Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18581 til 18600 af 25375
-
Tranedans
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en synopse i morgen, og jeg tænke om jeg kunne perspektivere til Tranedans. Jeg kan ikke finde ud af hvad den handler sådan helt præcis om ved hjæp af google så jeg tænkte om der var nogen herinde der enten kunne linke en side med et referat/resume eller for... -
Asken Brænder, Soldatens Paradis
ForumindlægEr der nogle af jer der har lavet en analyse af denne her opgave? og ellers hvem af jer har en analysemodel til New Journalism? jeg skal analysere den her historie af triologien Asken Brænder og finder det ret svært, da det kommer til at påvirke min første standpunkts karakter ville jeg virkelig ... -
STUMP
ForumindlægEr der nogle der har læst historien "stump" af Tage Skou-Hansen? som måske kunne komme med nogle ideer hvad teksten kunne handle om? selvfølgelig om klasseforskel osv. Men jeg leder efter noget dybde? måske er klasseforskellen bare brugt som symbol på noget andet.. men hvad? hvis i har ... -
Atatürk
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgaveformulering i faget historie. Har valgt en tale i en bog der hedder: ''Tyrkiet.'' Atatürk fortæller kort om de værdier og normer han vil gennemføre osv. Hvordan lyder det: Hvorfor vil Kemal Atatürk gennemføre en moderne civiliseret samfund? Hvil... -
AT synopsis
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skriver AT opgave om "Børnedødeligheden i Danmark fra 1850 til i dag" i biologi C og historie A under det overordnede emne "Kampen for det gode liv". Jeg kan ikke rigtig finde metoder i biologi... og finder generelt metode, materiale og teori afsnit... -
Stavnsbåndets ophævelse?
ForumindlægHej :) Jeg skriver dansk historie opgave om stavnsbåndets ophævelse, dog kan jeg ikke rigtigt finde noget om hvorfor stavnsbåndet blev ophævet, som jeg kan forstå. Er der nogle der har nogle gode links, eller kan forklare det på en anden måde end det jeg har fundet? Håber at der er nogen der ka... -
Wall Street-krakket indflydelse
ForumindlægHej venner :) Jeg skal til at skrive min dansk-historie opgave, hvor vores hovedemne er Danmark i mellemkrigstiden. Derunder har jeg valgt at fokusere på Wall Street-krakkets betydning for Danmark. Men jeg mangler en problemformulering? Jeg mangler desuden tekster bådet til den historiske og den ... -
Slaget på reden?
ForumindlægHej Jeg er lige igang med at kigge noget historie igennem, og så at der i 1801 var et søslag, som kaldes slaget på reden. Jeg har læst på nettet men forstår ikke heeelt hvad det går ud på, og hvorfor det egentlig blev "udløst"? Er der nogen af jer der kan hjælpe? Knus -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
kvindefrigørelse og familieliv
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive historie opgave omkring familieliv og kvindefrigørelse i 1940'erne. Jeg er nu nået til redegørelsen, og ville høre om i kunne komme på nogle gode underemner at skrive omkring under emnet? Jeg har ex. selv skrevet: ARbejdsforhold, rettigheder, hjemme... -
Redegørelse af emne?
ForumindlægHejsa Jeg sidder her med min dansk historie opgave, og er noget til punktet hvor jeg ska gøre rede for teksten baggrund? Jeg er fuldstændig blank på hvad jeg skal - håber der er nogle som kan omformulere det til noget lettere forståligt? PS. mit emne omhandler arbejdsløsheden i Danmark. -
GHG eller ØG
ForumindlægHej jeg er en pige der meget snart senest skal have søgt in på et gymnasium. Men jeg er meget i tvivl og ved ikke om jeg skal vælge ØG eller GHG. Har tænkt at jeg gerne vil have samf mat som linje. Men jeg tænker mere på det sociale og ikke det faglige da jeg ved at begge er steder med et højt fa... -
Hjælp til problemformulering til 2.g opgave
Forumindlæghej! jeg har lige fået en opgave i historie og skal finde på en problemformulering Jeg hat valgt at skrive om renæssancen + hvordan naturvidenskaben ændrede sig, og jeg er lidt i tvivl om en problemformulering, som skal have 3 dele: redegørelse, analyse og vudering/diskussion er der nogen der h... -
Opdragelse
ForumindlægHej. Jeg er blevet stillet nogen spørgsmål i historie, dog er der et par stykker jeg ikke har kunnet svare på. Håber i kan hjælkpe mig 1) Hvorfor var opdragelsesmetoderne i Athen og Sparta så forskellige når de var under samme kultur? 2) Hvorfor valgte spartanerne at sulte deres børn? på fo... -
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
Provisorietiden - J.A Hansen
ForumindlægHej. Jeg skal til min Dansk - Historie opgave lave følgende En analyse og fortolkning, samt være kildekristisk (historiemæssigt) på den følgende artikel... J.A Hansens syn på den provisoriske finanslov 1877. http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/ja-hansens-syn-p... -
SSO og Eksamensprojekt.
ForumindlægHej derude.. Skal skrive SSO i Dansk og lave eksamensprojekt i Historie og samfunsfag. Er der nogen der har ideer til hvad jeg kunne skrive om såen helt konkret? I SSO har jeg tænkt på: Det modergne gennembrud eller ekspressionismen. I Eksamensprojekt har jeg tænkt på noget inden for den kolde... -
Eksamensessay "Yellow": Hælp til setting!
ForumindlægJeg har fået essayet Yellow og skal lave en analyse og fortolkning som altid. MEN min lærer har derudover skrevet, at man skal: "Part of your essay must focus on the significance of the setting." Og jeg er meget i tvivl om hvilken betydning jeg skal tillægge "the setting", og ... -
Engelske romaner om apartheid
ForumindlægHejsa .. jeg skal srp i engelsk/historie, og har brug for hjælp! - jeg skal finde nogle engelske romaner, som jeg skal bruge i min opgave. jeg har prøvet "A dry white season" men der er desværre nogle der er kommet i forkøbet og lånt den før mig. nogle der har nogle forslag? -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien
