Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18501 til 18520 af 27496
-
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke? -
rapport
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport i kemi der hedder "fra malachit til kobber". Forsøget består af tre mindre forsøg, men tænkte på om jeg mon skulle adskille dem fra hinanden eller skrive alt behandling samlet?? Hvad ville være mest overskueligt? -
Fortyndet opløsning af saltsyre, svag eller stærk syre?
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået følgende spørgsmål i en kemi opgave. Er der mulighvis nogen der kunne hjælpe mig? Hvis man har en meget fortyndet opløsning af saltsyre (HCl) er det så en svag eller en stærk syre? – argumenter for svaret. Tak på forhånd. -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
Hjælp -
ForumindlægSkal til eksamen ; og har stadig ikke fået lavet min synopsis: jeg har valgt emnet energi og det nok det eneste jeg har gjort ; kunne i hjælpe mig med nogle problem stillinger. jeg skal indrage både geografi og kemi sooo help plz :.. -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Hjælp til kemiske betegnelser
ForumindlægJeg skal op til kemi eksamen, og jeg kunne rigtig godt tænke mig en liste over de forskellige stoffer/molekyler eller hvad de hedder. Ja jeg har slet ikke styr på det. Tænkte noget i stil med: H20 = Vand *** = eddikesyre osv. osv. En der ved hvor sådan en liste findes? :) -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid -
Simple molekyleforbindelser
ForumindlægJeg sider og makker med noget kemi, og kan ikke rigtig finde ud af hvornår en molekyleforbindelse er simpel. Kom evt. med nogle eksempler Så vidt som jeg har forstået, er en molekyle en molekyle når der er en kovalent binding. På forhånd tak -
Magnetisme og elektromagnetisme
ForumindlægHej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive? -
Dehydration
ForumindlægHvordan reagere C6H14O4 (TEG) med H2O (vand) det er i forbindelse med et projekt omkring dehydration jeg har brug for et reations skema for de to har ikke selv meget viden omkring kemi. Ved heller ikke hvor mange vand molekyler det vil binde håber i kan hjælpe med et reaktions skema. vh simon -
Angående eksamen HJÆÆLP
Forumindlægheej. Jeg har snart fysik/kemi eksamen, og er self igang med at øve. Så er jeg gået i stå over en forsøg: Base - påvis egenskaberne. Hvad er det? Er den ligesom syre med magnesium eller what`? -
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i kemi og har trukket neutralisation.. Hvad kan man komme ind på undet det? jeg har allerede skrevet om syre, baser, pH og hvordan man neutralisere.. Kan man have titrering med? Hvis man kan.. hvordan hænger de så sammen? :) Har virkelig brug for hjælp! på forhånd... -
Forskydning af ligevægt
ForumindlægJeg skal lige have styr på noget helt basalt i kemi. Hvis vi har: N2 (g) + 3 H2 (g) (ligevægtspil) 2 NH3 (g) og ligevægten forskydes mod højre. Vil det så sige der blive en større koncentration af reaktanterne eller produktet? -
Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D -
Syre opløses i syre? HASTER
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi-c på mandag. I et af de spørgsmål, vi kan trække står der: "Desuden skal du bruge spændingsrækken til at redegøre for, hvilke syrer der kan opløses i syrer". Består spændingsrækken ikke kun af metaller? Kan nogen hjælpe? Mange tak på forhånd. -
Isomeri
ForumindlægHej skal til eksamen i kemi her om et par uger, og har fået en masse spørgsmål til eksammen der skal besvares. Er ikke så god til det det med isomeri, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål Redegør for navngivningen af dette stof: Se fil på forhånd tak -
fremstilling af opløsninger
ForumindlægHej mennesker! som overskriften siger vil jeg gerne høre om der er nogen som kan forklare fremstilling af opløsninger meget kortfattet. Det er et kemi spørgsmål jeg har fået som er under emnet opløsninger og mængdeberegninger. jeg håber i vil hjælpe :-) -
Alifatiske carbonhydrider og deres egenskaber
ForumindlægJeg står og skal til kemi eksamen, og har hårdt brugt for hjælp. Vi har 19 emner som skal beskrives grundigt. Jeg har brug for hjælp til emnet ALIFATISKE CARBONHYDRIDER OG DERES EGENSKABER. Håber virkelig en eller anden fantastisk sjæl vil hjælpe!!
