Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18501 til 18520 af 153151
-
Middelalderen
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med at besvare disse 3 spørgsmål? Hvad håbede kirken at opnå med korstogene? Hvorfor kunne de vesteuropæiske hære gennemføre deres krigstogt? Genfortæl historien om lansen. -
litterært essay?
ForumindlægHej Jeg skal skrive et litterært essay, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg gør... Der står i opgaveformuleringen at jeg skal lave en fortolkning af historien, som om det var en børnehistorie. Derefter skal jeg enten fortolke teksten som en "moral tale" eller også skal jeg for... -
Oversæt til tysk
ForumindlægKan I oversætte disse sætninger til tysk? 1. Historien handler om to søstre, som bor hos deres bedstemor. 2. De hedder Margret og Sophie. 3. Margret, som er storesøsteren, er vel omtrent 13 år gammel, mens lillesøsteren er 9 år. 4. Fordi vinteren er meget streng, fryser de og glæder sig... -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres... -
Mundtlige eksamener=helt blank!
ForumindlægHej alle!Nu har jeg fundet den røde trød, der tydeligvis viser at jeg KUN kan finde ud af de skriftlige eksamener. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue de mundtlige, jeg ved ganske enkelt ikke hvad de vil have. Jeg har lige være oppe i historie B, og selvom der var et emne jeg ved MEGET om, også af... -
HJÆLP!
ForumindlægHalløj folkens Som I ved er AT-feberen over os og lad mig bare være den første (eller anden) til at sige: OH MY GOD! Er emnet bare direkte l*** eller hvad? Jeg er helt på bar bund.. Hvad pokker skal man vælge? Hjælp søges, hurtigt! :) Har samf, engelsk, dansk og historie på A - og det er her jeg ... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg skal finde noget om Rentesregning; Rentebegreb og dets historie, rentensbetydning for privatøkonomien og samfundsøkonomien, hvad bestemmer rentens niveau, rentetilskrivning og bestemmelse af en kapitals værdi på forskellige tidspunkter, lånetyper (f.eks. annuitetslån, serielån, m.fl.) og hvad... -
lille oversætelse
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om min oversætelse er rigtig?! Dansk: Der er mange lege, der bygger på disse historier, som uden tvivl formidler almenmenneskelige erfaringer. Tysk: Das ist viel Spiele, das auf diese Geschichten aufbauen, als ohne Zweifel vermitteln allgemein menschlich Erfahrungen. Nolge... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
AT eksame imorgen ;-)
Forumindlæghej. Nogen der kan komme med nogle guldkorn, til hvad jeg kan perspektivere mit emne til. Jeg har om robotter/kunstig intelligens med fokus på Issac Asimov. Fagkombinationen er Engelsk/historie jeg har perspektiveret det til mit studieprojekt, men ved ikke hvad jeg ellers kan perspektivere det... -
Samfundsfag i mit AT-emne
ForumindlægHej, jeg har et AT-emne der omhandler jødernes immigration til Israel med fagene Historie og Samfundsfag. I Samfundsfag har jeg tænkt mig at skrive om, hvilken påvirkning immigration(erne) har haft for Israel i dag. Men her kan man jo ikke bruge sociologiske teorier som Giddens? Hvordan kan m... -
Eksamensessay "Yellow": Hælp til setting!
ForumindlægJeg har fået essayet Yellow og skal lave en analyse og fortolkning som altid. MEN min lærer har derudover skrevet, at man skal: "Part of your essay must focus on the significance of the setting." Og jeg er meget i tvivl om hvilken betydning jeg skal tillægge "the setting", og ... -
Forladt Dukke
ForumindlægHejsa Jeg har fået et FSA ark, med 6 forskelige genre og opgaver. Jeg har så besluttet mig for nr. 5 Nr.5 går ud på at man skal skrive en novelle, som udspilles i løbet af en dag, men der skal være et eller flere flashbacks. En dukke på stranden skal spille en væsentlig rolle. Jeg har ... -
Akutuel koncentration
ForumindlægJeg her brug for hjælp til at beregne den aktuelle koncentration af krystalviolet i reaktionsblandingen 10 min efter at forsøget er startet. -- er der nogen der har lavet denne opgave? -
Lektiehjælp tilbydes i København af universitetsstuderende
ForumindlægHej. Jeg er en 20 årig fyr, der studerer matematik-økonomi på universitetet i København. Jeg er snart færdig med 2. semester og har haft fag som afsætning, lineær algebra, erhvervsøkonomi, mikroøkonomi osv. I gymnasiet havde jeg 5 A-fag og disse var: Matematik, Engelsk, Dansk, Historie og Samfu... -
Diskussionsafsnit
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået at vide, at jeg efter besvarelsen af min problemformulering skal have et diskussionsafsnit inden konklusionen. Jeg har skrevet om den industrielle revolution i England, i fagene Engelsk og historie Skal jeg i min diskussion diskutere det, jeg har fundet ud af, inden ... -
Rettelse af SRP - Sam + His
ForumindlægHej.. Jeg skriver SRP i samfundsfag og historie om "menneskerettigheder og dødsstraf", og søger en til at læse den igennem. En som evt. kan rette lidt i det faglige samt kommentere på opgavens indhold samt helhed. Så hvis der sidder en samfundsfaglig ekspert og lurer, så ville det ih... -
SRP - ideer til engelsk og dansk?
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre andres mening om emnerne fantasy, science fiction eller horror til en srp opgave. Tror I de ville passe bedst til dansk eller har I ideer til andre fag som fx. samfundsfag? Hvis I har nogle gode tekstforslag så skriv også gerne dem (: -
Data for koleraepidemien i KBH
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive SRP om koleraepidemien i Københvan (1853) her til december og leder i den forbindelse efter data om epidemien (antal smittede, antal døde...) lidt mere opdelt, da jeg skal analysere disse data efter SIR-modellen i matematik. Jeg søger altså ikke info om hele epidemien ov... -
Dansk stil
ForumindlægJeg tænkte på, om nogen af jer har skrevet en stil, der har en dramatisk handling eller noget i den stil eller måske selv har nogle ideer til hvad jeg kan skrive. Så kunne jeg få lidt inspiration, da jeg selv skal skrive en.Håber at I kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå!! :(
