Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18641 til 18660 af 23684
-
Kommunikation i Praksis akademi
Forumindlæghej, Jeg skal skrive min første projekt opgave nogen sinde. Læser Kommunikation i Praksis på akademiudd. Er i gang med min opgave, men har store udfordringer med analysen jeg har intet begreb om hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen som ligger inde med opgaver indenfor dette studie, som ... -
dann turell - hvilken tekst?
Forumindlæghej :D jeg går i 10 klasse og har trukket dan turell som "emne" til min mundtlige eksamen. Han har skrevet rigtig mange tekster, så jeg synes det er svært at vælge hvad for en jeg skal analysere... - er der nogen af jer, som måske kender en rigtig god tekst? gerne en med meget kød på :D -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej:) jeg sidder midt i at skrive en min DHO, og jeg er gået lidt i stå jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette spørgsmål an, da jeg også synes kilden er lidt svær Redegør for indledningen til det moderne gennembrud, herunder naturalismens menneskesyn. Inddrag en analyse af kilden &rdqu... -
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3 -
Mundtlig Oldeksamen
ForumindlægHej jeg skal til oldtidskunskabseksamen om kort tid. Er der nogen som har prøvet og kan fortælle mig hvilke punkter man skal komme ind på under analysen? Er det de samme analysepunkter som man også bruger til dansk? såsom miljø, personkarakteristik, forhold osv? Tak for hjælpen (Jeg er under den... -
Vi er streger i luten af Jesper wung sung
ForumindlægHeyyy Jeg har ''Vi er streger i luften'' af Jesper wung sung som mit prøveoplæg. Er ret i itvivi om denne novelle som nærmer sig lyricken kan sættes ind i en berettermodel. Hvis du har eller kender en som har analyseret den før skriv gerne. Er så itvivl. Håber der nogen der kan ... -
Manglende ting??
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og analyserer "En stol for lidt" af Helle Helle. Der mangler der en stol og jeg vil så perspektivere til en anden tekst, hvor der mangler en ting. Kan dog ikke komme i tanke om nogle tekster, så det ville være dejligt, hvis I kendte en tekst, hvor der mangler en t... -
Gennemgang af litterære perioder (Noter til Dansk afgangseksamen)
ForumindlægEn oversigt over litterære perioder mhp. mdt. eksamen, som jeg lavede, inden jeg gik til eksamen i mdt. dansk i 3.g. Tanken var, at man fik svar på de vigtigste ting, som man skulle vide til mdt. eksamen, herunder hvad der er godt at perspektivere til, når man analyserer tekster fra diverse perid... -
Jan Sonnergaard polterabend hjælp!
ForumindlægHej derude(: Jeg har været så heldig at have trukket emnet: "3 forfatterskaber" til eksamen og derfor har jeg valgt at jeg vil analyser Polterabend af Jan Sonnergaard. Problemet med denne tekst er at jeg ikke helt har forstået budskabet og jeg fortællerens rolle i novellen. På forh... -
TLC - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg har lavet en TLC-analyse for lang tid siden men har fået mine resultater væk. Vores løbevæske var iseddike og benzin i forholdet 1:10. Jeg havde af gøre med citronsyre, salicylsyre, acetylsalicylsyre, acetylsalicylsyre der har stået i et fugtigt rum (hydrolyseret) og en tør acetylsalicy... -
chilli og smørret
ForumindlægHej, jeg har søgt længe og kan slet ikke finde noget og chilli og smørret. Hverken komposition eller budskab, så jeg ville lige spørger om der nogen der kender til eventyret og om i har en analyse af den. Alt fra Komposition Sprog Personkarakteristik Miljø, tid, sted Budskab/Tema Men... -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
systemskiftet 1901
ForumindlægHej! Jeg er i fuld gang med min DHO om forfatningskampen/ systemskiftet. Jeg skal lave en analysedel, hvor jeg analysere to kilder. Jeg har brugt det meste af min dag på at søge efter disse kilder men desværre uden held. Er der nogen der har en god idé til disse kilder?? Hilsen Daniel -
HJÆLP!!! digt om døden
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp!! Skal bruge et digt hvor døden indgår, og som er god at analysere, så det må gerne være langt! Har kikket på Inger Christensens "Forfængelighed" men kan ikke finde digtet på nettet, og der vil gå en uge før jeg kan få det hjem, er der nogen der ve... -
Mangler hjælp til at finde en trykt reklame!
ForumindlægHejsa (: Som overskriften så fint siger mangler jeg hjælp til at finde en trykt reklame... reklamen skal være fra 10´erne (altså fra 2010 - nu) Jeg har kigget på en del reklamer men jeg synes ikke at jeg kan finde den rette.. jeg søger en reklame med rigtig meget analyse stof. Jeg håber at der e... -
Maslows behovspyramide - selviscenesættelse
ForumindlægHej! Jeg har trukket selviscenesættelse til Mundtlig dansk i 10. klasse - og mit prøveoplæg er et afsnit af paradise hotel som jeg har valgt at analysere. Kunne Maslows Behovspyramide blandes ind? og hvordan? Lige umiddelbart kan jeg godt se, at selvrealisering spiller en rolle i Paradise Hotel,... -
Engelsk hjææælp..
ForumindlægHeej allesammen! er der nogen der haar en god klade til skriftlig engelsk eksamen ?? Nu tænker jeg på fx indledning kan starte på samme måde altid og nogle analyse punkter med hvad effekten er osv :S nogle gode vendinger at bruge til skriftlig engelsk :S -
Hjælp til dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal her om en måneds tid op til dansk mundtlig, og har trukket kortfilm. Jeg har så valgt filmen "Life is a bitch", og har analyseret det hele men jeg mangler bare noget og perspektivere til og et budskab, nogen som evt. kan hjælpe mig lidt da jeg står på rimel... -
Perspektiveringer til Natmaskinen af Strunge?
ForumindlægHej gutter! Sidder ligenu og bakser med en dansk synopsis, der skal afleveres i morgen! Har analyseret, fortolket osv. "Natmaskinen" af Michael Strunge, og nu er jeg næsten kommet til enden. BUM, jeg er blank! Har ingen anelse hvad jeg kan perspektivere digtet til? Er der nogle med ken... -
Perspektivering af hovedet
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk mundtlig årsprøve og har trukket temaet "mod" under det tema har min lære valgt en novelle, der hedder hovedet (lavet af Jesper Wung Sung). Jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til, da vi ikke har læst så mange tekster om temaet mod. Er der nogen der s...
