Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18561 til 18580 af 23877
-
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Fast Car & Common People
ForumindlægHey. Ved nogle af jer, hvor jeg kan få noder til Fast car (Tracy Chapman) og Common People (Pulp, 1996) ? Nogle som kan give mig en kort fortolkning af common people. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde? :) og hvis nogen sidder med en musik analyse i nogle af teksterne, så må i gerne sende... -
Et digt.
Forumindlægjeg har lidt problemer med at analysere en strofe fra digtet fødsel.. Er der nogen der kan hjælpe mig? strofen lyder således: Trods lunkent vand som indhold stiger lysten fra det grønne glas dog i disse første minutter gennem mine sensitive fodballer. Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Det ... -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha... -
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
HJÆLP til SPSS - regressionsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle forskellige analyser i SPSS, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en simpel lineær regressionsanalyse, hvor den uafhængige og afhængige variable ikke har samme skala, da den ene er en 5-punktskala mens den anden er 11-punktskala. Kan man godt de... -
Bruddet med realismen
ForumindlægHalløj :) Jeg sidder og roder med en analyse og fortolkning af "Forsinkelse" af Peter Seeberg. Til det har jeg et diskussions spørgsmål der lyder: "diskuter den betydning, bruddet med realismen har." Nogen der kan hjælpe mig her, både i forhold til novellen, men også generelt... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide... -
Søger en der vil læse min stil igennem
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min dansk stil/opg igennem og evt. komme med kommentar eller rettelser. Det er en analyse og fortolkning af elverhøj, som er på 3 sider. Har I tid og lyst til at læse min opg igennem, sender jeg det til jer. Ser frem til at høre fra jer. -
SRO :S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at give SRO og min problemformulering indholder en sætning som gør mig fuldstændig blank. Jeg skal analysere Usa og Vietnam's forhold før under og efter krigen. (Vietnamkrigen) og så skal jeg "behandle de interne modsætninger i begge lande i den form de ... -
enme til SRP i bio+samf
ForumindlægHeej. Jeg skal skrive SRP i samf + bio, og er ved at have fundet frem til et emne, som jeg synes er interessant - nemlig gensplejsning af afgrøder og policy analyser. Jeg vil så bare lige høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med et ligende enme, eller om nogen måske havde en god ide til forb... -
Tine bryld - talkshow (dansk/historie opgave)
ForumindlægHej :D Jeg skal snart i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har derfor valgt at skrive i dansk. Her har jeg valgt at analysere Tine Bryld - talkshow. Har I en god idé til, hvad man kan komme ind på? Jeg har nogle forslag selv fx: miljø, målgruppe.. men noget man ellers kan komme ind på.... -
kortfilm, please hjælp :-)
Forumindlæghey alle søde mennesker .. er ved at analysere min kortfilm, så ved ikke ikke helt hvor jeg skal starte med hensyn til de filmske virkemidler.. her er kortfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=lUAuXzj9Ou4 - Men jeg har tænkt mig at starte sådan her: I starten bliver der brugt reallyd, som gør at... -
Bestemmelse af blodtype
ForumindlægHvad betyder Anti D på eldon kortet Nedarvning af ABO - blodtype Anfør arvegange i din familie, hvis du kender familiemedlemmer blodtype, hvis ikke så analyser dig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos dine forældre. Jeg har blodtype A. Nogle der kan hjælpe mig med begge sp... -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
SRP - Eng./Hist. - Emne??
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge emne til min SRP i morgen. Jeg er dog i tvivl om hvilket emne jeg vil skrive om. Har valgt fagene Englesk og Historie. Har tænkt lidt over emner, men synes fandme det er svært at beslutte. Det skal helst ikke være noget hvor jeg skal analysere en for for skønlitteratur/ ... -
hjææælp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurti... -
mads branøe .. need for heeelp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurtigt kan... -
Mundtlig eksamen!!!
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamefilm til mundtlig eksamen i dansk, og jeg har lidt svært ved at finde en reklame som jeg godt kan arbejde med. Derfor ville jeg spørge om i kender nogle gode reklamer, som har et vigtigt budskab eller bare generelt en reklame der er god til at analysere med? Det v...
