Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18601 til 18620 af 48240
-
Alle funktionelle grupper
ForumindlægEt af mine eksamensspørgsmål i kemi omhandler "Organiske Funktionelle Grupper". Men jeg mangler virkelig en oversigt over, alle de organiske funktionelle grupper! Har jeg fået alle de relevante med her, eller mangler jeg nogen: - Alkaner, Alkener, Alkyner - Alkoholer - Carbonyl(oxo)fo... -
KEMISKE BINDINGER ! HURTIGT ;s
ForumindlægÅrsprøve i morgen i kemi (C niveau) Jeg har virkelig brug for hjælp. Har lavet ALT andet end lige det her emne, jeg kan INTET finde ud det, hverken i min bog eller noget. Er der nogle der kan forklare følgende bindinger for mgi ?? Kovalente bindingstyper, ionbinding, kompleksbinding, hydrogenbi... -
Læse fysik uden fysik A
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at... -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Fysik for matematikere
ForumindlægHej Jeg har været lidt inde og snuse til matematik-uddannelsens opbygning, og der står at man kan vælge et tilvalgsfag der hedder fysik for matematikere. Der står man får en del grundlæggende kurser. Mit spørgsmål er så, kræver det jeg opfylder adgangskravene for fysik uddannelsen for at vælge ... -
Undersøgelsesspørgmål til SRP
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal formulere undersøgelsesspørgmål til min SRP hvor jeg inddrager mit forsøg. Til kontekst så skriver jeg i bio A og kemi B, og mit emne er acetylsalicylsyre. Jeg vil lave en syntese og analyse af ASA, men hvordan laver jeg et spørgsmål der omhandler det... -
Læsepensum / eksamenspensum
ForumindlægHej alle!Jeg er ved at lave min egen læsepensumopgivelse, da vores lærer ikke har tid. Jeg har 2-årigt biologi på højt niveau, og vil gerne vide hvor meget der opgives til eksamen, og hvor meget der er læsepensum? Og når man taler sider, er det så normalsider. Er det rigtigt at en normalside er 1... -
Pensum ? dansk mundtlig.
ForumindlægHej allesammen..Er kommet i tvivl om en ting ang. dansk mundtlig eksamen (folkeskole). Vi har fået opgivet en masse tekster. Jeg ved godt at jeg ikke trækker en af de pågældende, men skal man relatere til disse tekster?F. eks. er "fyrtøjet" af HC. Andersen opgivet. Men skal jeg fortælle... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
Adam Oehschläger
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til min dansk eksame. Og ville være rart at vide, hvordan Adam som person er og hvad der gør at man kan se at det er en af hans værker? Han levde jo i guldalderen(1800-1850), hans digte og værker var også præget af meget rommantik osv. - ps, har læs på nettet -
Skriftlig og mundtlig italiensk!?
Forumindlægandre der er så uheldige at skulle til eksamen i både skriftlig og mundtlig italiensk? er helt fortabt, da jeg nærmest ikke kan noget italiensk overhovedet, så ville høre om der var nogen der havde en ide til hvordan jeg kan lærer det grundlæggende i skriftlig og mundtlig italiensk, på kort tid?... -
Fremtiden
ForumindlægJeg er meget på bar bund ang. vores AT-årsprøve her i 2.g. Vi har fået samme emne som 3.g'erne har til deres eksamen: Fremtiden - visioner og forudsigelser. Er der nogen der kan komme med eksempler på fagkombitioner og emner! Har virkelig desperat brug for lidt hjælp :) -
fokusområderne
ForumindlægJeg har en mundtlig eksamen i dansk lige rundt om hjørnet, og jeg mangler info om fokusområderne. Jeg skal vide hvad de forskellige fokusområder hedder og hvad de betyder. Håber det er noget jeg kan få hjælp til inden mandag, da jeg virkelig mangler info om dette. Venlig hilsen Louise -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen her d. 7/6, og jeg har fået udleveret nogle spørgsmål som jeg ikke helt ved hvad jeg gøre med. Jeg håber I kan hjælpe mig. Overskriften er statistik: Forklar, hvordan man kan sammenligne grupperede data fra to forskellige stikprøver. Gi... -
Hjælp Engelsk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne øve mig på den skriftlige engelsk eksamen, især første del uden hjælpemidler. Jeg vil derfor spørge, om der er nogen er jer, der ligger med gamleeksamenssæt som de vil delel med mig. Ligemeget om hvilken ungdomsuddannelse det er fra (HF, STX, HHX) Har spurgt min lærer ku... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Odysseen
ForumindlægHejsa alle sammen!!!nu håber jeg virkelig der er nogle der vil hjælpe mig for er rimmelig meget på skideren.. j skal til old eksamen og mangler resumer af sang 1 og 6 og 9 og 11 så hvis der er nogen der har noget til det vil jeg blive meget glad...også bare notater om problemstillingen i det hele...
