Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18521 til 18540 af 27496
  • Ammoniak og ammonium.

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er blevet bedt om af min kemi-lærer om at jeg skal lave et reaktionsskema der viser hvordan ammoniak omdannes til ammonium. Jeg er ret lost håber i kan hjælpe rimelig hurtigt. De Bedste Hilsner Anders God Pinse :)
  • Kulkraftværk (FSA)

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det)
  • Rust = Jern og Saltvand

    Forumindlæg
    Jeg er igang med kemi. Jeg vil bare gerne vide den kemiske reaktion mellem jern og saltvand. Hvad sker der, siden saltvand får jern til at ruste. Og hvad får jern til at ruste mest. Postevand eller saltvand?
  • bøger til bioanalytikker

    Forumindlæg
    hej, jeg skal læse til bioanalytikker, og har bruge for følgende bøger: Datbog fysik og kemi ISBN: 9788787229616 Menneskets anatomi og fysiologi ISBN: 9788712042983 Laboratoriesikkerhed ISBN: 9788757126990 Lyngbyes Laboratoriemedicin ...
  • Elektronprikform

    Forumindlæg
    Hej alle, Til jer der har kemi på gym eller ligende - hvordan indtegner i elektronprikformler på ens computer? Jeg søger et program der er bygget til formålet - og ikke Photoshop eller andre mystiske løsninger :) OBS: jeg har måde mac og Windows på min skole computer - så os er lige meget!
  • respiration

    Forumindlæg
    Hej alle :-) jeg har brug for noget hjælp til en biotek aflevering, og har lidt svært ved noget kemi, så håber at i kan hjælpe mig ;-) Hvor mange mol CO2 dannes der ved respiration af 200g glukose? Tusind tak på forhånd :-)
  • Lektiehjælp tilbydes

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :)
  • neutralisation

    Forumindlæg
    Er i gang med en rapport i fysik/kemi, og er nået til et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Her er spørgsmålet: Natriumhydroxid, NaOH, kan fx. neutralisere svovlsyre, H2SO4. Beskriv, hvordan forsøget kan udføres, og skriv reaktionsligningen for processen.
  • Krise .. Hjælp!!

    Forumindlæg
    Sidder med en kemi rapport, og vil meget gerne forklare betydningen af Hexan og Heptan? Jeg mener at Oktan-tallet er det der beskriver blandingen mellem Heptan og Oktan - er det rigtigt? Men ved ikke helt betydning af Heptan? Kunne være til meget hjælp.
  • Reaktionshastighed, hjælp! kun en opgave

    Forumindlæg
    Hej, nogle herinde, der er god til kemi, der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? Det ville jeg sætte pris på! Det er kund en opgave jeg mangler, så er min aflevering don! Håber nogle vil hjælpe mig!
  • RETTELSE AF RAPPORT. HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har en kemi-aflevering til i morgen tidligt. Jeg vil bare gerne være sikker på, at mit teori-afsnit samt resten af indholdet passer sammen, og at det er korrek info. Hjælp gerne. Tak på forhånd. Filen er vedhæftet.
  • RETTELSE AF RAPPORT. HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har en kemi-aflevering til i morgen tidligt. Jeg vil bare gerne være sikker på, at mit teori-afsnit samt resten af indholdet passer sammen, og at det er korrek info. Hjælp gerne. Tak på forhånd. Filen er vedhæftet.
  • reaktionshastighed og differentialligningerne for let emne?

    Forumindlæg
    Hej alle, Er det muligt at arbejde med reaktionshastighed og differentialligningerner, hvis man nu er kemi og matematik A elev? Vi arbejder pt. med differentialligninger og reaktionshastighed har vi muligvis om indenda, så kan lærerene ikke synes at emnet er for let?
  • Eddikesyre, CO2 og NaHCO3

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at lave en rapport i kemi. Rapporten handler om at bygge en skumslukker. Men jeg har lige et problem. For jeg kan nemlig ikke huske om det passer, at eddikesyre frigøre CO2 fra NaHCO3. Er der nogle der kan hjælpe?
  • Rettelse?

    Forumindlæg
    Hej! Ville høre om, nogen ville rette en Kemi rapport om kemisk ligevægt? Det indeholder for det meste forsøgsbeskrivelse etc. men har dog også en del teori om kemisk ligevægt, jeg har lyst til at få rettet. Wisshnem
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej I fysik/kemi er vi igang med at lære om radioaktivitet. Jeg synes at det er utrolig svært. Så vil spørge om der er nogen, der kan fortælle mig lidt om radioaktivitet, ikke så meget, men bare lidt så jeg kan komme igang med det. Det vil være super fedt.
  • Problemer med oversættelse

    Forumindlæg
    Er der et fast udtryk på tysk, der minder om det danske "ud af det blå"? Fungerer "aus heiterem Himmel"? Et andet spørgsmål: Hvordan vil i oversætte følgende sætning: Trods deres manglende kemi, vælger han stadig at aflægge hende et besøg.
  • flammefarver

    Forumindlæg
    hej har kemi opgave for og skal forklarer noget om flammefarver: (det er disse stoffer der bruges) NaCI=gul CuSO4=grøn KCL=Lilla LiCI=Rød/orange Prøve fra havvand=gul hvorfor lyser farverne som de gør ???
  • Beregn elektronegativitetsforskellene

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder lige nu, og er i gang med en kemi aflevering.. Efter selve øvelsen, skal jeg lave nogle opgaver om elektronegativitetets forskelle, men jeg forstår ikke at regne dem? Hvordan beregner man forskellen for >N-H? På forhånd tak for svar!
  • Kender du fag på PharmaSchool?

    Forumindlæg
    Hej! Til alle jer derude, der enten studerer på Farma eller ved meget om denne uddannelse, har jeg lige et spørgsmål. Jeg synes selv at Farma er meget interesserende uddannelse, og kunne godt tænke mig at studere der. Men jeg ville meget gerne vide, hvad nogle af de enkelte fag, man lærer på F...