Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18521 til 18540 af 23684
-
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Fortæller i Skæbne - af Morten Nielsen
ForumindlægHej alle, Jeg er meget i tvivle om, hvem der er fortælleren i digtet, Skæbne af Morten Nielsen. Jeg har læst i en analyse at det skulle være jeg/du-fortæller, men et sted står der os( og det kan jeg ikke få til at passe med jeg fortæller) Nogle der med sikkerhed ved hvilke fortæller der er i d... -
Gode mediefags film
ForumindlægHej! (: Jeg skal til eksamen på fredag i Mediefag C, og ville høre om der var nogle som havde nogle gode film som kan bruges til at lave shot - to - shot analyse udfra? - Altså nogle film som ville være gode som træning. De spørgsmål som jeg kan trække omhandler enten Gangster genren, eller Tv-d... -
SOS! Peter Goldsworthy "One of my best friends"
ForumindlægHej, står og skal til mundtlig eksamen i morgen i emnet Australien og skal perspektivere til Peter Goldsworthy's "one of my best friends" ... Jeg har bare ikke teksten! Er det nogen der sidder med en analyse eventuelt eller der kan refere mig om hvad den overhoved handler om? Ville ... -
ungdom og galskab fortæller synsvinkel?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal til eksamen her på Mandag. Jeg er i gang med at analysere novellen '' Ungdom og galskab'' men jeg sidder lidt fast, jeg skal finde ud hvad hvilken fortæller/synsvinkel der bliver fortalt? Jeg håber der er nogle kloge hoveder som vil hjælpe mig :-) Her... -
Hjælp eksamen på mandag!
ForumindlægHeej alle. Skal op til eksamen på mandag og jeg skal analysere eventyret "den standhaftige tinsoldat". Er god i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad budskabet i eventyret er! Please hjælp mig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for jeg har skrevet i min disposition at jeg vi... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er igang med at læse op til min mundtlige matematik eksamen, og så giver dette spørgsmål mig problemer, Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag g... -
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
Forskydning af Naja Marie Aidt, dansk eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i dansk eksamen. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i novellen "Forskydning" af Naja Marie Aidt. Jeg ville hører om i ved hvor der findes eller selv bærer inde med en analyse af novellen, som jeg kan bruge til inspiration til min egen. Håber i kan hjælpe mig lid... -
Mediefag C - Eksammen Hjælp!!!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp - det haster!!! Hvad menes der med dette? - Valg af formsprog i forhold til genre? Meget gerne et uddybende svar. Jeg ville i øvrigt også hører hvordan eksammen foregår når man skal snakke om sin egen eksammensproduktion, skal man bare snakke generelt om sin film e... -
Haster - biologieksamen og Darwi
Forumindlæghttp://videnskab.dk/content/dk/temaer/tema_i_abens_fodspor/fra_menneskeabe_til_menneske Darwins revolutionsteori nivaue B jeg skal til eksamen i morgen og mangler kun at analysere denne artikel. men ved ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal tage fat i. er virkelig på røven. vær sø... -
Engelsk mdt. eksame. har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig eksame meget snart, og kan risikere at komme op i alt fra billeder til digte. Er der nogen, som allerede har været til mundtlig eksame B, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen foregår. Jeg mangler også ´opskrifter´ på hvordan man analyserer short stories, digte,... -
Hvad gør man til en 3-timers historieforberedelse på STX ?
ForumindlægHej allesammen Jeg er i tvivl om hvad man gør til en 3 timers-historie eksamen i 3.G? Skal man "bare" læse en tekst, redegøre for den og analysere den samt perspektivere til de andre tekster man har læst og evt. perspektivere den til fortiden, nutid, fremtid? Jeg bliver student i morge... -
Forsøg - Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor man skulle bestemme hastigheden og accelerationen for en bold i frit fald (og efter at den havde ramt jorden, hvor den hoppede op og ned) ved hjælp af en bevægelsessensor. Efterfølgdende har jeg analyseret det i Logger Pro og lavet en graf af, som jeg har vedh... -
AT eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået må man ikke læse op og helst ikke kigge på sit talepapir til AT-eksamen, men hvad så med, når man skal underbygge sin analyse + fortolkning med citater - hvad gør man så? Jeg kan jo ikke lære udenad, hvor det hele står, så er det ikke ok, at man lige kigger i sit talepa... -
Religion og samfundsfag - Islamistisk radikalisering
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min problemformulering i religion C og samfundsfag A om islamistisk radikalisering til min SRP. Er der nogle der har nogle ideer eller opgaver jeg må se for er i tvivl om mit analyserende spørgsmål. Og samtidig vil jeg gerne hæve mit niveau og skrive noget om internat... -
HJÆLP: Motiv i "Dværgen fra Normandiet"?
ForumindlægHej allesammen, hvis nogen af jer har læst eller arbejdet med Lars-Henrik Olsens "Dværgen fra Normandiet" må i meget gerne hjælpe mig :P Jeg laver en analyse af den, men jeg har lidt svært ved at både skelne mellem motiv og tema, og finde dem i bogen. Hvad er motiverne og temaerne i d... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien -
SRP hjælp
Forumindlæghej jeg er i gng med at skrive SRP i fagene BIO A og PSYK C. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af psykologi-delen og overvejer nu at betale nogen til at hjælpe mig med den. er der nogen herinde der ville hjælpe mig med det? ellers ville jeg høre hvor meget det enkelte fag skal være fremtrædende ...
