Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18721 til 18740 af 46276
-
Sammenligning af krigen i 1864
Forumindlæghej, jeg skriver Dansk-Historie opgave udelukkende i Historie, og min lærer siger at jeg skal sammenligne krigen i 1864 med en anden krig... nogen der har en ide til hvad jeg kan sammenligne den med? og hvorfor? -
Metode
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT i morgen, men er rigtig meget i tvivl om hvilke metoder jeg bruger. Jeg skriver i Engelsk og Historie. Derfor skal en af fagene blive til samfundsfagsmetoder, Det har jeg valgt at historie skal være. Men hvilke metoder bruger jeg så? Håber i kan hjælpe :) -
Samfundsfaglige metoder
ForumindlægJeg skriver i historie, som i dette tilfælde er samfundsfagligt. Er ikke sikker på, om hvordan jeg skal analysere min kilde, når historie er samfundsfagligt? SKAL der være samfundsfaglige teorier og modeller eller kan man nøjes med at snakke om, hvad denne kilde gør for samfundet e.l? -
Kain og Abel HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej :) Vi er to piger fra 8. klasse, som gerne vil have lidt hjælp til Kain og Abel historien. Hvad synes i at budskabet er i historien? VH. De to piger fra 8. klasse PS. håber rigtig meget i vil hjælpe os :) -
Amasis
ForumindlægHvilken funktion har Amasis-historien hos Herodot?Hvad vil Herodot ´fortælle med denne historie?Synes måske ikke at den har helt det samme tema som Kong Kroisos og Polykrates ring, nemlig at skæbnen ikke kan undgås, hybris/nemesis.. -
opgave
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive dansk historie opgave, men ved ikek hvilket emne, jeg skal skrive om. Det ville være super, hvis nogle af jer, ville komme med nogle ideer. Jeg vil gerne skrivre i både dansk og historie. Håber, at I vil hjælpe mig. -
brug af kilder
ForumindlægHej jeg er igang med dansk historie opgave (historie) og skal have inddraget nogle kilder, men hvordan gør jeg? relatere jeg bare til dem, for at underbygge det jeg har skrevet udfra min primære information ? Håber i kan hjælpe:) -
Perspektivering af ørneflugt!
ForumindlægJeg har trukket ''Det moderne gennembrud- Henrik Potoppidan'' og jeg skal så finde en historie jeg kan perspektivere til Ørneflugt, men den historie jeg skal vælge, skal være af Henrik Pontoppidan! Hjææælp! -
HSITORIE OG ENGELSK
ForumindlægHej. jeg vil bar hører hvad er "fællesmængden" mellem historie og i engelsk altså hvilken metode er der for begge fag? Jeg har i engelsk brugt den retorisk analyse og historie kildekritik, analysende, redgørende og disktion men hvad er den fælles metode? -
Analysemodel til faglitteratur
ForumindlægJeg sidder og skriver dansk-historie opgave med historie som fag. Skriver om tyske kvinder under det tredje rige. Her skal jeg så analysere nogle kilder og tekster og sådan. men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal analysere, nogle der har et bud?? -
Vasco Da gama - primær kilde?
ForumindlægHej ! Jeg leder efter en primær kilde, jeg kan bruge til min Dansk/historie - med henhold til Vasco da gama! Jeg har kun historie. Hvis nogen har nogle gode ideer til en kilde, jeg kan bruge, så skriv hurtigst muligt ! på forhånd tak ! :) -
SSO
ForumindlægHej. jeg skal snart finde på et emne i historie jeg kan skrive om . Jeg har valgt historie B, og har ingen idéer omkring emnerne. Det ville hjælpe mig enormt, hvis nogen kom med nogle emner :):) -
Emne til 2.g opgave
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive dansk/historie opgave i historie. Men jeg er fuldstændig på bar bund, når det kommer til valg af emner.. Er der ikke nogen der vil komme med en håndfuld gode muligheder? :) Hilsen Christiane. -
Definition på Evangelisk Forløsningshistorie
ForumindlægHvad menes der med en evangelisk forløsnings historie? Jeg har om M.A. Hansens novelle "Agerhønene" Og Erik SKyum-Nielsen, kalder den for netop dette. Jeg skal redegøre for at den påstand er sand. Men hvad menes der med en evangelisk forløsnings historie? -
Kronik Haster! Hjælp
ForumindlægSkal skrive en kronik om sprog og kulturel indentitet. I Kronikken skal du give en sammenfatning af de holdninger, der kommer til udtruk i Grønland historie eller danskernes historie i Grønland(tekst 2), i interviewet med karen Risager(tekst 3) Hvordan skriver man en kronik?? hjælp. -
Haster!
ForumindlægSkal skrive en kronik om sprog og kulturel indentitet. I Kronikken skal du give en sammenfatning af de holdninger, der kommer til udtruk i Grønland historie eller danskernes historie i Grønland(tekst 2), i interviewet med karen Risager(tekst 3) Hvordan skriver man en kronik?? hjælp. -
kildekritik
Forumindlægi metodeafsnittet skal jeg skrive at jeg vil anvende kildekritik i historie, men jeg har ikke skrevet i historie før, så jeg er lidt i tvivl om hvad man skal fylde på: Så har jeg brugt kildekritik, for at undersøge om kilderne er pålidelige. -
AT - Eiffeltårnet :)
ForumindlægJeg har kigget på emnet omkring Eiffeltårnet og synes det ville være totalt genialt emne, og snakkede med vejlederen i historie som sagde at historie i hvert fald vil være oplagt.. Men problemet er det naturvidenskabelige fag som det andet skal være. Nogle ideer til hvad det kunne være og kom ger... -
Undskyld ventetiden - Essay
ForumindlægHvordan skriver man et essay og reflekterer over teksten? Jeg har læst at jeg skal digte historier, hvor ventetid så skal indgå, er det rigtigt og mit essay skal være på 2 sider har skrevet 1 hvor jeg digter en slags historie, skal jeg bare digte en til oder was? -
AT emne
ForumindlægHej, Jeg har valgt fagene Fysik Historie Mit emne er Røntgenstråling. Jeg vil lige hvordan jeg kan få røntgenstråling viklet ind i historie? Fordele og ulemper? Skal fx se på om kraftsygdommen stiger i perioden? takka på forhånd :)
