Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 18621 til 18640 af 98538
  • Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti

    Forumindlæg
    Jeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej.
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til min samfundsfag eksamen..Jeg har trukket en tekst `Velfærdskæledyret er blevet til en uhyr` af Xukun Ji. Jeg kan ikke komme i gang med teksten. Kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal analyser teksten.??? Det ville være et stort hjælp :) -Tak
  • er der ongen der har gode ideer el. forslag??

    Forumindlæg
    Hej med jer..... jeg skal finde et emne til mit eksamens projekt. Det skal være tværfagligt ( religion& samfundsfag) jeg kan bare ikke rigtig hitte på hvad jeg skal skrive om.... tænkte om nogen af jeg har forslag?? Mvh Patricia
  • Ideologiernes frembrud

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Er det muligt til dette års AT-eksamen at kombinere samfundsfag-historie og skrive om ideologiernes frembrud? Mig bekendt er det i netop perioden 1851-1914 at bl.a. marxismen opstår. Et hurtigt svar ville være super!! :D På forhånd mange mange tak!
  • Velfærd i DK

    Forumindlæg
    Hej derude ;D Jeg skla til eksamen i noget der hedder KS ( Historie, samfundsfag og religion slået sammen ) Jeg vil høre hvad I synes er godt eller dårligt ved, at Danmark har en velfærdsstat, og hvorfor? Hilsen Nille
  • Dk's internationale position

    Forumindlæg
    Hej, jeg har godt nok 24 timers eksamen i historie, men synes mit spørgsmål passede bedre under samfundsfag. Jeg vil høre, hvad du vil svare på spørgsmålet: Hvad er DK’s position i den internationale verden? Tak :)
  • Skriftlig Samf A - emner???

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal op i samfundsfag skriftlig eksamen i morgen, og jeg kom til at tænke på: Har i nogle idéer/forestillinger/hints om hvilke emner der kunne være oplagte i dette års opgavesæt? Specielt inde for sociologi ;) Håber i vil være med til at brainstorme, så det bliver lettere...
  • Taksonomiske niveauer

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ved at lave mit tale papir til min ep eksamen. Jeg har valgt at skrive i geografi og samfundsfag, om drivhuseffekten. Men hvordan bruger man de taksonomiske niveauer i geografi??
  • Hjælpelærer

    Forumindlæg
    Da jeg skal op til samfundsfag A mundtilig her snart, søger jeg en hjælpelærer der kan guide og hjælpe mig igennem min 24 timers eksame.. jeg bor i Høje Tåstrup, og der vil selvf. være en god løn! ;) skriv gerne til mig via indbakken på studieportalen. Tak
  • Historisk materialisme

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til AT-eksamen i samfundsfag og historie, hvor jeg har fokus på Karl Marx og den historiske materialisme - dens betydning for samtiden og eftertiden. Dette punkt blev i synopsen ret tyndt, så er der én, der vil hjælpe mig lidt? :) På forhånd mange tak.
  • Partier og ideologier

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg er ved at læse op til eksamen i samfundsfag og jeg er ved at placere de forskellige partier i Danmark over de forskellige ideologier Kan i fortælle mig hvilken ideologi SF, DF og S hører til?
  • Partier og ideologier

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg er ved at læse op til eksamen i samfundsfag og jeg er ved at placere de forskellige partier i Danmark over de forskellige ideologier Kan i fortælle mig hvilken ideologi SF, DF og S hører til?
  • Dansk politik, magt, ideologier og partier

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg sidder og laver min eksamen til Samfundsfag i morgen Har om Dansk politik, magt, ideologier og partier, hvad burde jeg komme ind på? Mine artikler handler om SF og S og deres samarbejde og fremgang. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP !!!! :'(
  • Dansk politik, magt, ideologier og partier

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg sidder og laver min eksamen til Samfundsfag i morgen Har om Dansk politik, magt, ideologier og partier, hvad burde jeg komme ind på? Mine artikler handler om SF og S og deres samarbejde og fremgang. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP !!!! :'(
  • Kollektive organisationer?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er i gang med forberedelsen til min samfundsfaglige eksamen på HF og er kommet i tvivl om hvad en kollektiv organisation egentligt er? Jeg overtænker det nok egentligt bare, men en simpel forklaring med et par eksempler, vil blive taget imod med kyshånd! På forhånd tusind ma...
  • Hjælp til sociologi

    Forumindlæg
    Vi sidder og er igang med at skulle finde vores overordnet problemformulering til samfundsfags eksamen i morgen, og vi ville høre om vores problemformulering er for slap ? "Hvilke konsekvenser har individualisering i det senmoderne samfund" Håber i vil hjælpe :)
  • Spin- og skindemokrati?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til samfundsfags eksamen og læser nogle forskellige artikler. Er stødt på udtrykkene spin- og skindemokrati, og kan ikke komme frem til hvad der menes med det... Nogen der kan hjælpe?! På forhånd tak :-)
  • den danske model.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen, hvor jeg skal op i den danske model. Mit spørgsmål er så bare om i synes at den danske model blev overholdt under lockouten? Gerne med nogle argumenter.
  • Forslag til porblemformulering

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt fagene Mediefag og Samfundsfag til årets AT eksamen. Jeg er desværre gået helt kold mht. ideer. Er der nogle afjer der ude som evt. har noget inressant jeg kunne undersøge ? På forhånd mange tak ,-
  • Liberalisme- Adam Smith

    Forumindlæg
    Jeg sidder og arbejder med min samfundsfags eksamen, og jeg kan simpel ikke forstå det der med "den usyndlige hånd" som Adam Smith snakkede om. Nogen der har mod på at forklare mig det? På forhånd tak :)