og neon? Forklar hvorfor xenon har et højere kogepunkt.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :) -
Hjælp til eksamen!! - navngivning af estere
ForumindlægHej folkens! Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! skal til eksamen i kemi på tirsdag, og sidder lige med mine eksamensspørgsmål, og er ret meget i tvivl omkring det med navngivning af en estergruppe.. Er der en eller anden, som please, kan forklare meget pædagogisk hvordan man gør?? Ta... -
Højrehåndsreglen - forklaring af trin?
ForumindlægHej Derude! Jeg sidder og forbereder mig på en Kemi-prøve til næste uge, men jeg ved ikke hvad højrehåndsreglen er? Trinnene forstår jeg ikke, er der nogen der kan forklare mig dem meget meget enkelt. :) Tak på forhånd -´Jeres Omar Hawwash´- -
eksame i fysik
Forumindlægheej jeg ville gerne hører lidt om hvad de vigtigeste ting er man skal vide til en prøve jeg har en lærer der ikk er go så aner ikk en dyt om fysik/kemi hjælper det bare at læse bogen igennem eller hvad :D -
HASTER Mangler resultater i en øvelse (havvand)
ForumindlægHej jeg håber noget kan hjælp mig. Jeg gør klar til eksamen i kemi, men jeg mangler en øvelse om havsalt. Håber der er noget som har den med reslutater. Øvelsen er vedhæftet Inddampning af havvand - kvantitativ analyse mange tak -
Jern(III)nitrat) + salicylsyre=lilla?
ForumindlægHej er igang med en kemi raport om acetylsalicylsyre hvor jeg har lavet en colormetrisk analyse og kan ikke lige huske hvorfor Jern(III)nitrat) og salisylsyre danner et kompleks? og gir en lilla farve.hvorfor bliver farven lilla? :) -
Stivelse og spyt
ForumindlægHej. Vi har fået foreslået dette forsøg af vores kemi-lærer, som vi kan bruge inden for "fødevareproduktion lokalt og globalt". Men hvordan bruger vi det? vi ser ikke sammenhængen mellem forsøget og landbrug/fødevareproduktion -
Dumpning
ForumindlægHej.. Jeg har naturvidenskablig studieretning, og jeg har dumpet i kemi og engelsk... og jeg afslutter desværre begge fag i år.. Hvis jeg nu ikke kommer op til eksamen i de to fag... Kan jeg så tage nogle aftenkursus'er så jeg dække dem (Jeg går i 2g nu) -
Fysik - energi
ForumindlægHej - sidder og frobereder mig til fysi / kemi eksamen og har fået følgende spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. 1) Opvarming af vand. Størrelser, der betyder noget for den energi, der er nødvendig ved opvarming af vand. -
Hvad er en oxidant?
ForumindlægHej Jeg læser op til kemi eksamen, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal forstå det når det siges at brintoverilte/hydrogenperoxid er en kraftig oxidant. Hvad medfører det? har den så nogle bestemte egenskaber? Hvordan ville man definere en oxidant? På forhånd tak for hjælpen :) -
Substitutionsproces og lys
ForumindlægHej, jeg skal op til kemi eksamen imorgen, og jeg har et spørgsmål angående substitutionsprocesser. Jeg håber, at der er nogen der vil hjælpe. Hvorfor skal lys være til stede under en substitutionsproces? Hvad gør lyset? Osv. tak på forhånd
