Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18501 til 18520 af 39386
-
Del ud af din viden!
ForumindlægHej med alle jer. Kunne bare godt tænke mig at høre lidt om jeres AT - eksamener, de der har været oppe? Hvordan gik det? Hvad lagde lærer/censor vægt på? hvad skal man gøre? hvad skal man ikke gøre? Kom og svar:D -
Matematisk Gåde
ForumindlægHej alle jeg har en ret svær matematisk gåde som jeg ikke kan finde en løsning på du skal først tænke på et tal med tre cifre, men det samme tal må ikke indgå eks. 121 el.100. Der må helst heller ikke indgå et "0". når du har gjordt det skal du vende tallet om eks. 123 blive... -
Mat A prøve.
ForumindlægHej alle, tænker om der er nogen som har været op i mat A, 2g. Eller bare mat A, som kunne ligge den op eller noget. Det ville være genialt da jeg snart skal til den, og kunne bestemt bruge al den hjælp jeg kan få x) - Tak på forhånd. -
er det rigtig?
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter A(4,2), B(12,8), C(9,14) a. Tegn i et koordinatsystem en skitse af trekanten(har jeg gjort er temmelig let:)) Bestem arealet.. her har jeg beregnet determinanten af AB og AC og for at det giver 66 derefter ganger jeg det med 0,5 da det ... -
René Descartes betydning
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe med, hvad Descartes har gjort for hans eftertid frem til nutiden? -
angiv f'(x)
Forumindlæghej.. er der nogen som måske keder sig og har lyst til at angive f'(x) ? jeg har nu siddet og lavet 15 stk. og mangler 10. jeg orker virkelig ikke mere.. -
koordinaterne til projektionen
ForumindlægBestem koordinaterne til projektionen af b->*a-> af b-> på a->, når a->=(1 over 6) og b->=(-7 over 3). Koordinater ønskes angivet med 3 decimaler -
Hjælp
ForumindlægHar lid problemer med denne opgave. Hvordan kan man - uden brug af en vinkelmåler - tegne vinkler på 30, 45 og 60 grader ? -
grupperet observationer
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvordan man laver boksplot med grupperede observationer.. synes ikke jeg kan gennemskue det?.. der er noget med det i sumkurven, da man kan aflæse nedre og øvre kvartil + medianen , men det er vel ikke selve boksplottet ? -
biologi eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket til min biologi eksamen idag (24 timers forberedelse) og fik emnet: Kredsløb og blod. En af opgaverne går ud på at jeg skal finde ud af hvem der er faderen til barnet: Mor: Blodtype AB, Rh-, Blå øjne Barn: Blodtype AB, Rh+, Brune øjne Far? a) Blodtype O, Rh+, brune øjn... -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
Ansøgningsskema og eksamensbevis
ForumindlægJeg er ved at ansøge til universitetet via optagelse.dk, uden digital signatur. Når skemaerne er udfyldt skal de sendes afsted og jeg går ud fra at eksamensbeviset skal sendes med, men skal det være i original form, kopi og hvor mange skal der sendes? -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Funktion
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvordan man finder en funktionsforskrift for en linje på et kordinatsystem... er der nogle der evt. kunne hjælpe med en youtube-video eller noget? mangler lige at få strammet lidt op på det:) -
salg af TI-89 Titanium
ForumindlægHej Jeg sælger en 2 år gammel TI-89 titanium (med kablerne og vejledingen) til kr. 900. Jeg bor i Næstved område (men er også ofte omkring Slagelse). Tlf 40 40 64 38 Mvh Eric -
retvinklet trekant
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp med den første opgave i dette dokument, kan nogen please hjælpe mig?? har ingen anelse om hvordan man laver den. -
Vektor regning
ForumindlægHejsa kære SP!! Jeg har lige 3 delopgaver jeg er i tvivl om: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor . Punktet B er bestemt ved Beregn koordinatsættet til punktet B. Beregn koordinatsættet til projektionen af på . Beregn arealet af trekant ABC. ... -
Litteratur til differential regning
ForumindlægJeg har lige været igennem et undervisningsforløb om differential regning... som jeg stortset ikke har forstået noget som helst af. Jeg vil derfor gerne høre efter om der er nogen der har en hjemmeside eller kender en bog hvor differentialregning er ekstremt simpelt/let forklaret så selv en idiot... -
Løs ligningen...
ForumindlægHar problemer med henblik på at løse denne ligning (uden hjælpemidler): (x-1)(x2-4)=0 Jeg ganger ud og får at x3-4x-x2+4=0 hvad skal jeg efterfølgende? Jeg kan ihvertfald ikke løse en 3. gradslining :-S
