Søgning på: analyse william. Resultater: 18721 til 18740 af 24034
-
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
enme til SRP i bio+samf
ForumindlægHeej. Jeg skal skrive SRP i samf + bio, og er ved at have fundet frem til et emne, som jeg synes er interessant - nemlig gensplejsning af afgrøder og policy analyser. Jeg vil så bare lige høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med et ligende enme, eller om nogen måske havde en god ide til forb... -
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so... -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende.. -
Afgangseksamen 9.kl
ForumindlægJeg har trukket Essay/klumme og derfor skal jeg vælge en klumme eller et essay at analysere. De skal passe til følgende tekster, så de kan perspektiveres: Grillet kælling er den zygeste form for humor - Christine Feldthaus Gud, hvor er ateister skråsikre, Poul Joachim Stender Hindbærsnitter, ... -
AT 10 opstilling
ForumindlægHejsa. Er der muligvis et klogt hovedet derude der kan hjælpe mig? Jeg er lige i tvivl om hvorledes opgaven skal stilles op. Forside Problemformulering Problemstillinger Redegørelse Analyse Diskussion Konklusion Metodediskussion Litteraturliste Evt. Bilag. Evt. noget jeg har glemt? Skal der væ... -
Filmanalyse af The Hunger Games
ForumindlægHej 1) Er der en, der har en ide til nogle gode filmtekniske analysepunkter, hvis jeg skal lave en god analyse af den scene i The Hunger Games, hvor Katniss skal skyde bue og pil foran rådet, hvor hun skyder en pil gennem æblet i grisens mund? 2) I samme scene, hvor ser man at fænomenet ondskab... -
kortfilm, please hjælp :-)
Forumindlæghey alle søde mennesker .. er ved at analysere min kortfilm, så ved ikke ikke helt hvor jeg skal starte med hensyn til de filmske virkemidler.. her er kortfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=lUAuXzj9Ou4 - Men jeg har tænkt mig at starte sådan her: I starten bliver der brugt reallyd, som gør at... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Jeg forstår ikke denne sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en engelsk artikel, hvor denne sætning står. Jeg forstår ikke helt denne sætning, er der nogle som vil hjælpe? :) Sætningen: A ward was selected when its number was drawn by an independent doctor. Betyder det at der var en læge som trak et nummer og heref... -
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
Dansk mundtlig hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse, og har virklig brug for hjælp. jeg har om dokumtarer om samfundsforhold, og har valgt at analysere Adoptionens pris, men jeg ved ikke hvilke tekster jeg skal tage og den er god nok. skriv kom med alt det feedback i kan give mig. ... -
Modeller til ens KSF
ForumindlægJeg har lige overstået arbejdet med en virksomheden jeg har her på baggrund af en SWOT-analyse, uarbejdet en KSF som omhandler "Fokus på vækst". Jeg står dog i det problem, hvilke modeller vil være gode at havde med til en fremlæggelse? jeg har selv overvejet at tage Anstoffs vækstma... -
SRP - Eng./Hist. - Emne??
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge emne til min SRP i morgen. Jeg er dog i tvivl om hvilket emne jeg vil skrive om. Har valgt fagene Englesk og Historie. Har tænkt lidt over emner, men synes fandme det er svært at beslutte. Det skal helst ikke være noget hvor jeg skal analysere en for for skønlitteratur/ ... -
Det danske lønniveau
Forumindlæg•Ved hjælp af indekstal analysere udviklingen i det danske lønniveau og produktivitet samt valutakursudviklingen mellem DK og Kina. Nogen der kan hjælpe med at finde indekstal og evt. ved eller har nogen informationer omkring det her, så må i meget gerne hjælpe mig lidt på vej :) Tak... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
mads branøe .. need for heeelp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurtigt kan... -
hjææælp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurti... -
Akademisk opgave... ?
ForumindlægMmmmhh, sidder med en problemformulering, hvor der står "sammenlign de to teorier og redegør for styrker og svagheder" i stedet for diskuter. Betyder det så, at hvis man sammenligner tilstrækkeligt i det analyserende afsnit, så kan man dernæst foretage en konklusion og droppe det diskut...
