Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18601 til 18620 af 48309
-
Tabernarren (Essay)
ForumindlægHej! Jeg har fået en stil for. Jeg kan enten vælge i mellem et Essay og en Novelle, jeg har tænkt mig at vælge et Essay, for min lærer har sagt at det er lettere at lave. Jeg ved ikke lige helt om det passer men never mind. Der står følgende: Skriv et essay, hvor du reflektere over teksten Tabern... -
Jerusalem
ForumindlægHej Studie portalen :) Jeg er i gang med en opgave om Jerusalem. og undre mig over om hvordan at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige? hvordan kan det være? nogen der har lidt styr på emnet og kan hjælpe mig? -
Emner til SRP (bio/his)
ForumindlægEr der nogen som har et eller flere gode emner til SRP med bio + his? -
idealistisk teori
ForumindlægHvad er en idealistisk teori? Opgaven går på at argumentere ud fra idealistisk teori for et udsagn. -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til at lave min DHO som i mange ved hvad det er.. Jeg har vaglt Dansk og her har jeg fået en problemformulering der ser sådan ud ''Redgør for kvindernes position i det moderne gennembrud, og hvordan hendes sociale, familiære og arbejds... -
Kinesisk matematik! SRP!
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal redegøre for de gamle kinesiske matematiske regnemetoder med fokus på de lineære ligningssystemer. Problemet er at jeg ikke har nok viden eller nok kilder til at kunne gennemføre dette. Er der nogen derude der kan give noget hjælp på den kinesiske matemat... -
Mediernes dækning af krig
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive SRP, og her skal jeg bruges noget om hvordan medierne har dækket Afghanistan krigen, om den har været overvejene positive eller negativ? er der nogen som kan hjælpe? evt. med et link eller lign.? -
Fortolkning af billede...
ForumindlægHej jeg har et maleri og min opgave lyder: giv din fortolkning af billedet... Hvordan gør man? Er der nogle bestemte punkter at følge eller skal jeg bare skrive om de tanker og følelser, som billedet sætter igang i mig?? PÅ forhånd tak -
eksport i 1800 tallet
ForumindlægHej:) Nogle der kan bekræfte, at korn var den vigtigste eksportvare i DK i 1814-1850? og evt. kan sige mig hvor jeg kan finde kilder på det? Tak :) -
Hjælp til forståelse af Vietnam!
ForumindlægHej Alle, Et kort spørgsmål til min opgave omhandlende Vietnam: Efter den Anden Indokinesiske Krig (Vietnam Krigen) - Blev Vietnam et forenede land med kommunisme. Er det stadig kommunistisk i dag? Der er ingen hjemmesider (som jeg har kunnet finde) der fortæller konkret hvad Vietnam politisk er... -
brug for hjælp; gennemlæsning af aflevering "the tree"
ForumindlægHej allesammen! Da dette er min gymnasietids sidste engelsk aflevering vil jeg gerne slutte af med et brag. Derfor har jeg brug for et sæt nye øjne til min analyse og fortolkning af novellen "the Tree". jeg ville bliver utroligt glad hvis nogen ville læse min aflevering igennem og point... -
FSA 9. klasse - Apartheidlovene
ForumindlægHej! Jeg er en pige som til juni, skal til folkeskolensafgangsprøve i mundtlig engelsk hvor jeg skal ''fremlægge'' noget som jeg selv har valgt i 5. min., jeg har valgt emnet Apartheid og at jeg der vil fortælle lidt om de forskellige love og hvad deres baggrund er - altså, hvorf... -
spørgsmål
Forumindlægmiljøet og tid i askepot? plzz hjælp -
Hvad skal I op til i FSA?
ForumindlægHej Jeg vil så godt vide, hvad det er i skal op i udover dansk,matematik, engelsk og fysik. Personligt skal jeg op i geografi og samfundsfag. -
Det moderne og folkelige gennembrud forskel?
ForumindlægHej :) - Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen, og jeg har fået afvide at jeg skal kende forskellen på det moderne og folkelige gennembrud?? Jeg har ingen ide om hvad forskel der er på dem. Så kan i hjælpe mig?:) -
Perspektevering: Grøndland
ForumindlægEr igang med min engelsk synopse om "Australia - The Stolen Generation," og lige nu mangler jeg kun at lave en perspektevering (sammenligning) mellem "The Stolen Generation" og Grønland. Mit problem:Kan ikke rigtig huske noget om Grønland. Kun at de indfødte kaldes inuitter/es... -
Tyrkiet
Forumindlægjeg har brug for lidt hjælp til en skriftlig opgave om Tyrkiet. Har tyrkiet været en koloni eller en kolonimagt og hvilken betydning har det for landet? og hvis i har en god hjemme side om Tyrkiet hvor der står fakta må i også meget gerne sende et link. -
"Den lille Havfrue"
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og skriver dansk/ historieopgave og jeg har lige et par spørgsmål. Jeg skal lave en analyse af H.C Andersens "Den lille Havfrue". Under hvilken periode i romantikken (universalromantikken, nationalromantikken) hører eventyret til og hvorfor? Mit andet problem; Jeg... -
Sceinc-fiction
ForumindlægHej.... Jeg skal skrive en science fiction - novelle, hvor jeg selv skal være hovedpersonen. Men jeg har aldrig skrevet science fiction før, så jeg ved slet ikke hvor og hvordan jeg skal starte, og hvad den skal handle om. Er der nogle der kan hjælpe mig og komme med nogle forslag? Det ville være...
