Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18541 til 18560 af 23784
-
ideer til problemstillinger? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer ... -
problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer t... -
Hvad gør man til en 3-timers historieforberedelse på STX ?
ForumindlægHej allesammen Jeg er i tvivl om hvad man gør til en 3 timers-historie eksamen i 3.G? Skal man "bare" læse en tekst, redegøre for den og analysere den samt perspektivere til de andre tekster man har læst og evt. perspektivere den til fortiden, nutid, fremtid? Jeg bliver student i morge... -
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
betydningsanalyse og socialanalyse..Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at se det klare BRUD mellem socialanalyse og betydningsanalyse.. Hvornår laver man en social analyse og hvornår laver man en betydningsanalyse? Hvis man fx er igang med en betydningsanalyse i billedkunst med et politisk værk, kan man så ikke let gå over i... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so... -
Det arabiske forår
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved hvem de forkellige parter var under Det Arabiske Forår i Egypten? Altså nogle konkrette mennesker eller organisationer. Og har disse parter muligvis holdt nogle taler som man kan analysere? Har ledt i flere dage, men kan ikke finde det! Håber nogen kan hjælpe. -
Afgangseksamen 9.kl
ForumindlægJeg har trukket Essay/klumme og derfor skal jeg vælge en klumme eller et essay at analysere. De skal passe til følgende tekster, så de kan perspektiveres: Grillet kælling er den zygeste form for humor - Christine Feldthaus Gud, hvor er ateister skråsikre, Poul Joachim Stender Hindbærsnitter, ... -
Filmanalyse af The Hunger Games
ForumindlægHej 1) Er der en, der har en ide til nogle gode filmtekniske analysepunkter, hvis jeg skal lave en god analyse af den scene i The Hunger Games, hvor Katniss skal skyde bue og pil foran rådet, hvor hun skyder en pil gennem æblet i grisens mund? 2) I samme scene, hvor ser man at fænomenet ondskab... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Jeg forstår ikke denne sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en engelsk artikel, hvor denne sætning står. Jeg forstår ikke helt denne sætning, er der nogle som vil hjælpe? :) Sætningen: A ward was selected when its number was drawn by an independent doctor. Betyder det at der var en læge som trak et nummer og heref... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
HJÆLP: Motiv i "Dværgen fra Normandiet"?
ForumindlægHej allesammen, hvis nogen af jer har læst eller arbejdet med Lars-Henrik Olsens "Dværgen fra Normandiet" må i meget gerne hjælpe mig :P Jeg laver en analyse af den, men jeg har lidt svært ved at både skelne mellem motiv og tema, og finde dem i bogen. Hvad er motiverne og temaerne i d... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
Akademisk opgave... ?
ForumindlægMmmmhh, sidder med en problemformulering, hvor der står "sammenlign de to teorier og redegør for styrker og svagheder" i stedet for diskuter. Betyder det så, at hvis man sammenligner tilstrækkeligt i det analyserende afsnit, så kan man dernæst foretage en konklusion og droppe det diskut... -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H...
