Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18641 til 18660 af 153151
  • DANSK - eksamen!

    Forumindlæg
    Hejsaville bare høre om der var nogen(evt. 3g) der har været til dansk eksamen fornylig....jeg skal imorgen og er meget nervøs.hvordan foregår sådan en eksamen, og er det meget vigtigt at kunne sige en masse om den periode man trækker en tekst fra?håber noge kan hjælpe mig hurtigt!!
  • Monsunvinde?

    Forumindlæg
    Hvordan dannes monsunvinde?
  • Indre og vekslende synsvinkel

    Forumindlæg
    Jeg er ved en boganmeldelse. Hvad er egentlig en indre- og en vekslende synsvinkel???Håber at nogen kan hjælpe mig.På forhånd mange tak.
  • Flashback og fortalt tid i Klokken af H.C. Andersen

    Forumindlæg
    Sidder og skal finde ud af hvor lang den fortalte tid er i eventyret Klokken, som er skrevet af H.C. Andersen. Jeg er dog kommet i tvivl om, om det der kommer inden konfirmationsdagen er et flashback eller om det skal tælles med i den fortalte tid... Nogen der kan hjælpe???
  • Analyse af Raftehegn

    Forumindlæg
    Har nogle et par noter af Raftehegn af Kim Fupz? Fx. Nogle gode ord eller hvad, der kunne være godt at sige ???????????????? Tak på forhånd :'j
  • BRUG FOR NOTATER!!

    Forumindlæg
    ER DER IKKE NOGEN DER TILFÆLDIGVIS SKULLE HAVE NOGLE SPANSK NOTATER TIL "EL BOLA"(JUAN ANTON MAÑAS) ELLER "CUENTOS" (JUAN JOSE MILLAS)??
  • historiografisk undersøgelse af de 4 kilder på s. 54 – 57

    Forumindlæg
    jeg skal lave en historiografisk undersøgelse af de 4 kilder på s. 54 – 57 og jeg ved slet ikke hvordan det skal gribes an kilderne er vedhæftet og en vejledning til dette skema håber nogle kan hjælpe mig
  • Det babylonske talsystem

    Forumindlæg
    Heeej... er der nogen af jer, der ved hvilken bog man skal låne, hvis man skal ind og have fat i 'Det babylonske talsystem' og måden man regnede på under babylons tid? PS: specifikt om talsystemmet?
  • hurtigt spg

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige: The way the story is structured. Hvis man skal komme ind på dette til sin engelsk essay, hvad er det godt at have med under dette?
  • PESTEN

    Forumindlæg
    Hvornår sluttede pesten i europa? :))
  • Hjælp hurtig

    Forumindlæg
    Hej!:) Jeg skal skrive et essay om musik, men jeg ville lige prøve og høre om nogle af jer havde nogle gode forslag om hvad det kan handle om og hvilke synspunkter jeg skal forkusere på. Håber på et hurtigt svar fra jer:)
  • Apartheid (SRP)

    Forumindlæg
    goddag hjælpsomme folk! nu er det ved at være tid for os 3g'ere til, at starte på vores SRP! jeg har valgt at skrive om apartheid-styret, men eftersom emnet måske kan virke for bredt vil jeg prøve at indsnævre emnet så det kan blive interessant at læse om, men jeg har et lille problem; jeg ...
  • Ødipus

    Forumindlæg
    Er ved at læse Ødipus. For at forstå det hele mangler jeg lige at finde ud af hvem koret er. Håber I kan hjælpe
  • Kommensurable og inkommensurable størrelser!

    Forumindlæg
    Hei! Hvad er kommensurable og inkommensurable størrelser? Mange tak på forhånd!
  • Det deliske søforbund

    Forumindlæg
    Hvem var medlem af det deliske søforbund? Måtte man selv vælge det eller blev man tvunget?
  • EKSAMEN - Old

    Forumindlæg
    Skal snart til eksamen i Old, og har i den forbindelse tænkt lidt over noget i Medea. Kan Jasons løftebrud over for Medea karakteriseres som hybris, da det jo egentlig er et løfte ved guderne om troskab? Medea har jo ikke forbrudt sig mod Jason. Jeg behøver ingen forklaring på begreberne, b...
  • 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej. Hvilke lande var indblandet i 2. verdenskrig og hvordan? :)
  • Herman bang - Den sidste aften - fortolkning

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Skal skirve stil om Herman Bangs, "Den sidsteaften".. Dvs. en analyse og fortolkning.. Ville høre om der var nogen der havde nogle notater om denne, da jeg ikke lige kan gennemskue den. På forhånd tak.
  • Dansk og fysik!

    Forumindlæg
    Jah, så kommer der endnu et indlæg om studieretningsopgaven. Jeg har efterhånden søgt nettet rundt adskillige gange for at finde et relevant emne, hvor jeg kan kombinere fysik og dansk. Men der er ikke noget, der går helt rent ind. Sidder nogle af jer med en genial idé?!
  • AT

    Forumindlæg
    Kære SP :D Mit AT overemne er "Kommunikation - muligheder og begrænsinger Hvilke emner er interessante at arbejde med? Jeg kan vælgende følgende fagkombi: Mat, his, religion og dansk kom kom kom med buuud:-)